آهنگ هایی که جان انسان را نجات داده اند [قسمت دوم]

دوستان و آشنایان شما در مورد آهنگ موردعلاقه‌تان چیزی می‌دانند؟ این بیش از یک سؤال است که از شما پرسیده می‌شود

دوستان و آشنایان شما در مورد آهنگ موردعلاقه‌تان چیزی می‌دانند؟ این بیش از یک سؤال است که از شما پرسیده می‌شود. این سؤال می‌تواند جان شمارا هم نجات دهد. پزشکان اعتقاددارند کسانی که به کما می‌روند؛ موسیقی می‌تواند برای آن‌ها معنی خاصی داشته باشد و به هوشیاری و برگشت به زندگی آن‌ها تأثیر داشته باشد. این اثر به نام محرک برجسته (salient stimulus) در میان پزشکان شناخته می‌شود. این محرک باعث می‌شود کسانی که در کمای بسیار شدیدی رفته‌اند، همانند کسانی که به خواب عمیق رفته‌اند به‌وسیله یک هشداردهنده که همان آهنگ موردعلاقه‌شان می‌تواند باشد از کما خارج شوند. در اینجا 15 آهنگ محبوب بیشتر افراد را می‌توانید پیدا کنید. این آهنگ ها جان طرفدارنشان را نجات داده اند. اگر خدایی نکرده کسی در کما دارید، می‌توانید این آهنگ‌ها را یکی پس از دیگری برای او پخش‌کنید، شاید اعتقاد پزشکان به بیداری مریضتان کمک کند و او هوشیاری خودش را به دست آورد. با بنیتا همراه باشید.

 

مل گیبس – تنها گریه نکن
(The Song: Robin Gibb’s “Don’t Cry Alone”)

داستان: در سال 2012، زنبور بی گی (the Bee Gees) رابین گیب (Robin Gibb) را نیش زد. ازآنجاکه سیستم ایمنی بدن او در مقابله با سرطان روده بزرگ و شیمی‌درمانی ضعیف شده بود، دچار تشنج شد و به کما فرورفت. او بعدها زمانی که همسرش قطعه گریه (Crying) را برایش در بیمارستان پخش کرد واکنش نشان داد، بعد از بهبودی کامل پسرش برایش این آهنگ را در پیانو کلاسیک نواخت. رابین و رابین جان در یک قطعه با همکاری هم این آهنگ را نواختند.

 


رولینگ استون – من نمی‌توانم نه بشنوم، رضایت
The Song: The Rolling Stones’(I Can’t Get No) Satisfaction

داستان: آیا شما اولین کاستی که خریده‌اید را یادتان هست؟ اگر آن کاست برای شما معنی زیادی داشته باشد می‌تواند شمارا از مرگ حتمی نجات دهد و به زندگی بازگرداند. سام کارتر (carter) هفده‌ساله، زمانی که در سال 1965 این آهنگ منتشرشده بود، خریده بود و این کاست توانست در سن 60 سالگی او را از کما خارج کند و به زندگی بازگرداند. برخلاف باور همه که هیچ امیدی به بازگشت او به زندگی نداشتند، او بعدها اعلام کرد که زمانی که او در کما بود، آهنگ محبوبش را از هدفون همسرش شنید و به زمانی که در 17 سالگی در مغازه حضور داشت و با شادی آن کاست را خریده بود برگشت. در آن هنگام به هوش آمدم و فهمیدم هنوز وقت مردن من فرانرسیده است. وقتی بیدار شدم اولین چیزی که یادم هست، همان آهنگ بود.

 


رابی ویلیامز – فرشتگان
(The Song: Robbie Williams’ “Angels”)

داستان: شاید شما هم‌داستان هولناک کریستین فریتزل (Kerstin Fritzl) اتریشی را به یاد داشته باشید. از کجا؟ سال‌ها پیش اخبار، خبری از دختری داد که مدت‌ها بوده است در یک زیرزمین اسیرشده بود و همراه مادر/ خواهرش در آنجا حبس شده بودند. بله درست خواندید مادر/ خواهرش. پدر/پدربزرگ او، جوزف فریتزل (Josef Fritzl) دخترش الیزابت را به مدت 24 سال در زیرزمین خانه‌اش، کلبه متروکه‌ای زندانی کرده بوده و بارها او را مورد اذیت و آزار جنسی و تجاوز قرار داده بود. نتیجه‌ایم کارها دختری بود به نام کریستین. وقتی‌که در سال 2008 و پاییز کریستین دچار مریضی می‌شود، الیزابت به متجاوز خبر می‌دهد که باید او را به بیمارستان ببرد. او بعدها توانست از دست آن مرد فرار کند و خودش را به همراه مادر/خواهرش نجات دهد. او در بیمارستان به کما رفت و با شنیدن آهنگ رابی ویلیام دوباره به هوش آمد. این داستان واقعی زمینه‌ساز فیلم اتاق (the Room) بوده است.

 

برایان آدامز – یک چیز
(The Song: Something Bryan Adams)

داستان: کریستین کیتل (Christiane Kittel) در سن 16 سالگی بعدازاینکه گرفتگی در ریه خود پیدا می‌کند دچار سکته و کما به مدت 7 سال می‌شود. مادرش در آن زمان‌ها می‌فهمد که برایان آدامز در نزدیکی محل زندگانی آن‌ها مراسم دارد. او با اجازه دکترش دخترش را که در کما رفته بود را به این مراسم می‌رساند تا او از آهنگی که همیشه دوست داشت لذت ببرد. بله حق با مادرش بود، در حین کنسرت، دخترک پاهایش را روی ویلچر تکان می‌دهد و چشمانش را باز می‌کند و مادرش را صدا می‌زند.

 

جیزی جی – رنگین‌کمان
(The Song: Jessie J’s “Rainbow”)

دخترکی به نام تیلا در سن شش‌سالگی بعد از تصادفی که به همراه مادر و مادربزرگش داشت، به کما ناشی از ضربه فرورفت. 8 روز بعد، مادر تیلا در بیمارستان مشاهده کرد جیزی جی برای ملاقات دخترش بالای سر بستر او حاضرشده است. او یکی از خوانندگان موردعلاقه دختر کوچولو بود. جیزی با همکاری گروه پزشکی و همکاران دیگرش شروع به خواندن آهنگ موردعلاقه تیلا به نام رنگین‌کمان کرد. چند ساعت بعد دخترک چشمانش را به روی جیزی مهربان باز کرد؛ و بعد از مدتی هوشیاری کامل خودش را بازیافت.

 

با قسمت پایانی همراه ما باشید. برای پیگیری به قسمت اول این مطلب مراجعه کنید. 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر