آهنگ هایی که جان انسان را نجات داده اند [قسمت سوم]

دوستان و آشنایان شما در مورد آهنگ موردعلاقه‌تان چیزی می‌دانند؟ این بیش از یک سؤال است که از شما پرسیده می‌شود

دوستان و آشنایان شما در مورد آهنگ موردعلاقه‌تان چیزی می‌دانند؟ این بیش از یک سؤال است که از شما پرسیده می‌شود. این سؤال می‌تواند جان شمارا هم نجات دهد. پزشکان اعتقاددارند کسانی که به کما می‌روند؛ موسیقی می‌تواند برای آن‌ها معنی خاصی داشته باشد و به هوشیاری و برگشت به زندگی آن‌ها تأثیر داشته باشد. این اثر به نام محرک برجسته (salient stimulus) در میان پزشکان شناخته می‌شود. این محرک باعث می‌شود کسانی که در کمای بسیار شدیدی رفته‌اند، همانند کسانی که به خواب عمیق رفته‌اند به‌وسیله یک هشداردهنده که همان آهنگ موردعلاقه‌شان می‌تواند باشد از کما خارج شوند. در اینجا 15 آهنگ محبوب بیشتر افراد را می‌توانید پیدا کنید. این آهنگ ها جان طرفدارنشان را نجات داده اند. اگر خدایی نکرده کسی در کما دارید، می‌توانید این آهنگ‌ها را یکی پس از دیگری برای او پخش‌کنید، شاید اعتقاد پزشکان به بیداری مریضتان کمک کند و او هوشیاری خودش را به دست آورد. با بنیتا همراه باشید.

 

بون جووی – زندگی در پرستش
(The Song: Bon Jovi’s “Livin’ on a Prayer”)

داستان: دیوید هاسالل (David Hassall) در اثر افتادن از شاخه درخت به کما فرورفت. او در کما بود تا زمانی که پدر و مادرش تصمیم گرفتند برای تولد 22 سالگی او را به کنسرت جووی ببرند. مادرش در میانه کنسرت متوجه شد پسرت در حال زمزمه کردن ترانه آهنگ معروف زندگی در عبادت است. او بعد از مدتی بهبودی کاملش را به دست آورد.

 


سی کرانستون – دینامو
(The Song: "Dynamo" by Si Cranstoun)

داستان: قلب شریل هورتون پاول به مدت 10 دقیقه، در اثر ایست قلبی از تپش بازایستاد و در سال 2013 به کما فرورفت، پزشکان او را به‌وسیله آمبولانس به بخش مراقبت رساندند. پزشکان به پدر و مادر شریل گفته بودند که درصد زنده ماندن او 50 / 50 است. آن‌ها به توصیه پزشکان روزها هدفون در گوش او قرار می‌دادند و آهنگ‌های موردعلاقه او را پخش می‌کردند. در آهنگی به نام دینامو، هورتون پاول پاهایش را به نشانه رقص تکان داد؛ و شروع به حرکت کرد. او بعدها در مصاحبه‌هایش گفت: من در کودکی این آهنگ را بارها و بارها شنیده بودم و از همان روزها علاقه شدیدی به این آهنگ داشتم، آن روز من در کما به دورانی که شاداب بودم برگشتم و توانستم بر مرگ غلبه کنم.

 


The Song: Gangnam Style by Psy

داستان: دختر یینگ نان به مدت 258 روز به علت خونریزی مغزی، در کما به سر برده بود تا اینکه مادرش به یاد آهنگ خنده‌داری که دخترش همیشه با خودش زمزمه می‌کرد افتاد. او شروع به زمزمه رقص اسب مانند که در چین بسیار شناخته‌شده است، کرد، در همان زمان مشاهده کرد که دخترش شروع به خندیدن کرده است. او روز دوم بهتر از روز قبل شد و روند بهبودی او ادامه‌دار شد. او دوباره توانست صحبت کند و راه برود

 


برادران صالح – آن چیند ملودی
(The Song: "Unchained Melody" by the Righteous Brothers)

داستان: یکی دیگر از قربانیان خونریزی مغزی، یک زن انگلیسی به مام ماریا نیل (Maria Neal) بود که ماه‌ها در کما فرورفته بود. همسرش معتقد بود که آهنگ روز عروسی آن‌ها می‌تواند برای او معجزه باشد؛ بنابراین برای او آهنگ روز عروسی‌شان را پخش می‌کرد. حدس همسر او درست بود، او درنهایت به این آهنگ الهام‌بخش پاسخ داد و یک واکنش حیاتی از خود نشان داد. وقتی او چشمانش را باز کرد، همسرش از او پرسید آیا می‌داند این آهنگ چیست؟ او با سرش، پاسخ داد: بله یادم هست.

 


برونو مارس - فقط منتظر تو هستم
(The Song: "Just the Way You Are" by Bruno Mars)

داستان: ملاقات زومیا ثروپ (Zumyah Thorpe) با خواننده معروف قبل از کنسرتش در 11 سالگی برایش یک حادثه بزرگ محسوب می‌شود. مدت‌ها قبل از این دیدار او در حادثه‌ای مادر حامله خودش و دو خواهرش را از دست داد و خودش به کما فرورفت. پرستاران همه‌شب‌ها برای او آهنگی که او دوست داشت را پخش می‌کردند و او گوش می‌داد. تا اینکه او پاسخ می‌دهد و اولین کلماتی که به زبان می‌آورد عباراتی از این ترانه بود: Just the Way You Are


امیدواریم هیچ کس محتاج این روش برای دیدن خنده دوباره عزیزان خودش نباشد.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر