یک سیارک، به نام فردی مرکوری نام‌گذاری شد

فردی مرکوری، یکی از معروف‌ترین خوانندگان قرن بیستم است. موسیقی‌ای که او عرضه می‌کرد، به خصوص در اجراهای زنده، به گفته‌ی اهالی موسیقی راک، شنوندگان را به معنای واقعی دیوانه می‌کرد. مرکوری در سال ۱۹۹۱ درگذشت و امروز بعد از ۲۵ سال سیارک ۱۷۴۷۳ را که در سال مرگ او کشف شده بود، به نامش، نام‌گذاری کردند. ادامه را در بنیتا بخوانید.

فردی مرکوری، یکی از معروف‌ترین خوانندگان قرن بیستم است. موسیقی‌ای که او عرضه می‌کرد، به خصوص در اجراهای زنده، به گفته‌ی اهالی موسیقی راک، شنوندگان را به معنای واقعی دیوانه می‌کرد. مرکوری در سال 1991 درگذشت و امروز بعد از 25 سال سیارک 17473 را که در سال مرگ او کشف شده بود، به نامش، نام‌گذاری کردند. ادامه را در بنیتا بخوانید.

 یک سیارک، به نام فردی مرکوری نام‌گذاری شد
فردی مرکوری

این نام‌گذاری  در 70 امین سالگرد تولد این ستاره انجام شده است.  «برایان می»، گیتاریست گروه «کویین» که مرکوری از اعضای اصلی آن بود، در اجتماعی متشکل از 1250  نفر از طرفداران این گروه راک در «مونترو کازینو» در سوئیس گفت: «این سیارک اکنون با نام سیارک 17473 فردی‌مرکوری شناخته می‌شود.»

می‌ این افتخار را تأکیدی بر تأثیر چشمگیر فردی در دنیا دانست. او ادامه داد‌: «این سیارک یک شی تاریک است و در فضا بیشتر به زغال نیم‌سوز شباهت دارد. از زمین تنها با تلسکوپ می‌توان آن را دید و برای همین تا سال 1991 کشف نشد.»

«جوئل پارکر» از موسسه تحقیقاتی «ساوت‌وست» با انتشار یک گواهی‌نامه رسمی با ذکر نام فردی مرکوری گفت:« این نام‌گذاری برای تجلیل از یک خواننده دارای کاریزما است.»

 یک سیارک، به نام فردی مرکوری نام‌گذاری شد

سیارک فردی مرکوری بین مدارهای مریخ و مشتری قرار دارد و حدود دو مایل است. سیارک بعد از یک هفته مراسم یادبود مرکوری در لندن با اجرای می به نام او نام‌گذاری شد.

 یک سیارک، به نام فردی مرکوری نام‌گذاری شد

نام اصلی فردی مرکوری که خانواده او از پارسیان زرتشتی منطقه «گجرات» در غرب هندوستان بودند،«فرخ بلسارا» است. او متولد پنجم سپتامبر 1946 در «زنگبار» در تانزانیا بود. گروه کویین را در 1970 تشکیل داد و تا 1991 که در 45 سالگی درگذشت، خواننده اصلی این گروه بود.

 یک سیارک، به نام فردی مرکوری نام‌گذاری شد

گروه کوئین از مشهورترین گروه‌های موسیقی دنیاست که بین 150 تا 300 میلیون نسخه از آلبوم‌های آن  به فروش رسیده است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان