ماهان شبکه ایرانیان

شناخت درست ایران نیازمند تربیت افراد زبان دان و مشتاق است

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۲/۱۶ – تهران – ایرنا – دکتر طهمورث ساجدی گفت: با توجه به اینکه اروپایی ها در زمینه ایران شناسی مطالعات خوبی داشته اند لازم است برای شناخت دقیق ایران دانشجویان زبان دان و مشتاق را تربیت کرد.

تاریخ خبر: 1393/2/16 – تهران – ایرنا – دکتر طهمورث ساجدی گفت: با توجه به اینکه اروپایی ها در زمینه ایران شناسی مطالعات خوبی داشته اند لازم است برای شناخت دقیق ایران دانشجویان زبان دان و مشتاق را تربیت کرد.

دکتر ساجدی روز سه شنبه در نشست دانش ایران شناسی در جهان معاصر در سرای اهل قلم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: کشورهای اروپایی نظیر انگلیس، فرانسه و آلمان با اهداف و نیات خاصی تاریخ ایران را مطالعه کرده اند.برای شناخت دقیق تاریخ ایران نیازمند استفاده از تجربیات آنها هستیم.

وی گفت:برای درک بهتر اسناد تاریخی اروپایی ها و مطالعات تاریخی آنها نیازمند افرادی هستیم که کاملا به زبان کشورهای مورد نظر آشنا و به تاریخ ایران علاقه مند باشند.

وی گفت: برای مطالعه تاریخ ایران باید برنامه دقیقی تعریف شود و براساس اصول علمی با استفاده از منابع دیگران و تطبیق آن با داشته های داخلی در این راستا قدم برداشت.

دکتر فتح الله مجتبایی نیز در این نشست گفت:مطالعات داخلی، عاطفی و مطالعات افراد خارجی در مورد ایران با اهداف خاصی همراه بوده است.

وی افزود: برای آشنایی دقیق با تاریخ ایران باید مطالعات عاطفی را در کنار مطالعات افراد خارجی قرار داد با مقایسه این دو و براساس اصول علمی تاریخ ایران را کشف کرد.

وی گفت: ایران برخلاف کشورهای قدیم مصر و آناتولی توانست خود و فرهنگ خود را در مقابل تهاجمات بیگانه حفظ کند.

وی خاطرنشان کرد: ایران نه تنها زبان و آداب خود را حفظ کرد بلکه فرهنگ خود را نیز به حاکمان بیگانه خود تحمیل کرد.

پوران طاهونی یکی از مسوولین بنیاد ایران شناسی گفت: اساسنامه بنیاد ایران شناسی در سال 1376 تصویب و بنیاد ایران شناسی سال 80 فعالیت خود را رسما آغاز کرد.

هدف از تاسیس این بنیاد پژوهش، آموزش، تجهیزات و اطلاع رسانی بود.

وی افزود: هم اکنون رشته ایران شناسی در مقطع کارشناسی ارشد و با 4 گرایش 200 فارغ التحصیل داشته است و 300 دانشجو نیز در حال تحصیل دارد.

شناخت درست ایران نیازمند تربیت افراد زبان دان و مشتاق است

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان