ماهان شبکه ایرانیان

چگونه با ورزش لاغر شویم _ بخش دوم

اگر می‌خواهید با ورزش وزن کم کنید این مقاله را بخوانید

لاغر شدن

اگر می‌خواهید با ورزش وزن کم کنید این مقاله را بخوانید. اما باید در نظر داشته باشید که 30 دقیقه دوچرخه ثابت زدن در طول هفته دردی را دوا نمی‌کند. اگر تاکنون ورزش نکرده‌اید سه جلسه تمرینی در هفته برای خود ترتیب بدهید و در غیر این صورت تعداد جلسات را به پنج تا شش جلسه در هفته افزایش دهید. در نظر داشته باشید که استراحت نکته کلیدی آسایش ذهنی، فیزیکی و احساسی است و دست کم یک روز را برای استراحت خود کنار بگذارید و در آن روز ورزش نکنید. همچنین بهتر است سه بار در هفته با تمام توان ورزش کنید تا این که پنج روز با توان 50 درصد ورزش کنید. همچنین رژیم غذایی سالم به اندازه ورزش مهم است.

اکنون به ورزش‌هایی که می‌توانید برای کاهش وزن انجام دهید می‌پردازیم:

5. دویدن

تنها چیزی که برای دویدن نیاز دارید یک جفت کتانی است. البته اگر می‌خواهید وزن کم کنید، قدم زدن تنبلانه راهش نیست. در عوض تپه‌ای پیدا کنید که می‌توانید با دو از آن بالا بروید، یا این که روی تردمیل بدوید. دویدن در سربالایی باعث می‌شود روی عضلات ساق و ران فشار بیاید که دو گروه از بزرگ‌ترین گروه‌های عضلات بدن هستند. این دو باعث می‌شود عضلات کوچک‌تر هم به کار گرفته شوند و انرژی بیشتری صرف شود. هر چه انرژی بیشتری استفاده کنید، کالری بیشتری می‌سوزانید. تا جای ممکن سعی کنید قدم‌ها را بلندتر بردارید تا انرژی بیشتری صرف شود. دستانتان را در هنگام دویدن باز کنید و آرنجتان هم زاویه 90 درجه داشته باشد.

دویدن

6. کراس‌فیت

دلیلی دارد که کراس‌‌فیت در میان ورزش‌ها جای خودش را پیدا کرده است. ورزش کراس‌فیت عالی است و جواب می‌دهد، به شرط آن که زیاده‌روی نکنید (البته در هر ورزشی نباید زیاده‌روی کنید). ورزش‌های کراس‌فیت متفاوت است و نرمش‌های گوناگونی در این دسته قرار می‌گیرند. قرار است ورزش‌های کراس‌فیت کوتاه و شدید باشند. نکته مهم این است که مربی خوبی داشته باشید که بتواند حرکات را برایتان به‌خوبی توضیح بدهد. 

7. تاباتا

اگر فرصت زیادی برای ورزش ندارید، تاباتا دقیقا برای شما طراحی شده است. در این ورزش قرار است تنها چهار دقیقه ورزش کنید؛ 20 ثانیه با تمام توان، 10 ثانیه استراحت، و این حرکت را هشت بار انجام دهید. با این ورزش سوخت‌وساز و ضربان قلب خود را در چهار دقیقه افزایش می‌دهید. البته اگر می‌خواهید وزن کم کنید نباید فکر کنید که با مدت زمان کوتاهی ورزش کردن به این نتیجه می‌رسید: «بدن شما به این ریتم سریع عادت می‌کند و نیاز خواهید داشت که حجم یا شدت تمرین را افزایش دهید». پینهاد می‌شود که به‌تدریج، این ورزش را به 20 دقیقه برسانید و همین را حفظ کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان