ماهان شبکه ایرانیان

نشانه‌های دیابت نوع دوم

دیابت با هیچکس شوخی ندارد. به زندگیتان اهمیت بدهید و  در بنیتا نشانه‌های این بیماری را بخوانید.

دیابت با هیچکس شوخی ندارد. به زندگیتان اهمیت بدهید و  در بنیتا نشانه‌های این بیماری را بخوانید.

آیا  تا به حال شده به نشانه‌های مشکلات حیاتی خود برای ماه‌ها بی اعتنایی کنید و به آن‌ها به چشم موارد بی اهمیت نگاه کنید؟ در اینجا به 10 نشانه‌ی مهم بیماری دیابت نوع دوم اشاره خواهیم کرد که دانستن آن برای هر کسی ضروری است.

1. کاهش ایمنی بدن
دیابت توانایی این را دارد تا بدن شما را تقریبا بودن هیچ دفاعی در برابر عفونت‌ها و بیماری‌ها قرار دهد مخصوصاً برای بانوان می‌تواند عفونت‌های خطرناک بیشتری را به وجود آورد

نشانه های دیابت نوع دوم

با توجه به این که باکتری و قارچ‌ها تولید و تکثیر خود را در حضور قند به اوج خود می‌رسانند در این بیماری این فضا به بکتری و قارچ‌ها داده می‌شود.بنابراین برای همه مخصوصا بانوان واجب است تا با دقت بسیار به علایم توجه کنند. بانوان باید مراقب تغییرات و علایم غیر عادی در ناحیه تناسلی باشند و در صورت بروز هرگونه علایم به سرعت به دکتر خود مراجعه کنند. این یکی از علایم بیماری دیابت نوع دوم است.

 

2. خستگی مضمن

نشانه های دیابت نوع دوم

یکی از علایم وجود قند بیش از حد در خون  خستگی مضمن و بی حالی است

از آن جا که بدن تلاش می‌کند تا قند خون را تعدیل کند شما نیاز بیشتری به  دفع ادرار را حس خواهید کرد٬ به خصوص در ساعات استراحت در هنگام شب. در کنار آن توجه داشته باشید خستگی و بی حالی می‌تواند یکی از علایم جدی این بیماری باشد. آن‌هم در زمانی که هر چقدر بخوابید باز هم این حس خستگی شما بر طرف نشود

 

3. کاهش وزن

نشانه های دیابت نوع دوم

اگر شما حس کردید که  وزنتان به سرعت در حال کاهش است ممکن است شما به بیماری دیابت نوع دوم دچار شده باشید. با توجه به این که در دیابت نوع دوم انسولین نمی‌تواند قند خون را تجذیه کند و سلول‌های بدن سوخت کافی را دریافت نمی‌کنند بنابراین بدن به حالت آماده باش در می‌اید و از سوخت ذخیره‌ای خود یعنی چربی استفاده می‌کند تا فقدان قند را جبران کند.

همچنین در نظر داشته باشید اگر دیابت نوع دوم داشته باشید ٬کلیه‌های شما به صورت 24 ساعته در حال کار است و این انرژی بسیار زیادی از بدن شما خواهد گرفت.

 

4. مشکلات بینایی

نشانه های دیابت نوع دوم

دیابت نوع دوم می‌تواند نقش مهمی در مشکلات بینایی شما داشته باشد. هنگامی که سطح قند خون به حد بالایی می‌رسد باعث تغییر حالت عدسی چشم می‌شود. با توجه به این فشار و تغییرات بینایی دچار اختلالات و تاری دید می‌شود . زمانی که قند خون دوباره کاهش یابد این اختلالات بینایی از می‌روند اما اگر شدت و مدت بالا بودن قند خون زیاد از حد باشد ممکن است این آسیب‌ها به صورت همیشگی و غیر قابل بازگشت باشند. حتی این آسیب‌‌ها ممکن است منجر به کوری شوند.

 

5. خشکی پوست

نشانه های دیابت نوع دوم

آیا خارش‌های درگیرانه  و یا خشکی پوست و یا هر دو با هم دارید؟ اگر بله این می‌تواند یکی از نشانه‌های دیابت نوع دوم باشد. همچنین نشانه‌هایی مانند تیره شدن پوست دور گردن و یا زیر بغل هم از نشانه‌های این بیماری هستند.

اگر شما در نقاط مختلف پوستتان احساس چنین مشکلاتی می‌کنید به  پزشک معالج مراجعه کنید

 

6. بی حس و سوزن سوزن شدن اندام

نشانه های دیابت نوع دوم

کرخت و بی حس شدن دست و پا یکی از نشانه‌های ویژه‌ی دیبابت نوع دوم است. همچنین این حس‌ها در کنار حس سوختگی و حتی تورم می‌تواند همراه باشد.  قند خون بالا بر روی سلول‌های عصبی بافت بدن تاثیر می‌گذارند باعث اختلال در عملکرد آن‌ها می‌شوند که ممکن است اثرات مخرب آن تا سال‌ها ترمیم نشوند.

7. عطش زیاد و تکرر ادرار

نشانه های دیابت نوع دوم

یکی از علایم مهم دیابت نوع دوم تکرر ادرار و تشنگی بیش از حد است. به دلیل افزایش قند خون کلیه‌ها برای جبران این حالت فعالیت خود را زیاد  کرده به طوری که به صورت متوالی در حال کار کردن هستند و این یعنی دفع ادرار بیش‌تر و به دنبال آن کمبود آب بدن و احساس تشنگی بیشتر.

 

8. گرسنگی بیش از حد

نشانه های دیابت نوع دوم

با توجه به این که بدن شما توانایی سوخت رسانی درستی به سلول‌های خودش را ندارد٬ مغز شما به اشتباه  تشخیص می‌دهد که کمبود سوخت ناشی از گرسنگی است. بنابراین شما با اشتهای بسیار زیاد و خستگی با پذیری به غذا خوردن مشغول خواهید شد که البته این خوردنن بیش از حد هم باعث افزایش قند خون خواهد شد و بسیار خطرناک است.

9. بهبود کند زخم‌ها

نشانه های دیابت نوع دوم

اگر روند بهبود زخم‌ها و جراحت‌های بدنتان طولانی شده و هفته‌ها برای بهبود یک زخم زمان لازم است این یکی از علایم بیماری دیابت نوع دوم حساب می‌شود و بایدبه سرعت به پزشک مراجعه کنید.

 

10. تشخیص‌های پزشکی

نشانه های دیابت نوع دوم

همه‌ی روش‌های تشخیص نشانه‌های بیماری دیابت نوع دوم مهم است اما  هیچ کدام به مهمی تست‌های پزشکی نیست. تست قند خون برای همه‌ی افراد ضروری است. اگر در 2 تست اتفاقی در زمان‌های مختلف میزان قند خون شما بیشتر از 125 میلی گرم در دسی لیتر باشد٬ شما به دیابت دچار شده‌اید. اگر این عدد بین 100 تا 125 میلی گرم در واحد حجمی مشابه باشد شما در منطقه‌ی خطر قرار دارید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان