ماهان شبکه ایرانیان

نکته‌هایی که هر باغبانی باید بداند [قسمت سوم]

هر شخصی می‌تواند بدون خرج کردن پول زیاد, یک باغچه زیبا داشته باشد. نکات و حقه‌های کوچکی وجود دارد که افراد حرفه‌ای از آن‌ها برای زیبا نگه داشتن باغچه‌شان استفاده می‌کنند. مطمئنا بعد از رعایت این نکات همسایه‌هایتان به شما بابت داشتن چنین باغچه زیبایی حسابی حسودی خواهند کرد. با بنیتا همراه باشید تا این نکات را با هم مرور کنیم.

هر شخصی می‌تواند بدون خرج کردن پول زیاد, یک باغچه زیبا داشته باشد. نکات و حقه‌های کوچکی وجود دارد که افراد حرفه‌ای از آن‌ها برای زیبا نگه داشتن باغچه‌شان استفاده می‌کنند. مطمئنا بعد از رعایت این نکات همسایه‌هایتان به شما بابت داشتن چنین باغچه زیبایی حسابی حسودی خواهند کرد. با بنیتا همراه باشید تا این نکات را با هم مرور کنیم.

نکته های باغبانیSource: www.yiannislucacos.gr

آب سبزیجات
دفعه بعد که سبزیجات را می‌پزید یا بخار پز می‌کنید, آب آن را دور نریزید. مهم نیست که از چه نوع سبزیجاتی استفاده می‌کنید. گیاهان باغچه شما عاشق مواد مغذی اضافه در آب هستند. می‌توانید آن را نگه داشته و صبح روز بعد هنگام آبیاری پای گیاهان بریزید اما توصیه ما این است که زمانی که تازه هست از آن استفاده کنید.

نکته های باغبانیSource: www.dianestexasgarden.blogspot.com

اولین یخبندان
اولین یخبندان می‌تواند برداشت را تبدیل به یک فاجعه کند. با این حال بعضی سبزیجات بعد از اولین یخبندان خودشان را ارتقا می‌دهند. اگر فصل سرما زودتر رسید می‌توانید از کلم پیچ، کلم، زردک، هویج، و جوانه بروکسل برای کاشت استفاده کنید.

نکته های باغبانیSource: www.motherearthnews.com

گیاهان رستنی در زمستان
برخی گیاهان رستنی هم در داخل و هم در خارج رشد می‌کنند مانند گوجه فرنگی. اگر بیرون از خانه سرد بود فقط کافیست تا آن را داخل آورده و در کنار پنجره قرار دهید تا به رشدش ادامه دهد.

نکته های باغبانیSource: www.sunshinelandscapepa.com

آفتاب و گرما
آفتاب برای رویش همه گیاهان ضروری است. این را هم در نظر داشته باشید که مقدار آن در گیاهان مختلف, متفاوت است. مطمئن شوید که گیاهانتان نیاز دارند تا زیر تابش مستقیم نور خورشید باشند یا سایه را ترجیح می‌دهند. 

نکته های باغبانیSource: www.versusbattle.com

گیاهان یک ساله یا چند ساله
در امتداد یک خط فکری و به صورت کورکورانه نباید شروع به کاشت گل در باغچه کرد. کمی تحقیق کنید تا ببینید کدام گل‌ها انتظارات شما را برآورده می کنند. اولین تصمیمی که باید بگیرید انتخاب بین گل‌های یک ساله و چند ساله است, هر کدام از این نوع گل‌ها نیازهای مختلفی دارند. مهمترین تفاوت بین آن ها این است که گل‌های یک ساله, سالی یکبار شکوفه می‌دهند و سپس از بین می‌روند. از طرفی شکوفه گل‌های چند ساله برای چند سال زنده می‌ماند اما هر بار برای مدت زمانی کوتاه.

نکته های باغبانیSource: www.houseplants.about.com

از کجا شروع کنیم
می‌توانید گیاهانی را بخرید که به تازگی جوانه زده‌اند و آن‌ها را به باغچه خود منتقل کنید. اما ما این روش را توصیه نمی‌کنیم. این گل‌ها به گلدان تعلق دارند. اگر امکاناتش را دارید خودتان دانه گیاه را تهیه کرده و بکارید. می‌توانید آن‌ها را در ابتدا در داخل منزل نگهداری کنید تا شاهد اولین جوانه‌ها باشید.

نکته های باغبانیSource: www.myhomeideas.com

دسترسی
خیلی مهم است تا گیاهانتان را طوری بکارید که بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. اگر آن‌ها را ردیف به ردیف پشت سر هم بکارید مجبورید برای دسترسی به بقیه, روی ردیف‌های جلویی بایستید. پس جای قدم زدن برای باغتان ایجاد کنید. با استفاده از سنگ می‌توانید یک مسیر زیبا و طبیعی طراحی کنید.

نکته های باغبانیSource: www.gardengalore.co.uk

یک چاه خانگی
این پروژه ساده شما را در آبیاری باغچه‌تان کمک خواهد کرد. یک گلدان بخرید و کف آن را سوراخ کنید و وسط باغچه قرار دهید تا یک چاه آب قابل حمل داشته باشید.

نکته های باغبانیSource: www.homelk.com

ساختن یک باغچه زیبا
آخرین نکته بیشتر حکم یک پیشنهاد را دارد. باید هنگام ساخت باغچه‌تان احساس خوبی داشته باشید. شما این کار را برای لذت بردن از زیبایی انجام می‌دهید نه تامین غذا. از باغچه‌تان مراقبت کنید و ببینید که چه نوع گل‌هایی دوست دارید در آن بکارید. مسیری برای قدم زدن در آن ایجاد کنید و حتی از درخت و نیمکت استفاده کنید. پس حسابی تحقیق و برنامه ریزی کنید اما به قوه تخیلتان هم اجازه تصمیم گیری بدهید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان