چگونه صبح خوبی داشته باشیم

اگر می‌خواهید صبح را خوب شروع کنید٬ با بنیتا همراه باشید تا نکات مهمی در این باره بخوانید.

اگر می‌خواهید صبح را خوب شروع کنید٬ با بنیتا همراه باشید تا نکات مهمی در این باره بخوانید.

15 دقیقه به خودتان وقت دهید

چگونه صبح خوبی داشته باشیم

ISTOCK/VITRANC

دکمه‌ی اسنوز (Snooz) را بیش از حد نزنید تا مجبور شوید وقت بیداری با عجله از خانه خارج شوید. زنگ ساعت خود را 15 دقیقه زودتر از زمانی که در نظر دارید، تنظیم کنید. از این زمان برای آماده کردن ذهنتان برای یم روز خوب و موفق استفاده کنید. برنامه‌های روزانه‌ی خود را بنویسید، صبحانه بخورید و کمی حرکات کششی و تحرک انجام دهید تا با نشاط شوید

 

با برنامه باشید

هرچه تصمیماتی که باید بگیرید کم‌تر باشد، استرسی که به شما وارد می‌شود هم کم خواهد شد. فعالتی مانند مسواک زدن، حمام رفتن و از این قبیل کارها را می‌توانید به برنامه‌ی روزانه‌ی خود اضافه کنید اما برای انجام کارهای دیگر باید برنامه‌ی دقیق داشته باشید . برنامه¬ی کاری خود را از روز قبل بدانید و آنچه را که احتیاج دارید از شب قبل در کیف خود بگذارید.

 

پرده‌های اتاقتان را نیمه باز بگذارید

چگونه صبح خوبی داشته باشیمISTOCK/TEERAWATWINYARAT

وقتی که نور طبیعی خورشید به اتاقتان وارد شود، به صورت ناخودآگاه مغزتان شروع به ترشح هورمون ملاتونین (Melatonin) خواهد کرد که به هورمون تشخیص روز و شب معروف است. در ترشح این هورمون، باعث افزایش آدرلانالین در خون می‌شود. هر دوی این هورمون‌ها به روشی به بدن شما فرمان بیداری می‌دهند. ساعت بدن شما با نور خورشید تنظیم می‌شود. پس 7 ساعت قبل از طلوع خورشید بخوابید تا خواب کافی داشته باشید. بعد از مدتی شما حتی ممکن است احتیاجی به تنظیم زنگ نخواهد بود.

 

در حمام به خودتان فکر کنید

از زمانی که در حمام هستید برای خودتان وقت بگذارید به خودتان فکر کنید و از حریم شخصی خود لذت ببرید ولی وقتتان را تلف نکنید و در افکارتان فرو نروید.

 

قهوه‌ی صبحگاهی

چگونه صبح خوبی داشته باشیمISTOCK/RYERSONCLARK

اگر دستگاه قهوه‌ساز دارید و اهل قهوه خوردن در صبح هستید، دستگاه را بر روی حالت خودکار قرار دهید تا  هر روز صبح قبل از بیدار شدنتان قهوه آماده شود. علاوه بر صرفه‌جویی در وقت، این کار باعث می‌شود تا بوی قهوه در خانه بپیچد و به بیدار شدن پر انرژیتان کمک خواهد کرد.

 

در کنار در خروجی سبدی قرار دهید

همیشه در کنار در خروجی خانه سبدی بگذارید و سعی کنید هر چیزی که برای روزتان در بیرون خانه احتیاج دارید را در آن قرار دهید تا هر صبح به دنبال آن‌ها نگردید. وسایلی مانند کیف پول، کیف مدارک و غیره

 

کششی

حتی قبل از این که چشمانتان را باز کنید حرکات کششی باعث می‌شوند تا جریان خونتان متعادل شود و اکسیژن را به سلول‌های بدنتان بیشتر از پیش برساند. این کار را با کشش انگشتانتان، مچ و بازوها شروع کنید و سپس نوبت ران پا، انگشتان پا و مچ پاهایتان است، این کار را با کشش گردن و پشت به پایان برسانید.

 

برای ورزش صبحگاهی  وقت بگذارید

چگونه صبح خوبی داشته باشیمISTOCK/ROBERT INGELHART

30 دقیقه ورزش صبحگاهی باعث افزایش روحیه و انرژیتان در طول روز خواهد شد. در کنار افزایش روحیه باعث می‌شود بدنی سالم، خوش اندام داشته باشید و با اضافه وزن احتمالیتان مقابله کنید.

 

لباس‌ها را از شب قبل آماده کنید

برای این که صبح‌ها استرس نداشته باشید و وقت کم نیاورید از شب قبل لباس‌هایتان را انتخاب کنید، مطمئن شوید که احیتاج به شستن و اتو کردن نخواهند داشت و در جایی مشخص قرارشان دهید.

 

یک لیوان آب بنوشید

هر شب در طول خواب، بدنتان برای مدت زیادی از خوردن و آشامیدن محروم می‌شود از آن جایی ک آب ضروری‌ترین ماده‌ی خوراکی برای انسان‌هاست، باید هر روز صبح آب از دست رفته ی بدنتان را با نوشیدن حداقل یک لیوان جبران کنید.

 

جملات زیبا بخوانید

چگونه صبح خوبی داشته باشیمISTOCK/CHESIIRECAT

روزتان را با خواندن یک جمله¬ی زیبا شروع کنید که باعث افزایش روحیه شما شود تا روزی موفق را سپری کنید.

 

به آهنگ گوش دهید

هر شب با خوابیدن قدرت خلاقیت شما کاهش می‌یابد، با 5 تا 10 دقیقه فکر کردن یا گوش دادن به آهنگ‌های مورد علاقه‌ی خودتان این کمبود را جبران خواهید کرد.

 

زبانتان را مسواک بزنید

چگونه صبح خوبی داشته باشیمISTOCK/ART-OF-PHOTO

زبان نعناعی تازه، به شما حس اطمینان از تمیز بودن دهانتان را می‌دهد تا با اعتماد به نفس بیشتری روزتان را شروع کنید. بیش از 300 نوع باکتری در زبانتان زندگی می‌کنند. خوب است تا هر شب قبل خواب هم همین کار را انجام دهید تا در طول شب هم از سلامت دهان و دندانتان مراقب کنید.

 

نوشیدنی شیرین بخورید

افراد بین 60 تا 80 سالی که قبل از صبحانه یک لیوان لیموناد شیرین می‌نوشند در طول روز کارای ذهنی بهتری و همچنین حافظه‌ی بیشتری خواهند داشت. اما نوشیدنی شیرین برای تمام افراد در آغاز صبح ضروری است.

 

برای کودکان لیست فعالیت روزانه درست کنید

یک چک لیست برای کودکانتان درست درست کنید. تمام کارهایی که باید برای آن‌ها قبل از خروجشان از خانه انجام دهید را بنویسید. با این کار با خیالی آسوده آن‌ها را روانه‌ی مدرسه خواهید کرد و از استرس آن راحت خواهید شد.

 

آسپرین

چگونه صبح خوبی داشته باشیمISTOCK/SAVUSHKIN

مصرف روزانه آسپرین می‌تواند برای سلامت قلبی شما موثر باشد. یک تحقیق بر روی افرادی که برای 5 سال به صورت مداوم و روزانه قرص آسپرین مصرف کردند حدود 50 درصد رسیک حملات قلبی کمتری خواهند داشت.

 

کودکان خود را در آغوش بگیرید

اگر کودک خردسال دارید کنارشان دراز بکشید و با آرامش آن‌ها را بغل کنید. اگر فرزندانتان کمی بزرگ‌تر هستند کنارشان بنشینید و موهایشان را با آرامش نوازش کنید . این کار هم به شما هم به فرزندانتان آرامش می‌دهد.

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر