وقتی متخصصان تغذیه می‌خواهند ۲ کیلوگرم وزن کم کنند این کارها را می‌کنند

آنها از رژیم غذایی خود یک تاریخچه نگاه می‌دارند

آنها از رژیم غذایی خود یک تاریخچه نگاه می‌دارند

کاهش وزن

ISTOCK/ALVAREZ

وقتی جنفیر ویمبور (موسس سرویس مشاوره تغذیه) احساس کرد که لباس‌هایش تنگ شده‌اند شروع به یادداشت کردن مواد غذایی که می‌خورد کرد، تا بداند در طول روز چه چیزی می‌خورد. همان طور که این رکوردها را می‌خواند متوجه می‌شد که چه موادی برای او مضر است و جواب نمی‌دهد. او می‌گوید: متوجه شدم که میزان مصرف فیبر پایینی دارم و چربی زیادی مصرف می‌کنم. او براین اساس تصمیم گرفت تا مصرف فیبر خود را بالا ببرد و آب بیشتری در طول روز بنوشد. 

آنها مولتی ویتامین و مواد پروبیوتیک را به رژیم خود اضافه می‌کنند

کاهش وزن

ISTOCK/BLACKZHEEP

مولتی ویتامین و پروبیوتیک‌ها زمانی که شما کالری مصرفی خود را کاهش داده‌اید می‌تواند ویتامین مورد نیازتان را تامین کند و از طرفی به تنظیم عمل هضم در دستگاه گوارش‌تان کمک کند. ویمبور پیشنهاد می‌کند که مصرف روزی یک عدد مولتی ویتامین که فرمول متعادلی داشته باشد کفایت می‌کند. موقع خرید دنبال انواع غیرفعالش بروید. اگر میزان مواد تشکیل‌دهنده مولتی ویتامین 2 یا 1 باشد خیلی عالیست. برای پروبیوتیک‌ها سراغ انواعی بروید که در هر وعده‌اش 10-20 میلیارد واحد ارگانیسم باشد. 

آنها مواد غذایی طبیعی را مصرف می‌کنند

کاهش وزن

ISTOCK/REDROCKSCHOOL

طبیعی غذا خوردن به معنای آن است که از مواد غذایی فراوری شده پرهیز کنید. (منظور مواد غذایی بسته‌بندی شده) مواد غذایی بدون لیبل بهتر هستند. موادی را انتخاب کنید که 5 ماده تشکیل‌دهنده یا حتی کمتر دارند را انتخاب کنید. شما باید علاوه بر کاهش وزن بدنبال سلامت خود نیز باشید.

آنها برای خوابیدن وقت می‌گذارند

کاهش وزن

ISTOCK/YURI_ARCURS

اینکه چقدر استراحت کنید می‌تواند به کاهش وزن شما کمک یا ضربه بزند. کیت مارکل یک متخصص تغذیه از شیکاگو اعتقاد دارد که کمبود خواب سبب می‌شود تا نتوانید آن 2 کیلوگرمی که حرفش بود را از دست بدهید. او ادامه می‌دهد: مردم به استراحت و خواب کافی نیاز دارند. 

آنها به عادات غذایی بدن‌شان توجه می‌کنند

کاهش وزن

ISTOCK/LAFLOR

وقتی غذا می‌خورید توجه کنید که چه چیزی باعث ایجاد احساس رضایت در شما می‌شود. اینها مواد غذایی هستند که شما می‌خواهید به بدن خود برسانید تا حس محرومیت نکنید.

آنها روی برنامه تمرینی خود تجدید نظر می‌کنند

کاهش وزن

ISTOCK/WUNDERVISUALS

وقتی شما یک برنامه تمرینی را هر روز مرتب تکرار می‌کنید بدن شما به این برنامه عادت خواهد کرد و دیگر نمی‌توانید نتیجه لازم را بگیرید به همین خاطر نیاز دارید تا یک روند جدید را پیش بگیرید. ویمبور می‌گوید: وقتی یک برنامه تمرینی را مدت زمانی طولانی انجام می‌دهید زمان تغییر فرا رسیده است. بهتر است فعالیتی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید نه اینکه خود را مجبور کنید مرتب کاردیو یا یک ورزش مد روز را انجام بدهید. مطمئن شوید که ارزش و اهداف شما با فعالیت‌های‌تان هماهنگ باشد.

آنها میزان مصرف کالری خود را خیلی پایین نمی‌آورند

کاهش وزن

ISTOCK/CHOREOGRAPH

ویمبور معتقد است که کاهش شدید کالری در درازمدت می‌تواند اثر عکس داشته باشد و باعث افزایش وزن بشود. کاهش کالری در آینده سبب پرخوری می‌شود مخصوصاً زمانی که گرسنه هستید و دیگر نمی‌توانید تحمل کنید. ویمبور می‌گوید: وقتی کالری خود را زیاد کاهش می‌دهید گرم به گرم وزن‌ شما افزایش پیدا خواهد کرد. وقتی صحبت از کالری می‌شود کیفیت مهم‌تر از مقدار است. میوه و سبزیجات باکیفیت و غلات کامل مصرف کنید. به این صورت شما احساس محرومیت نخواهید کرد و از طرفی به بدن خود مواد غذایی سالم هم داده‌اید.

آنها نسبت به مواد غذایی که می‌خورند حساس هستند

کاهش وزن

ISTOCK/DEMAERRE

چیزی که شما می‌خورید فقط بخشی از معادله است. بعضی از افراد زمانی غذا می‌خورند که خسته هستند و یا استرس دارند. مارکل توصیه می‌کند که از سرعت خود بکاهید و متوجه چیزی که می‌خورید باشید. شما با تشخیص حس خستگی و استرس می‌توانید کنترل عادات غذایی خود را بدست بگیرید و متوجه پرخوری بشوید.

آنها حواس‌شان به رژیم‌های غذایی مخرب هست

کاهش وزن

ISTOCK/KNAPE

کاهش وزن مستلزم صرف زمان است حالا فرقی نمی‌کند چقدر کوچک باشد. مارکل توضیح می‌دهد که وقتی شما واقعاً می‌خواهید تغییری ایجاد کنید، این موضوع می‌تواند زمانی بیشتر از چیزی که تصور می‌کنیم از ما بگیرد. اینجاست که شما وسوسه می‌شوید سراغ رژیم‌های که به شما قول کاهش سریع وزن را می‌دهند بروید. از این وسوسه دوری کنید. آهسته و پیوسته جلو بروید. 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان