زرشک، طبیب سرخ پوش (۲)

فلور میکروبی نرمال که در بدن همه ما وجود دارد و ما را در مبارزه با عفونت کمک می کند، می تواند در اثر مصرف مکرر آنتی بیوتیک ها از بین برود.

زرشک، طبیب سرخ پوش (2)

همچنین، میزان مقاومت به آنتی بیوتیک ها رو به افزایش است. به منظور رهایی از این وضعیت، بسیاری از معالجین به سایر راه های درمان بیماری ها روی می آورند. دلیل دیگر این است که بدن شما در واکنش به انواع آنتی بیوتیک ها دچار تغییرات می شود و این تغییرات همیشه خوب نیست.فلور میکروبی نرمال که در بدن همه ما وجود دارد و ما را در مبارزه با عفونت کمک می کند، می تواند در اثر مصرف مکرر آنتی بیوتیک ها از بین برود.

پزشک ممکن است شما را یاری کند تا این باکتری های خوب را از طریق رهایی مقطعی از مصرف انواع آنتی بیوتیک ها، دوباره در خود بازیابید.بنا به دلا یل مشابه، پماد زرشک را نیز می توان برای درمان ورم مفاصل یا پسوریازیس تجویز کرد، چون داروهایی که به طور مرتب برای درمان این حالا ت مصرف می شوند ممکن است تعادل بدن شما را مختل سازند.

غالبا عوارض جانبی ناشی از معالجات درمانی قوی سبب تحریک واکنش هایی دربدن می شوند که همانند یک بیماری کاملا  جدید می تواند جلوه کند. صرف نظر از هرگونه دلیل، وقتی پزشک شما بداند که قطع مصرف دارو هیچگونه خطری برای سلا متی شما ندارد، می تواند در عوض، مصرف زرشک را تجویز کند.

زرشک همچنین می تواند به عنوان یک روش پیشگیرانه توصیه شود. هرگز نباید بیش از پنج تا هفت روز زرشک مصرف کرد. اگر معده شما حساس است، مصرف این ماده به مدت سه تا پنج روز احتمالا  کافی است. برای درمان گلودرد، عفونت های مثانه، اسهال، برونشیت یا عفونت های مخمری از اشکال قابل مصرف زرشک حالت موردنظر را برگزینید:

— چای:  2 تا 4 گرم ریشه خشک زرشک خیس خورده، روزانه 3 بار.

— تنتور:  (محلول 1/5 ساخته شده از گیاه و الکل یا گل، الکل و آب) به میزان 3 تا 6 میلی لیتر، (روزانه سه بار).

— عصاره های خشک:  250 تا 500 میلی گرم، روزانه سه بار.

برای درمان آرتریت، پسوریازیس، ناراحتی های پوستی: 10 درصد عصاره زرشک را روزانه سه بار روی پوست بدن بمالید.باید توجه داشت که پاره ای از عفونت ها در صورت مصرف نکردن آنتی بیوتیک ممکن است خطرناک باشند. هرگز در این فکر نباشید که در صورتی که بدن شما به آنتی بیوتیک قوی تر نیاز دارد به جای آن از گیاهانی مانند زرشک استفاده کنید.

نکات احتیاطی

اگر زرشک به صورت صحیح استفاده شود ماده دارویی بی خطری است، اما در صورت باردار بودن از مصرف آن اجتناب ورزید.

تداخل های احتمالی

مصرف بالا ی این گیاه به مدت طولا نی می تواند سبب ناراحتی معده و روده ها شود، و جذب ویتامین ا کافی در بدن را مشکل کند.

 

برای خواندن بخش اول- زرشک، طبیب سرخ پوش- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر