اولین روز سال تحصیلی درکشورهای مختلف چه وقتی است؟- بخش اول

اولین روز مدرسه، در واقع اولین روز از یک سال آکادمیک است

مدرسه

اولین روز مدرسه، در واقع اولین روز از یک سال آکادمیک است. زمان شروع سال تحصیلی در کشورهای مختلف متفاوت است  و دلیل آن هم تفاوت در شرایط آب و هوایی و فصول والبته فرهنگ کشورهاست. حالت طبیعی در آمریکای شمالی و اروپا این است که فصل تحصیلی جدید مدارس در اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر آغاز می‌شوند و در نیمکره جنوبی، سال جدید تحصیلی در اواسط ژانویه یا اوایل فوریه شروع می‌شود. در نیمکره جنوبی، کشورهای محدودی هستند که سال تحصیلی در آنها در ماه سپتامبر آغاز می‌گردد. در بخش اول این گزارش، زمان بازگشایی مدارس در قاره آمریکا و قاره آفریقا را بررسی می‌کنیم:

قاره آمریکا

*آرژانتین:

سال تحصیلی جدید در آرژانتین دوشنبه آخر ماه فوریه و یا دوشنبه اول ماه مارس (بستگی به آن سال) دارد. دبیرستانها معمولا یک هفته بعد از مدارس ابتدایی شروع به کار می‌کنند.

*برزیل:

سال تحصیلی در این کشور معمولا در فوریه آغاز می‌شود. بعضی از دانشگاه‌ها در ماه مارس بازگشایی می‌شوند. معمولا در اواسط سال تحصیلی، یک تعطیلی 2 تا سه هفته‌ای هست که در اواخر دسامبر به پایان می‌رسد.

*کانادا:

در اکثر ایالتهای کانادا، روز اول سال تحصیلی، اولین سه شنبه ماه سپتامبر است. ولی برخی مدرسه ها، قوانین خاص خودشان را دارند. به عنوان مثال در ایالت کبک، برخی از دبیرستان ها، در هفته سوم ماه آگوست شروع به کار می‌کنند. مدارس ابتدایی و دبیرستان در هفته پایانی آگوست باز می‌شوند.

*شیلی:

اولین روز تحصیلی در این کشور، روز اول ماه مارس است. اگر اول مارس، جمعه، شنبه یا یکشنبه باشد، مدارس در این کشور در اولین دوشنبه ماه مارس بازگشایی می‌شود.

*مکزیک:

سال تحصیلی جدید در این کشور، دوشنبه دوم یا دوشنبه چهارم ماه آگوست آغاز می‌شود. در گذشته، دوره جدید تحصیلی در روز 2 سپتامبر آغاز می‌شد. ولی با گذر زمان، این تاریخ کمی تغییر یافت.

 مدرسه

*آمریکا:

کلی گویی در مورد زمان آغاز سال تحصیلی جدید در کشور آمریکا کار سختی است؛ چرا که در هر ایالت و هر منطقه، تاریخ‌های متفاوتی برای شروع سال نوی تحصیلی وجود دارند. در خیلی از ایالتها، مدارس یک روز بعد از روز کارگر (اولین دوشنبه سپتامبر) آغاز می‌شوند. در آن روز حمل ونقل عمومی با افزایش ظرفیت بیشتری همراه می‌شود. در برخی دیگر از ایالتها، مدرسه‌ها در اواسط تا اواخر آگوست آغاز می‌شوند. به عنوان مثال در کلورادو، مدارس در اواسط آگوست شروع می‌شوند و مدارس در کلیولند اوهیو، یک هفته قبل از روز کارگر باز می‌شوند. مدارس در بوستون، شیکاگو، نیویورک سیتی، فیلادلفیا و سن دیگو روز سه شنبه یا 4شنبه بعداز روز کارگر آغاز می‌شوند.

*اروگوئه:

آغاز سال تحصیلی مدارس ابتدایی در این کشور در دوشنبه اول یا دوم ماه مارس است و دبیرستانها یک هفته بعد بازگشایی می‌شوند.

 مدرسه

قاره آفریقا:

*الجزایر:

اولین روز سال تحصیلی در این کشور، معمولا یکشنبه اول ماه سپتامبر است و اگر یکشنبه اول ماه عید باشد، مدارس در یکشنبه دوم ماه سپتامبر شروع به کار می‌کنند.

*مصر:

سال تحصیلی جدید در این کشور در اوایل تا اواسط ماه سپتامبر آغاز می‌شود.

*کنیا:

مدارس در کنیای جنوبی معمولا در دوشنبه دوم بعد از سال نوی میلادی (درماه ژانویه) شروع می‌شوند. در کنیای شمالی، سال تحصیلی جدید در روز اول سپتامبر آغاز می‌شود. 

*نیجریه:

روز اول سال تحصیلی در نیجریه، اول سپتامبر است و اگر اول سپتامبر، جمعه، شنبه یا یکشنبه باشد، مدارس دوشنبه بعد از آن بازگشایی می‌شوند.

*آفریقای جنوبی:

مدارس در میانه ماه ژانویه باز می‌شوند.

*سودان جنوبی:

در این کشور سال تحصیلی جدید در روز 20 مارس آغاز می‌شود.

*تانزانیا:

اولین روز سال تحصیلی در این کشور در هفته دوم ماه ژانویه و معمولا در روز دوشنبه است.

*تونس:

دانش آموزان در روز 15 سپتامبر سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند. اگر آن روز عید یا روز تعطیل باشد، شروع مدارس به تعویق می‌افتد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان