بهترین رژیم غذایی و ورزشی خانمها درفاصله بین دو عادت ماهانه _ بخش دوم

بررسی‌ها و تحقیقات زیادی در مورد رژیم غذایی و ورزش ایده آل برای خانم‌ها در فاصله یک ماهه بین دو عادت ماهانه انجام شده است که حکایت از آن دارد که استفاده از رژیم غذایی مناسب در طول این دوران به خانم‌ها کمک می‌کند تا هیکل مناسب و ایده آلی داشته باشند

دوران قاعدگی

بررسی‌ها و تحقیقات زیادی در مورد رژیم غذایی و ورزش ایده آل برای خانم‌ها در فاصله یک ماهه بین دو عادت ماهانه انجام شده است که حکایت از آن دارد که استفاده از رژیم غذایی مناسب در طول این دوران به خانم‌ها کمک می‌کند تا هیکل مناسب و ایده آلی داشته باشند. بر طبق این گزارش، میزان اشتها و سطح انرژی خانم‌ها در طول بازه‌های زمانی سیکل ماهانه شان متغیر است و با بهره گیری از این رژیم‌ها، خانم‌ها می‌توانند راحت تر وزن کم کنند.

خانم‌ها می‌توانند با اطلاع از شرایط بدنشان، به بهترین نحو ممکن مراقب خودشان و سلامت‌شان باشند. در این گزارش قصد داریم به شمایادآوری کنیم که درطول دوران قاعدگی و قبل و بعد از این دوران، چه ورزش‌هایی باید انجام دهید و درعین حال چه رژیم‌های غذایی داشته باشید. برنامه غذایی و ورزشی مشخص شده توسط بائوم را در گزارشی 3 قسمتی به شما ارائه می‌کنیم. این بخش دوم این گزارش است:

فاز 2 (فولیکولار)

روزهای 5 تا13 قاعدگی

دوران قاعدگی

دراین دوره، خانم‌ها معمولا حس فوق العاده ای دارند. با بالارفتن سطح استروژن در خون، میل جنسی و انرژی خانم‌ها افزایش می‌یابد. برای حدود 10 روز (فرد به فرد این بازه زمانی متغیر است)، خانم‌ها احساس قدرت و جذابیت زیادی می‌کنند. این دوره، دوره فولیکولار نامیده می‌شود. چرا که  تخمدان زنان آماده رهاکردن تخمک‌ها می‌شود. این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد که غده هیپوفیز هورمون FSH ترشح می‌کند تا بدن زن تخمک ها را رها کند.

خوراک در دورا قاعدگی

غذا

با افزایش انرژی، علاقه برای کار و فعالیت بیشتر می‌شود. معمولا در این بازه زمانی حجم غذاخوردن خانم‌ها افزایش می‌یابد. بهترین کار این است که ویتامین B12 (موجود درگوشت قرمز) بیشتری به بدن برسد؛ چرا که در رشد سلولی نقش پررنگی دارد. دراین بازه زمانی بدن خانم‌ها آماده فعالیت و تلاش بیشتر می‌شود. در عین حال باید کپسایسین (موجود در فلفل) بیشتری مصرف شود تا فعالیت شریانهای خون بهتر انجام بگیرد. دراین زمان میل به غذا خوردن بیشتر از فاز اول خواهد بود و بدن فرد به دنبال منابع انرژی بیشتری است.

صبحانه: تخم مرغ نیمرو

ناهار: تاکوی ذرت با گوشت، گوجه، پیاز، با گشنیز، تربچه و لیمو

شام: گوشت بره با حبوبات، سالاد کوسکوس با گوجه و نعناع

میان وعده: آجیل و مغزدانه‌ها

تمرینات:

از بالا رفتن سطح انرژی بدن نهایت بهره را ببرید و ورزش‌های سنگین انجام دهید. حتی می‌توانید درکلاس‌های کیک بوکسینگ شرکت کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان