ماهان شبکه ایرانیان

چگونه مسافرتی سالم داشته باشیم [قسمت دوم]

ما دوست داریم وقتی‌که به سفر می‌رویم، سلامتی خودمان را در طول سفر تضمین کنیم

ما دوست داریم وقتی‌که به سفر می‌رویم، سلامتی خودمان را در طول سفر تضمین کنیم. اما با مشکلات جهانی همانند ابولا، پیشی گرفتن خبر شیوع بیماری‌های مسری، همه و همه ما را بران داشت که به شما نکاتی را یاد اوری کنیم تا در سفرهای خارجی خودتان تا آنجا کهمی‌توانید از سلامتی خودتان مراقبت کنید. بیماری‌های شایع در طول سفرهای تفریحی و کاری می‌توانند شما را درگیر خودشان کنند و شما را از فعالیت‌های دلخواهتان بازدارند. اگر برای سفر به هیچ وجه آماده نیستید کمی صبر کنید. بر اساس گفته‌ها، راه‌های زیادی وجود دارد که شما در طول سفر از شر بیماری‌های مختلف در امان باشید. من به‌جاهای زیادی سفرکرده‌ام، 30 کشور و 5 قاره. در طول این سفرها تجربه‌های زیادی به دست آورده‌ام که به شما انتقال خواهم داد تا در طول سفر از شر بیماری‌ها در امان باشید و یا اگر گرفتاران شدید با آن مبارزه کنید. با قسمت دوم در بنیتا همراه باشید.

سفر سالم

وقتی از خانه خارج شدید

حالا شما از مرزهای کشور خودتان خارج‌شده‌اید و به دریای اتفاقاتی که ممکن است بیافتند اعتماد کرده‌اید. چه چیزی می‌تواند تضمین کند که شما سالم خواهید ماند و مریض نخواهید شد؟

سلامتی را برای خودتان در سفر همیشگی ندانید. به گفته‌ها همیشه اهمیت دهید و به احساس خودتان اعتماد کنید. این حس می‌تواند یک حس گذرا باشد مخصوصاً اگر برای اولین بار به سفر بخواهید بروید. به نظر من حتی اگر یک روز سفر می‌کنید بهتر است آن‌یک روز را سالم باشید تا یک سفر چندهفته‌ای که نصف مدتان را روی تخت مریض افتاده باشید.

سفر Credit: amodernwayfarer

 چند نکته

یک- از آب شرب به شدت دوری‌کنید ولی بی‌آبی هم نکشید. مگر اینکه در یک کشور پیشرفته باشید که بتوانید به این نوع از آل‌ها اعتماد کنید. در غیر این صورت بهتر است از نوشیدن آب به صورت شرب و لوله‌کشی خودداری کنید. بطری‌های آب معدنی خودتان را سفت بچسبید و از خودتان دور نکنید که بهترین دوستان شما در سفر هستند و یا اگر می‌خواهید از آب شرب استفاده کنید بهتر است از دستگاه تصفیه که قبلاً به شما گفتم استفاده کنید. بطری‌های آب معدنی خودتان را از آب‌های سالم همیشه پرکنید و کنارتان داشته باشید. من دوستان بسیاری داشته‌ام که در میانه سفر بدنشان بی‌آبی کشیده و دچار افت فشار و بی‌حالی شده‌اند. بی‌آبی شما را بی حال می‌کند ولی این را هم در نظر داشته باشید که می‌تواند به شما آسیب‌های بدتری هم وارد کند.

دو-دست های خودتان را همیشه با آب و مایع ضدعفونی‌کننده بشورید. دست‌های شما یکی از بهترین نقاطی است که باکتری‌ها می‌توانند به روی آن‌ها رشد کنند و شما را به شدت مریض کنند. همیشه دست‌های ما کثیف است و بدن ما به شدت در برابر برخی از میکروب‌ها مقاوم شده است اما اشکالی ندارد شما هم به بدن خودتان کمک کنید و میزان این جرم‌ها را بر روی دستان خودتان کاهش دهید. شما بدون آنکه فکر کنید دست به چشمان، دهان خودتان می‌زنید و به میکروب‌های بیماری‌زا سلام می‌دهید. دست‌های شسته شده و مایعات ضدعفونی راه حل مناسبی برای وقت‌هایی هست که شما همیشه در محیط هستید و با پول و یا هر چیز غیر بهداشتی سروکار دارید. بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی شما باید از شوینده‌ای که 60 – 95 درصد الکل داشته باشید استفاده کنید.

سه – از بیسموت صورتی که اشاره کردیم به تعداد زیادی در هر وعده غذایی استفاده کنید. و همچنین پروبیوتیک را در غذای خودتان قرار دهید. همانطور که قبلاً هم به شما گفتیم بیسموت صورتی جداره معده شما را در برابر نفوذ سموم مقاوم می‌کند و برای سفر شما بسیار خوب است. این دو قرص سربازهای مهم سفر من هستند. شما از بیسموت لازم نیست روزانه استفاده کنید ولی پروبیوتیک را در وعده‌های غذایی خودتان استفاده کنید.

چهار-به آنچه که می‌خورید خوب توجه کنید. به چیزی که به خورد بدن خودتان می‌دهید دقت کنید. سوپ گوجه‌فرنگی؟ احتمالاً خوب است. ماهی خام؟ ممکن است کمی مشکل داشته باشد. این که می‌گویند شما باید از مواد غذایی محلی دوری‌کنید یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر شما است. پس به هر آنچه که می‌خورید باید دقت داشته باشید و سعی کنید از مواد خام استفاده نکنید و پخته‌شده آن را میل فرمایید.

ایمنی در سفر

Credit: kidshealth

این‌ها همگی راهنمایی‌هایی بودند که من به عنوان تجربه در طول چندین سال سفر به دست آورده‌ام. ولی هیچ وقت شما را از سفر کردن منع نمی‌کنم، بروید بگردید خطر کنید ولی همیشه یک کلید اضطراری برای فرار داشته باشید.

ما را در قسمت اول وقسمت بعد همراهی کنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان