ماهان شبکه ایرانیان

آیا درمان آکنه به پوست آسیب می زند

پیدا کردن بهترین درمان برای آکنه می‌تواند یک تصمیم سخت باشد. با وجود محصولات گوناگونی که وجود دارد، استفاده از ترکیباتی مثل: کرم، فوم‌ها، سرم و مرطوب‌کننده‌ها تقریباً کشف این موضوع را که کدام محصول برای شما مناسب است را سخت می‌کند.

یک درمان آکنه مناسب را برای پوست خود انتخاب کنید

پیدا کردن بهترین درمان برای آکنه می‌تواند یک تصمیم سخت باشد. با وجود محصولات گوناگونی که وجود دارد، استفاده از ترکیباتی مثل: کرم، فوم‌ها، سرم و مرطوب‌کننده‌ها تقریباً کشف این موضوع را که کدام محصول برای شما مناسب است را سخت می‌کند.

نه تنها محصولات متفاوتی در بازار وجود دارد بلکه هر محصول برای هر شخص اثر خود را می‌گذارد. پس یک محصول ممکن است برای یک نفر جواب بدهد اما برای فرد دیگر هیچ سودی نداشته باشد.

در انتخاب بهترین درمان آکنه نکاتی وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند.

نوع پوست

نوع پوست

این موضوع خیلی مهم است چرا که نوع پوست شما در نهایت برروی نحوه عکس‌العمل بدن شما به یک درمان خاص اثر خواهد گذاشت. بنابراین از خود بپرسید چه نوع پوستی دارید؟ آیا پوست خشک و زمختی دارید؟ آیا روغنی و چرب است؟ یا یک چیزی بین اینها؟

عموماً معتقدند که افراد با پوست‌های چرب دچار آکنه می‌شوند اما این کاملاً درست نیست. اگرچه این افراد شانس بیشتری برای ابتلا دارند. هر دو پوست چرب و خشک می‌توانند شاهد بروز این عارضه باشند اما راه درمان این دو با هم متفاوت است.

پوست‌های چرب نیازمند یک درمان جامع‌تر هستند. ترکیبی از قرص‌ها که روی هورمون‌ و چربی‌هایی که سبب آکنه می‌شوند اثر بگذارند. درمانی که فقط اثر موضعی داشته باشد در این موارد اصلاً کارآمد نیستند.

از طرف دیگر افرادی با پوست‌های خشک یک کرم لایه‌بردار محصولی ضروری است چرا که همین پوست خشک منافذ پوست را می‌گیرد و باعث ایجاد آکنه می‌شود.

اما افرادی که یک پوست میانه بین خشک و چرب را دارند باید یک سری درمان متنوع را روی خود اعمال کنند.

نوع آکنه

آکنه

نوع آکنه که شما در حال تجربه آن هستید عامل مهمی در انتخاب روش مناسب درمانی است. در واقع چهار نوع درمان برای آکنه وجود دارد. در ادامه شما این عوامل را براساس حداقل مسئله‌ساز بودن تا دردسرسازترین عامل خواهید دید:

سرسفید و سرسیاه: اینها عمومی‌ترین نوع آکنه هستند و نتیجه منافذ بسته پوست هستند. اینها از جمله راحت‌ترین نوع آکنه‌ها از لحاظ درمان هستند. معمولاً بعد از چند روز استفاده از درمان‌های معمولی از بین می‌روند.

جوش چرک‌دار: وقتی مردم در مورد آکنه فکر می‌کنند اینها عمومی‌ترین نوع آکنه هستند. قرمز رنگ، بادکرده و سفید متمایل به زرد. اینها عموماً در اطراف دهان و پیشانی خود را نشان می‌دهند و اغلب وقتی ترکانده می‌شود مشکلات بیشتری را ایجاد می‌کند. عموماً این نوع آکنه‌ها نیازمند چندین نوع درمان عمومی هستند.

جوش‌های زنجیره‌ای: اینها دردناک‌ترین و عمیق‌ترین نوع آکنه هستند و از طرف دیگر سخت‌ترین نوع آکنه از لحاظ درمان نیز هستند. آنها نیز شبیه به جوش‌های معمولی هستند اما ریشه‌‌ی آنها در زیر چندین لایه‌ی پوست قرار دارد. به همین خاطر درمان‌های عمومی در مورد آنها بی‌اثر است. تنها راه موثر برخورد با آنها استفاده از داروهای خوردنی است تا از ریشه با آنها مبارزه کرد. کرم‌های عمومی بی‌اثر هستند.

سن

سن

اگرچه سن نسبت به دو عامل بالا اثر کمتری دارد اما باز هم نقش خود را در نوع درمان بازی می‌کند.

هر چه سن شما بالاتر می‌رود ضخامت پوست‌ شما نیز کمتر می‌شود و به همین خاطر نسبت به درمان حساس‌تر می‌شوید. به همین خاطر درمان‌های مثل: بنزوئیل پراکسید برای پوست‌های جوان‌تر مناسب است اما می‌توانید به پوست‌های پیرتر به طور جدی آسیب بزند. 

به همین ترتیب افراد نوجوان که پوست چرب‌تری دارند به خاطر ترشح هورمون‌ها درمان متفاوت‌تری را نسبت به بزرگسالان باید داشته باشند.

پس بهترین درمان برای من چه خواهد بود؟

این یک سوال آسان برای پاسخ دادن نیست چرا که هر فردی با فرد دیگر متفاوت است. بعضی از افراد سال‌ها طول می‌کشد تا کشف کنند بهترین درمان برای پوست آنها چیست. تعداد زیادی از این محصولاتی که تبلیغ می‌شوند فقط مردم را ناامید و عصبانی کرده‌اند.

هر چند یک روش درمانی تازه به بازار آمده است که برای همه نوع آکنه کاربرد درمانی دارد. این روش درمانی پاکسازی کامل نام دارد و مثل هیچ روش درمانی دیگری نیست و می‌تواند با بزرگان این صنعت به رقابت بپردازد.

با ترکیب روش‌های طبیعی، محصولات خوردنی غیرشیمیایی و درمان‌های عمومی می‌توانید تمام انواع آکنه را پوشش بدهید.

درمان‌های خوراکی یکی از قدرتمندترین ابداعات هستند که آکنه را از ریشه درمان می‌کنند و البته مشاهده شده که نسبت به درمان آثار زخم‌های ناشی از آکنه نیز کاربرد دارند.

درمان‌های عمومی که در این روش مورد استفاده قرار می‌گیرد مثل اسید سالیسیلیک نسبت به بنزوئیل پراکسید به پوست آسیب کمتری می‌زند. این درمان برای افراد مسن‌تر که پوست حساسی دارند مناسب است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان