ماهان شبکه ایرانیان

حاشیه جدید دورهمی/گمرک به مدیری اعتراض کرد

گویا حاشیه و جنجال به یکی از بخش‌های برنامه‌ی «دورهمی» شده است. «مهران مدیری» هم انگار از این داستان‌هایی که پیرامون برنامه‌اش است، خوشش آمده و هر بار به‌گونه‌ای حاشیه‌ساز می‌شود. این بار صحبت‌هایی از واسطه‌گری به میان آورد و کنایه‌ای به مأموران گمرک زد. ادامه را در بنیتا بخوانید.

گویا حاشیه و جنجال به یکی از بخش‌های برنامه‌ی «دورهمی» شده است. «مهران مدیری» هم انگار از این داستان‌هایی که پیرامون برنامه‌اش است، خوشش آمده و هر بار به‌گونه‌ای حاشیه‌ساز می‌شود. این بار صحبت‌هایی از واسطه‌گری به میان آورد و کنایه‌ای به مأموران گمرک زد. ادامه را در بنیتا بخوانید.

در برنامه‌ی پنجشنبه گذشته دورهمی، مهران مدیری از واسطه‌گرها حرف زد. او گفت: «گاهی وقتی واسطه و کالا در اثر برخورد با یکدیگر الکترون از دست می‌دهند، پدیده‌ای به نام قاچاق کالا به وجود می‌آید.»

او ادامه داد: «در باز می‌شود سلطان هلو هسته‌جدا می‌آید با 10 تا بادیگارد. بعد یکی هم توی صف ایستاده می‌گوید آقا من یک کارتن زیپ برای مصرف شخصی‌ام وارد کرده‌ام خبر مرگم و شش ماه است ترخیص نمی‌شود. بهش می‌گویند برو آقا اینجا واینستا.» در بخش نمایش طنز برنامه هم این کنایه زدن‌ها ادامه داشت. در یکی از دیالوگ‌های این آیتم گفته شد: «بابا الآن هر روز همه دارند، جنس وارد می‌کنند. هیچ‌کس هم گمرکی نمی‌دهد. اصلاً گمرک چیه؟ فکر کنم این اداره گمرک با دفتر هماهنگی‌های فناوری ادغام شده زیرمجموعه این صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی.»

مهران مدیری

این دیالوگ موجی از اعتراضات را به برنامه در پی داشت و رفته رفته آن قدر زیاد شد که روابط عمومی گمرک هم در این باره بیانه‌ای صادر کرد. در این بیانیه که با اظهار تأسف نیز همراه بود آمده است: «اهانت و نسبت ناروا دادن به دیگران از سوی هر فرد و به هر شکلی ناپسند و غیرقابل توجیه است؛ به‌ خصوص اگر این اقدام از طریق رسانه ملی حتی در قالب طنز و کنایه صورت گیرد. پنجشنبه شب پیش در برنامه دورهمی شاهد اظهارات غیر واقعی و غیر اخلاقی مجری این برنامه در مورد کارکنان شریف و خدوم گمرک بودیم که این موضوع ضمن رنجش خاطر و ناراحتی شدید آن‌ها و خانواده‌هایشان قطعاً موجب وهن و هتک حرمت یک سازمان حاکمیتی است که وظیفه مرزبانی اقتصادی کشور را به‌ عهده دارد. در این زمینه بد نیست جهت اطلاع مجری و سایر دست‌اندرکاران برنامه دورهمی اشاره شود که یکی از اهداف سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در گمرک که از حدود 3 سال قبل راه‌اندازی شده، شفاف‌سازی فرآیندهای گمرکی و تجاری از جمله قطع ارتباط فیزیکی بین صاحبان کالا و کارکنان گمرک با هدف از بین بردن احتمال سوءاستفاده مالی، جعل اسناد و مدارک گمرکی و کمک به کشف کالاهای قاچاق به ویژه در طی تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش همگانی برای مقابله با این پدیده مخرب است.»

اعتراض گمرک فقط به بیانیه‌ی روابط عمومی‌اش محدود نشد. برخی از کارکنان این سازمان نیز در نامه‌ای سر گشاده اعتراض خود را به مدیری و دورهمی اش، اعلام کردند. در نامه‌ی آن‌ها آمده است: «در برنامه پنجشنبه شب شما هم با طرح ادعاهای واهی و چشم‌پوشی بر زحمات همکارانمان، بعد از چندین سال درخشش در صحنه‌ی هنری حالا باعث تأسف آنان قرار گرفتید.»

در ادامه‌ی این نامه چنین نوشته شده: «اگر روزی به خود زحمت دهید و سری به نقاط مرزی بزنید برای خوش‌آمد گویی خواهید دید در آنجا بادی است در منطقه که در هوا می‌پیچد و لباس‌هایتان را از خاک خاکستری می‌نماید، دقیقاً همانند مطالب برنامه پنجشنبه شب گذشته شما که متأسفانه ذهن برخی از هم‌وطنانمان را خاکستری کرد.»

اما اعتراضات فقط از سوی گمرک نبود. «محسن جلال پور» رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران هم در نامه‌ای از مدیری گلایه کرد. او نوشت: «در برخی رسانه‌ها و برخی برنامه‌های تلویزیونی که همه چیز را آن جا می‌شود در هم و بر هم دید و شنید، مجری و مهمان درباره هر چه دوست دارند صحبت می‌کنند. خب این روزها که وضع اقتصاد کشور خوب نیست، همه اجازه دارند درباره آن صحبت کنند. برنامه‌ای، سیاست‌های اقتصاد کلان را به چالش می‌کشد و برنامه‌ای دیگر، سیاست‌های تجاری را.»

او ادامه داد: «ممکن است بگویید کار رسانه همین است اما موضوعی که می‌خواهم مطرح کنم این است که از جایی به بعد بحث‌ها تخصصی می‌شود. بحث‌ها عمومی نیست و متخصصان آگاه باید درباره آن صحبت کنند نه افرادی که هیچ اطلاعی درباره آن ندارند. دنیای ما این روزها خیلی پیچیده‌تر از آن شده که یک نفر بتواند همه مناسباتش را به چالش بکشد.»

مهران مدیری

مدیری هنوز به این اعتراضات واکنش نشان نداده است. وی چندی پیش نیز به از سوی نمایندگان اهل سنت مجلس به دلیل اهانت به یکی از شخصیت‌های مورد احترام اهل سنت، مورد اعتراض قرار گرفته بود که به عذرخواهی کتبی صدا و سیما از اهل سنت منجر شده بود.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان