هرمس عطرافشان جدید خود بنام هرمس-وای (Hermès-y) را معرفی می‌کند

مرکز مد فرانسوی هرمس در ابتدا فعالیت خود را به عنوان تامین کننده‌ی لوازم جانبی مربوط به اسب سواری آغاز کرد. پس از آن اولین عطر خود را با نام نمادینِ تجاری Galop d'Hermès، در خانه عطر کریستین ناگل (که توسط دستیار افسانه‌ای او، ژان کلود النا، دستچین شده بود) به بازار عرضه کرد، شروع به کار این شرکت معروف بود.در ادامه با بنیتا همراه باشید.

مرکز مد فرانسوی هرمس در ابتدا فعالیت خود را به عنوان تامین کننده‌ی لوازم جانبی مربوط به اسب سواری آغاز کرد. پس از آن اولین عطر خود را با نام نمادینِ تجاری Galop d'Hermès، در خانه عطر کریستین ناگل (که توسط دستیار افسانه‌ای او، ژان کلود النا، دستچین شده بود) به بازار عرضه کرد، شروع به کار این شرکت معروف بود.در ادامه با بنیتا همراه باشید.

ژان کلود النا به طور ویژه روی چرم خوشبوی دوبلیس که یک ماده‌ی نرم روغنی مورد استفاده در حرفه اسب‌دوانی متمرکز بود و آن را درون ظرفی مشابه رکاب ریخت و به شرکت کنندگان افتتاحیه فروشگاه در شهر نیویورک در سال 1930 داد.

ناگل می‌گوید: "وقتی که آن را لمس کردم، متوجه شدم این حس زنانگی هرمس است و می‌خواستم چیزی به وسیله‌ی آن بسازم". این عطر بیانگر چشم انداز بویایی او است، که توسط خانواده هرمس مورد استقبال قرار گرفت و ساخته شد. 

  هرمس

زمانی که شما این عطر را خلق کردید هرمس چه پارامترهایی به شما داد؟ 

 هرمس یک مرکز بسیار عجیب است. خلق این عطر، کاری خود به خودی بود که واقعاً مرا از نظر احساسی دگرگون کرد. چیزی زاده‌ی ذهن بود که با آشنایی با یک چرم بسیار خاص به نام دوبلیس آغاز شده بود.

 

چه چیزی باعث می‌شود این چرم زنانه‌تر به نظر برسد؟ 

 صنعت‌گران همیشه در مورد این چرم صحبت می‌کنند، که یک طرف آن گوشت و طرف دیگر رُز است. هنگامی که این چرم را یافتم، در نظرم بود که همتایی برای این چرم پیدا کنم و این همتا رز بود. چیزی که می‌خواهم این است که تعادلی بین این دو بوجود آید، که البته دشوار است چون معمولاً چرم بر هر چیز دیگری غلبه می‌کند. بنابراین کارهای فنی بسیاری برای رسیدن به این تعادل انجام شد که هر دو رُز و چرم مساوی باشند.

 

رابطه شما با هرمس قبل از اینکه وارد هیئت مدیره شوید چگونه بود؟ 

 من همیشه می‌خواستم عطرساز یک مرکز باشم اما کار کردن در هرمس برایم از همه خاص‌تر بود. با این حال، نمی‌توان همین طوری گفت که می‌خواهم یک عطرساز باشم. زمانی که آن‌ها آمدند و به من این پیشنهاد را دادند زیباترین اتفاق در زندگی من بود. بنابراین به صورت جدی زمینه کار برای من فراهم شد. چرمهایی که درباره‌ی آن‌ها صحبت کردیم در خلق هرمس  بسیار موثر هستند و ما به جزئیات بسیار اهمیت می‌دهیم. برای هرمس، زیبایی و بی‌نظیر بودنِ همه‌ی جوانبِ طرح مهم است. برای من هم اینگونه است.

 

 

عطر

این جزئیات چگونه روی عطر شما اجرا می‌شود؟ 

 عطر تنها یک گاز رها شده در هوا نیست. عطر با پوست تماس پیدا می‌کند. در این رابطه من یک پیش‌زمینه‌ی دقیقِ علمی دارم، که در واقع به من آزادی بسیاری در خلق آن می‌دهد تا بین چرم و رز تعادل برقرار کنم.

 

می‌توانید توضیحاتی در مورد بطری ارا‌ئه دهید؟ 

 بطری در واقع از موزه هرمس به دست ما می‌رسد، ما تنها بطری‌های شکسته را جدا می‌کنیم. در وهله‌ی اول این بطری عطر ارائه شده بود اما هرگز به فروش نرسیده بود. افتتاح اولین فروشگاه به سرپرستی کشور فرانسه در نیویورک در سال 1992 انجام گرفت. هنگامی که پیر-الکسیس دوما بطری را دید، گفت: "این مناسب‌ترین بطری برای این عطر است." این بطری بسیار مناسب است و داستان از آنجا آغاز شد.

 

 شما از بطری الهام گرفتید یا از چرم؟ 

 من از چرم الهام گرفتم، اما در حین انجام تمامی مراحل کار، از انتخاب نوع بطری گرفته تا انتخاب نام عطر و هم‌چنین در حین رایزنی‌ها نیز به  یک چیزی به من الهام می‌شد . به این صورت که عطرساز در هر مرحله کار خود را ارائه و روند ادامه پیدا می‌کند.

 

آیا این سطح از مشارکت برای یک عطرساز، غیر معمول است؟ 

 بله، غیر معمول است. هنگامی که از من خواسته شد تا در مورد عطر صحبت کنم، من در مورد داستانی که عطر را به ارمغان آورد صحبت کردم که معمولا امروزه اینگونه نیست که شما یک عطر خلق می‌کنید و یک داستان برای آن می‌سازید. بنابراین همه چیز واقعی بود.

 

اگر از این ماجرا لذت بردید می‌توانید یک سری هم به "لوکس ترین برندهای جواهر دنیا" بزنید.

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر