۵ میوه پاییزی که بدن شما را سم زدایی می کنند

بدن خود را پاک کنید تا برای فصل زمستان خود را آماده کرده باشید.

بدن خود را پاک کنید تا برای فصل زمستان خود را آماده کرده باشید.

به تازگی فصل تابستان را پشت سر گذاشته‌ایم و اگرچه فصل بهار را معمولاً به عنوان فصل سم‌زدایی می‌شناسند اما باید بدانیم فصل پاییز نیز فرصت مناسبی برای راه‌اندازی دوباره بدن است. در واقع طب باستانی آیورودا اغلب روی از بین بردن سموم در پاییز و آماده کردن سیستم گوارشی و تنفسی برای فصل‌های سرد سال صورت می‌گیرد.

بنابراین اگر شما اغلب بعد از ظهرهای خود را در کنار استخر گذرانده‌اید یا اینکه می‌خواهید به بدن خود یک فرصت دوباره برای فصل مواد غذایی خاطره‌انگیز بدهید، خبر خوب این است که سم‌زدایی در فصل پاییز قرار نیست خیلی هم سخت باشد. گاهی اوقات بهترین روش برای سم زدایی استفاده از یک رژیم با غلات کامل و این غذاهای پاییزی بهترین محل برای شروع این ماجرا هستند.

دانه کدوتنبل

دانه کدوتنبل

بله این فصل کدوتنبل است. همین الان اکثر میوه‌فروشی‌ها کدوتنبل دارند و اگرچه پوره کدوتنبل منبع مناسبی از آنتی اکسیدان‌هاست، دانه‌های کدوتنبل وقتی نوبت به مواد معدنی می‌رسد یک قدم جلوتر هستند.

یک منبع خوب از منیزیم که دانه‌های آن به ارتقا سلامت دستگاه گوارش و عملکرد عضلات کمک می‌کند. حتی کمک می‌کند تا از شر سردرد و اضطراب نیز رها شوید. این دانه‌ها سرشار از زینک (ماده‌ای که به بهبود دستگاه ایمنی، دستگاه تناسلی، کمک به رفع استرس و تنظیم تولید انسولین کمک می‌کند) نیز هستند. 

آیا بدنبال دلیل دیگری هم برای خرید دانه کدوتنبل هستید؟

دانه کدوتنبل یکی از بهترین منابع گیاهی سرشار از اسید‌های چرب امگا 3 هستند که تحقیقات نشان داده است در مبارزه با افسردگی مفید هستند که در طول فصل‌های تاریک‌تر سال بیشتر به آن مبتلا می‌شویم.

جوانه کلم بروکلی

جوانه کلم بروکلی

یکی از مواد غذایی محبوب در فصل پاییز که نه فقط به خاطر مزه خوب‌شان مورد توجه قرار می‌گیرند بلکه یک کاسه جوانه کلم بروکلی بیشتر از یک پرتقال، ویتامین C برای مبارزه با سرماخوردگی دارد و از طرفی آنها سرشار از آهن، ویتامین K و کلسیم هستند. یک سبزی هم‌خانواده کلم‌پیچ که برای خود اسم و رسمی به هم زده است و این مهم به خاطر قدرت مبارزه آنها با سرطان (به خاطر آنتی‌اکسیدان و فیتوکمیکال)، منبع سرشار ویتامین K (استخوان‌ساز)، بهبود دهنده دستگاه ایمنی و فیبر بالا (تنظیم‌کننده دستگاه ایمنی) بدست آمده است.

ادویه‌جات گرم

ادویه‌جات گرم

شاید دوست باشید کمی دارچین را روی نان تست صبحانه بریزید یا عاشق گرمای تند زنجبیل در بیسکوییت باشید اما شاید ندانید این ادویه‌جات و دیگرانی مثل: زردچوبه، زیره و هل به خاطر اثرات درمانی‌شان، هزاران سال است که مورد احترام هستند.

البته این ادویه‌جات در طول سال نیز در دسترس هستند اما در طول فصل‌های سرد سال حضور برجسته‌تری دارند خصوصاً وقتی آنها را همراه با تاس‌کباب، سوپ و دیگر دستورپخت‌های غذایی مصرف می‌کنید. که این البته اتفاق خوبی است چرا که یکی از منافع آنها کمک به بهبود عمل هضم است. آنها همچنین برای بهبود اثر پاکسازی بدن و کمک به جذب همه مواد مغذی از باقی‌مانده مواد غذایی نیز مفید هستند.

توصیه من به شما این است که ادویه‌جات مختلف را امتحان کنید و آنها را به هر ماده غذایی که دوست دارید اضافه کنید. کمی زیره را به املت یا دارچین را برای اضافه کردن یک شیرینی طبیعی به اسموتی خود استفاده کنید.

چغندر

چغندر

اگر بدنبال یک ماده غذایی فوق‌العاده مغذی هستید بدنبال هیچ چیزی به جز چغندر نباشید. آنها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های خیلی قدرتمندی هستند و به خاطر رنگ بنفش بسیار تیره خود حاوی منبع عظیمی از پتاسیم و فیبر هستند. شاید شنیده باشید که یکی از ورزشکاران محبوب شما آب چغندر مصرف می‌کند و این به خاطر آن است که محققان می‌گویند که منابع غنی نیترات در چغندر می‌توانند تولید اکسید نیترات و جریان خون به عضلات را بهبود دهند و همچنین جلوی خستگی و درد در بدن را می‌گیرد.

حتی اگر شما ورزش نمی‌کنید و مرتب باشگاه نمی‌روید، چغندر هنوز می‌تواند اثر مفیدی روی سلامتی اعصاب، کلیه، کبد و عملکرد پانکراس شما داشته باشد. چرا که چغندر سرشار از ویتامین C، فولات و منیزیم است. اگر علاقه‌مند به طعم آنها نیستید سعی کنید آنها را به صورت کباب شده مصرف کنید.

کران‌بری

کران‌بری

این توت‌های ترش‌مزه به زودی خود را در میوه‌فروشی‌ها نشان خواهند داد و آنها به اندازه کافی سرشار از مواد مغذی پرارزش و قابلیت‌های سم‌زدایی هستند که شما باید حتماً آنها را برای خرید در نظر بگیرید. کران‌بری یکی از بیشترین مقادیر آنتی‌اکسیدان را بین میوه‌ها در اختیار دارد حتی بیشتر از چغندر، بلوبری و توت‌فرنگی. به همین خاطر آنها کاهش‌دهنده تکرر ادرار ناشی از التهاب‌های عفونی هستند و همه اینها به لطف آنتی‌اکسیدانی به نام پروآنتوسیانیدین است.

کران‌بری همچنین می‌تواند با باکتری‌های مضر مبارزه کند، التهاب را کاهش دهد و میزان اسیدیته‌ی‌ بدن را کاهش دهد. همین موضوع باعث می‌شود تا کران‌بری تبدیل به یک کاهنده طبیعی سموم، التهاب، ریسک بیماری‌های قلبی، رشد تومورهای سرطانی و اختلالات گوارشی بشود.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان