۱۰ نکته برای تغییر روند زندگی خود در ۳۰ سالگی [قسمت دوم/پایانی]

۳۰ سالگی برای ما سن هیجان‌انگیزی است

30 سالگی برای ما سن هیجان‌انگیزی است. اغلب ما خودمان را در پایان نیمه اول زندگی خودمان حس می‌کنیم و یا برخی حس می‌کنند که زندگی آن‌ها کند خواهد شد. درهرصورت که فکر کنید واقعیت این است که شما پا به سن گذاشته‌اید و تجربیات بیشتری در زندگی به دست آورده‌اید. شما در این سن امیدوار هستید برخی از رفتارهای خودتان که به نظرتان بد بودند، از سرتان باز شود، همانند گذراندن اوقات بیکاری خودتان به بیهودگی و یا خرج کردن کل درامد خودتان برای خرید یک کفش یا کیف. با شروع سی‌سالگی شما با سرعت کمتری به سمت بزرگ‌سالی پیش خواهید رفت. برای شما و این برهه زمانی هیجان‌انگیز و جدید شما، 10 تغییر در شیوه زندگی نام‌خواهیم برد که اگر تاکنون آن‌ها را در زندگی خودتان تجربه نکرده‌اید، بهتر است در دهه چهارم زندگی خودتان تبدیل به عادت کنید تا به یک موفقیت مادام‌العمر برسید. همراه بنیتا باشید.

اینکه تاکنون چه عادت‌های اشتباهی داشته‌اید چندان مهم نیست، مهم این است هم‌اکنون دست‌به‌کار شوید و برای باقی زندگی و عمر خودتان کاری کنید. اگر شما هنوز به سی‌سالگی قدم نگذاشته‌اید بهتر است نکاتی را که تا سی‌ سالگی باید به آن‌ ها بی اندیشید و چاره‌ای کنید نگاهی بیندازید.

تغییر روند زندگی خود در 30 سالگیCredit: modernpad

5- از داشته‌هایتان راضی باشید

به‌جای اینکه در این سن به دنبال حسادت و تلخی کردن اوقات خودتان در اثر مقایسه با دیگران باشید، بهتر است به آنچه دارید راضی باشید. تحقیقات نشان داده است که رضایت داشتن ازآنچه در اختیار شما است می‌تواند اثرات مثبتی در روان شما داشته باشد و احساسات منفی را به‌شدت کاهش دهد. نباید شما براثر اینکه از داشته خودتان راضی هستید، دست از تلاش و بهتر شدن بردارید، بلکه شما باید بدانید که دنیا بر اساس آنچه شما برنامه‌ریزی کرده‌اید نمی‌چرخد. دانستن این واقعیت به شما کمک خواهد کرد که دیگر در اثر شکست‌های کنونی و ندا شته‌هایتان احساس ناامیدی نداشته باشید.

می‌توانید برای اینکه خیال آسوده‌تری داشته باشید یک برگه سفید پیدا کنید و شروع کنید داشته‌های خودتان را روی ان لیست کنید. حتی اگر چیز زیادی ندارید. هر چیزی که به این لیست اضافه می‌کنید ممکن است برای دیگری آرزویی دست‌نیافتنی باشد. همان‌طور که جبران خلیل جبران می‌گوید: زندگی شما بیشتر از اینکه با آنچه در زندگی به دست آورده باشید سنجیده شود، با نگرش شما نسبت به زندگی سنجیده می‌شود، آنچه برای شما در زندگی اتفاق می‌افتد برگرفته از نگرش شما در زندگی است.

6- خودتان را به خاطر اشتباهات گذشته ببخشید

احتمالاً وقتی‌که نوجوان و بیست‌ساله بودید اشتباهات فراوانی داشته‌اید. هرکسی در این سن دچار اشتباه می‌شود، سی‌سالگی سن مناسبی است که خودتان را به خاطر تمام ان اشتباهات ببخشید. سعی کنید خودتان را بررسی و اشتباهات خودتان را ارزیابی کنید و از اینکه دوباره این اشتباهات را در سی‌سالگی تکرار کنید اجتناب کنید. شما باید تجربه زیادی در این سن به دست آورده باشید که در سالهای پیش رو باید از آن‌ها استفاده کنید.

از اشتباهات خودتان یاد بگیرید، اجازه بدهید اشتباهاتتان محو و نابود شوند ولی تجربه آن‌ها باقی بماند. در اشتباهات گذشته خودتان نمانید و در ان زمان زندگی نکنید. روانشناسان می‌گویند، این‌که خودتان را به خاطر اشتباهات بتوانید ببخشید یک توانایی فردی است که با تمرین به دست خواهد آمد و یکی از عوامل موفقیت فردی محسوب می‌شود.

7- مرتب روزش کنید

در سی‌سالگی برای خودتان زمان مناسبی برای ورزش بازکنید. در آینده از خودتان به خاطر این تصمیم از خودتان تشکر خواهید کرد. شما در روزهای بعد از سی‌سالگی بدن تنبل‌تری خواهید داشت، وزنتان زیادتر خواهد شد، عضلات خودتان را از دست خواهید داد و سوخت‌وساز کمتری خواهید داشت. به همین خاطر شما باید ورزش کنید تا دیرتر این اتفاقات برای شما بیفتد.

هرچقدر بیشتر می‌توانید خودتان را حرکت دهید. مهم نیست کاری که برای ورزش می‌کنید چه اسمی دارد، هاکی، دویدن، شنا و یا کشتی‌گیری، مهم این است که شما حرکت داشته باشید. ورزشی که دوست دارید را انجام دهید و هیچ‌وقت ان را ترک نکنید. ادامه دادن ورزش را به‌عنوان یکی از عادت‌های همیشگی خودتان کنید. استفاده از این راهنما، 30 دقیقه ورزش روتین انجام دهید.

تغییر روند زندگی خود در 30 سالگیCredit: caxton-house

8- با والدین خودتان مدام تماس داشته باشید

بیشتر کسانی که پای به سن سی‌سالگی می‌گذارند، درگیر کار و زندگی خودشان می‌شوند و ارتباطشان را با خانواده و والدین خودشان از دست می‌دهند. به یاد داشته باشید که پدر شما با بالا رفتن سن شما، به شما بیشتر از قبل نیاز دارند و برای همیشه زنده نیستند. غفلت از پدر و مادر برای شما می‌تواند یک اندوه بی‌نهایت به بار بیاورد.

شما باید با والدین خودتان ارتباط مداوم داشته باشید. یک ارتباط ساده در حد سلام و علیک و حال و احوال‌پرسی هم کافی است. حال مادر خودتان با این حرف‌ها بهتر می‌شود لازم نیست حرف خاصی بزنید. یک دوستت دارم کافی است. شما با این کار هم برای خودتان و هم برای والدین خودتان یک آرامش روحی خوب به ثمر می‌آورید. اگر می‌توانید آن‌ها را در هر مکان و زمانی ملاقات کنید.

9- غذای سالم را یکی از عادت‌های خودتان کنید

یکی از چیزهایی که بیشتر مسئولیت‌های شما افزایش می‌یابد، اهمیت خوردن غذاهای سالم و حفظ سلامتی خودتان است. بااین‌وجود، اگر شما در سی‌سالگی فکری برای غذای سالم نکنید، چهل‌سالگی زمانه مناسبی برای آن نخواهد بود و عملاً می‌توانیم به شما بگوییم: دیر است. شما در چهل‌سالگی اگر آداب غذایی خودتان را درست نکرده باشید، باید لیستی از مریضی‌ها و مشکلات را با خودتان به هرجایی ببرید.

رژیم غذایی سالم شامل مجموعه‌ای از غذاها با روغن کم، میوه زیاد به همراه سبزی‌ها است. از غذاهای فراوری‌شده و اشغال خودداری کنید. از خوردن الکل زیاد و سیگار پرهیز کنید. داروهای شیمیایی را ترک کنید. سلامتی خود را به‌عنوان اولویت زندگی خودتان قرار دهید و بدانید که بزرگ‌ترین ثروت شما سلامتی است. می توانید از مقاله غذا هایی که متخصصان قلب از خوردن آنها پرهیز می ‌کنند، در غذاهایتان تجدید نظر کنید.

10- از زندگی خودتان لذت ببرید

این‌که شما بیست‌ساله نیست دلیل نمی‌شود که دست از شادی و خوشحالی بردارید و از زندگی لذت نبرید. تعقیب و گریز شما و پول در سی‌سالگی شما را افسرده، دل‌زده و همچنین از زندگی ناراضی خواهد کرد. از هرکسی که سی‌سالگی خودش را گذرانده است بپرسید به شما خواهد گفت اگر از پولی که درمی‌آورید لذت نبرید، هرچقدر هم پول داشته باشید هیچ شادی برای شما نخواهد آورد. پس تا جایی که می‌توانید از زندگی خودتان لذت ببرید.

با خانواده خودتان قرار بگذارید، با بچه‌های خودتان بازی کنید (اگر دارید)، با دوستان خودتان سفر برنامه‌ریزی کنید و به سفر بروید و دنیا را بهتر بشناسید. چرا به بهترین شکل ممکن زندگی نمی‌کنید؟ برای خودتان خاطرات زیبایی درست کنید ولی در نظر داشته باشید که به اهداف خودتان هم باید برسید. تعادل بهترین کار است. اگر اهل جهان گردی هستید به مقاله راهنمایی برای ماجراجوها نگاه بیندازید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان