در مهرواره شعر و داستان عنوان شد

نبوغ جوانان به پالایش نیاز دارد

در پانزدهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره با ابراز امیدواری به آثار جوانان در عین حال گفته شد نبوغ جوانان به پالایش نیاز دارد.

نبوغ جوانان به پالایش نیاز دارد

به گزارش ایسنا، در حاشیه پانزدهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره  در شهر مشهد، کارگاه «شعر سنتی» برگزار شد.
حامد عسکری در این کارگاه با بیان این ‌که با خواندن آثار جوانان شگفت‌زده شده است، اظهار کرد: نسل جدید باهوش و پر از ایده و فکر است و این شگفت‌انگیز است. قطعا این نبوغ به پالایش نیاز دارد و باید در مسیر اصلی و واقعی خود حرکت کند.
محمدمهدی سیار نیز در ادامه این نشست گفت: داوری این جشنواره برخلاف جشنواره‌های دیگر برایم لذت‌بخش و هیجان‌انگیز بود.
او افزود: شعر محاوره درحال تبدیل به یک ژانر مجزا فارغ از  موسیقی است. این اتفاق تازه‌ای است  و نمی‌دانم چقدر مثبت و منفی است؛ باید بگذاریم پیش برود. شاعران نسل جدید شاعرانگی خود را در شعر محاوره تجربه می‌کنند. فقط تنها ضعفی که دارد شعر بیش از آن‌که خوانده شود شنیده می‌شود و غلط املایی در آثار بیشتر شده است.
سپس محمدسعید میرزایی با بیان این‌که داوری کارها مشکل بود، بیان کرد: کارها به لحاظ سطحی نزدیک به هم بودند. در مجموع شعرها امیدوارکننده بود. قالب غزل علی‌رغم داشتن ظاهری ساده به لحاظ رسمی بسیار دشوار است و درونی کردن زبان در غزل مشکل است.
او خاطرنشان کرد: من به ترانه و شعر سپید بیشتر از  غزل امیدوارم، زیرا در آن زبان راحت‌تر درونی می‌شود. زبان غزل نباید به‌گونه‌ای باشد که در ایجاد ارتباط با مخاطب اخلال ایجاد کند.
در ادامه نشست تعدادی از شاعران حاضر شعر خواندند.          ‌

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر