ماهان شبکه ایرانیان

۳ روش پختن ماهی بدون این که بو بدهد

بیشتر مردم جهان ماهی را در رستوران‌ها میل می‌کنند. یکی دلایل این کار شاید این باشد که: ما از بوی زهم و طولانی ماهی قزل‌آلا متنفر هستیم (منظورمان بویی است که وقتی ماهی را می‌پزیم به‌صورت آب پز و سرخ‌شده در خانه می‌پیچد)، بویی که معمولاً دوام چندروزه دارد و باعث کلافگی ما در خانه می‌شود.

بیشتر مردم جهان ماهی را در رستوران‌ها میل می‌کنند. یکی دلایل این کار شاید این باشد که: ما از بوی زهم و طولانی ماهی قزل‌آلا متنفر هستیم (منظورمان بویی است که وقتی ماهی را می‌پزیم به‌صورت آب پز و سرخ‌شده در خانه می‌پیچد)، بویی که معمولاً دوام چندروزه دارد و باعث کلافگی ما در خانه می‌شود.

ما به‌ناچار در اینترنت به دنبال روش‌های از بین بردن بوی ماهی می‌گردیم و با راه‌هایی همانند استفاده از آب‌لیمو و سرکه، خیس کردن آن در شیر، قرار دادن در یخچال و فریزر، شستن با آب قبل پختن و استفاده از یک صفحه بزرگ بوگیر (که یکی از عجیب‌ترین راه‌ها است) مواجه می‌شویم. ما به شما می‌گویم اولین راهی که قبل از همه این کارها باید انجام دهید این است که ماهی تازه خریداری کنید.

 

Credit: MITCH MANDEL

ماهی که چند روز از مردنش می‌گذرد بویی به‌مراتب بدتر دارد. ماهی در بدن خود ترکیبی به نام اکسید تری متیل آمین دارد که وقتی حیوان کشته می‌شود این ماده شیمیایی در گوشت و هوا آزاد می‌شود، ماهی تازه کمتر این بوی شبیه آمونیاک را می‌دهد.

اگر شما نمی‌توانید ماهی تازه خریداری کنید و دلتان می‌خواهد در مهمانی بعدی خودتان غذای دریایی بپزید بهتر است همراه بنیتا باشید تا روش‌های پختی را آموزش ببینید که به‌وسیله آن می‌توانید ماهی درست کنید و خانه خودتان را از شر بوی بد آن در امان نگه‌دارید.

 

1- آب پز کردن

آب پزCredit: Roger Stowell/Corbis Images

هنگامی‌که شما ماهی را در آب بپزید گوشت آن نرم و ترد باقی می‌ماند و بوی بد آن به‌صورت کلی از بین می‌رود.

چگونه انجام دهیم: یک قابلمه متوسط یا کتری بزرگ را از آب پرکنید و بگذارید روی شعله تا به جوش آید، می‌توانید آب را با هر ادویه‌ای که دوست دارید مخلوط‌کنید، می‌توانید به‌جای آب از آب‌گوشت هم استفاده کنید. فیله ماهی را داخل آب بیندازید. بگذارید تا آب جوش بزند و شعله را در کمترین مقدار خودش قرار دهید. تا زمانی که گوشت ماهی نپخته و ترد نشده است بگذارید در آب، بجوشد.

 

2- پوست برشته

پوست برشتهCredit: Bon Appetit/Alamy

این کار باعث می‌شود که پوست ماهی، گوشت ماهی را مرطوب نگه دارد و بوی آن به بیرون نپیچد.

چگونه انجام دهیم: ماهی را به همراه پوستش داخل کاغذهای مخصوص آشپزی قرار دهید و داخل آن را به‌وسیله سبزی‌ها و مواد دلخواه خودتان پرکنید، سپس آن را با تا کردن لبه‌های کاغذ آشپزی به حالت مهروموم‌شده دربیاورید. سپس در تابه‌ای با دمای 400 درجه و به مدل 15 دقیقه آن را سرخ‌کنید.

 

3- گریل شده

ماهی گریل شدهCredit: Bon Appetit/Alamy

راه بهتر برای اینکه بوی ماهی در خانه نپیچد، پختن آن خارج از خانه است.

چگونه انجام دهیم: ماهی خودتان را روغن اندود کنید و پوست آن را نکنید. آتش را به‌صورت ملایم روشن کنید. اگر شما به کباب‌پزی خودتان اعتمادی ندارید بهتر است از یک صفحه استفاده کنید تا همه جای ماهی بپزد و یا می‌توانید از یک چوب در گوشت به‌عنوان کمک گردان گوشت استفاده کنید.

برای شما سه پیشنهاد ویژه برای پختن غذاهای دیگری با استفاده از ماهی داریم که می‌توانید دستور آن‌ها را در مقالات: ماهی تیلاپیا، لیمو، رز ماری و گوجه فویل پیچ، فیله ماهی کبابی‌ترش و شیرین و کاسرول تن ماهی و نودل بیابید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان