دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

رویکرد آینده شورای فرهنگ عمومی اجتماع‌محور است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار کرد: رویکرد اصلی شورای فرهنگ عمومی در آینده اجتماع‌محور خواهد بود.

رویکرد آینده شورای فرهنگ عمومی اجتماع‌محور است

به گزارش ایسنا،سیدمحمدرضا موالی‌زاده ظهر پنجشنبه 16 شهریور در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در شورای فرهنگ عمومی به دنبال تحقق اصل بهره‌وری هستیم، عنوان کرد: متأسفانه در طول زمان شورای فرهنگ عمومی تبدیل به شورای فرهنگی شده است. اقدامات انجام شده در این شورا تا کنون لازم بوده اما کافی نیست که باید شورای جدید در اولویت برنامه‌ها آسیب‌های اجتماعی را کاهش و سرمایه‌های اجتماعی را افزایش دهد. باید در جلسات فرهنگ عمومی به مباحث فرهنگ تعاون، کارآفرینی، محیط زیست، ارتباطات اجتماعی و روابط خانوادگی توجه کنیم.

وی با اعلام اینکه در حال تدوین برنامه جدید شورای فرهنگ عمومی هستیم که اجتماع‌محور بودن رویکرد اصلی آن است، تأکید کرد: همدان قابلیت بسیار بالایی در زمینه‌ مؤلفه‌های فرهنگ عمومی دارد چرا که همه مسئولان با دغدغه خاصی موضوعات فرهنگی را پیگیری می‌کنند.

موالی‌زاده یادآور شد: یکی از برنامه‌های ما استفاده از ظرفیت فرهنگی استان‌ها در سطح فرهنگ عمومی کشور است البته فرهنگ عمومی در برخی زمینه‌ها همچون مشارکت اجتماعی مردم بسیار افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه رفتارهای فردی و اجتماعی مشکلاتی در کشور وجود دارد که باید با روش‌های مناسبی که بتواند در بطن جامعه نهادینه شود، آنها را برطرف کرد.

وی درباره آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور نیز گفت: اعتیاد، طلاق، گسست نسلی و آسیب‌های نو پدید اجتماعی در صدر آسیب‌های اجتماعی قرار دارد که در شورای جدید به صورت جدی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار کرد: با دستگاه‌های مختلف در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی تعامل جدی خواهیم داشت؛ به عنوان مثال توجه به محیط زیست و بحران آب از جمله این موارد است.

وی با تأکید بر اینکه جلسات و دستور کار شورای فرهنگ عمومی باید مختص موضوعات فرهنگی باشد نه پرداختن به موضوعات دیگر، تصریح کرد: تصمیم داریم شورای فرهنگ عمومی اصحاب رسانه، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر را تشکیل دهیم و از ظرفیت آنها نیز استفاده کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد را پیش‌بینی کرده‌ایم، افزود: از طرفیت مردم به طور قطع بهره خواهیم برد.

وی به اعتبار مورد نیاز در این حوزه اشاره کرد و گفت: اعتبارات لازم در برنامه آمده است و از شکل ستادی به شکل صنفی تغییر خواهیم داد.

موالی‌زاده در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه توجه به حب اهل‌بیت(ع) از ویژگی‌های فرهنگی ممتاز این سرزمین است، تصریح کرد: به عنوان پیروان امیرالمومنین(ع) باید فرهنگ خواندن نهج‌البلاغه، تبیین و عمل به آن را در رفتار خود نهادینه کنیم.

وی یادآور شد: در حوزه فرهنگ عمومی نهج‌البلاغه سرشار از موضوعات فراوانی است که در صورت پرداختن و عملیاتی کردن آنها موفقیت بزرگی برای کشور حاصل می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر