۱۰ خودروی پرطرفدار سال ۲۰۱۶

صنعت خودرو در این سال به دنبال کاهش وزن اتومبیل‌ها بوده است

صنعت خودرو در این سال به دنبال کاهش وزن اتومبیل‌ها بوده است. به نظر می‌رسد که انگار کاهش وزن و دست‌یابی به سرعت بیشتر در سال جدید برای هر خودروساز مشهور به یک قانون تبدیل شده است. درحالی‌که یک خودروی جدید ممکن است برای شما تازگی نداشته باشد، اما می‌تواند تجربه‌ای تازه از رانندگی را به شما بدهد. بسیاری از شرکت‌های خودروساز در سال جدید به سمت توجه بیشتر به ظاهر ماشین‌های خود رفته‌اند. درحالی‌که خرید برخی از خودروها می‌تواند حساب بانکی شما را خالی کند، برخی دیگر از خودروها به خاطر قیمت‌های معقولشان بسیار پرطرفدار شده‌اند. حتی برندهای لوکس خودروسازی هم به دنبال کاهش قیمت‌های خود برای دسترسی بیشتر عموم به آن‌ها هستند. به همین خاطر بنیتا به سراغ 10 خودروی پرطرفدار سال 2016 آمده تا اطلاعات بیشتری از آن‌ها را در اختیار شما قرار دهد. در ادامه با ما همراه باشید.

10- فراری اف 12 تی دی اف (Ferrari F12 TDF)

فراری اف 12 تی دی اف (Ferrari F12 TDF)

Credit: architecturaldigest.com

حروف تی دی اف در فراری اف 12 به معنای تور دو فرانس است. اشتباه نکنید، این عبارت اشاره‌ای به مسابقات معروف دوچرخه‌سواری در فرانسه ندارد. بلکه، این یک چراغ سبز به یک مسابقه‌ی اتومبیل‌رانی مشهور است. اف 12 دارای یک موتور دیزلی معتلق به سری محدود فراری اف 12 برلینتا (Ferrari F12 Berlinetta) است و سریع‌ترین خودروی جاده‌ای فراری پس از پرچم‌دار این شرکت لافراری (LaFerrai) محسوب می‌شود. اف 12 تی دی اف با قدرت 770 اسب بخار دارای پیشرانه‌ای (موتور) 12 سیلندر با حجم 6/3 لیتر است که دومین موتور قدرتمند این شرکت محسوب می‌شود. این خودرو که به فرمان پذیری هر چهار چرخ خود می‌بالد، می‌تواند در 2/8 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر برسد. این یک خودروی جدید با ظاهر و فناوری خاص است. این خودرو همچنین به خاطر کاهش مصرف شیشه در آن نسبت به مدل اف 12 برلینتا تقریباً 100 کیلوگرم سبک‌تر است.

9- کادیلاک سی تی اس-وی (Cadillac CTS-V)

کادیلاک سی تی اس-وی (Cadillac CTS-V )

Credit: caranddriver.com

کادیلاک سی تی اس امسال در نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی شد. این خودروی اسپرت صندوق‌دار در حال شکستن مرزهای این شرکت است. سی تی اس در سال 2003 متولد شد و از آن سال تاکنون هرسال روبه‌پیشرفت بوده و در حال کنار زدن رقبای آلمانی خود است. این مدل از کادیلاک را می‌توان رقیبی جدی برای خودروهایی نظیر آئودی آر اس، بی ام دبلیو سری ام و مرسدس بنز ای ام جی دانست. کادیلاک سی تی اس دارای 640 اسب بخار بوده و می‌تواند صفر تا صد کیلومتر را در 3/7 ثانیه طی کند. لاستیک‌های این خودرو از دو ترکیب لاستیکی متفاوت ساخته‌شده که باعث افزایش عمر آن‌ها می‌شود. این لاستیک‌های آزمایشی از سوی شرکت میشِلین و اختصاصاً برای این خودرو ساخته شده‌اند.

8- شورلت کُووِرت

شورلت کُووِرت

Credit: carprousa.com

یکی از خودروهای مقرون‌به‌صرفه در این فهرست شورلت کوورت با قدرت 460 اسب بخار است. این خودرو می‌تواند در زمان 3/7 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر برسد. این مدل که در انواع مختلف تولید می‌شود دارای محبوبیت بیشتری در نوع کروکی با سقف جمع شونده و مدل کوپه است. این خودرو مجهز به یک صفحه‌نمایش 8 اینچی لمسی Apple CarPlay است که وظیفه برقراری تماس‌های صوتی، ارسال پیام و پخش موسیقی را بر عهده دارد.

7- آئودی آر8

آئودی آر 8

Credit: autoevolution.com

درحالی‌که در تمامی شبکات اجتماعی تصاویری از مدل جدید آئودی درز کرده بود، این شرکت سعی داشت تا از هیجان معرفی مدل جدید کاسته نشود. آئودی آر 8 نسبت به نسل اولیه‌ی این خودرو اصلاح‌شده و در حدود 50 کیلوگرم سبک‌تر است. اسکلت خودرو همان اسکلت خودروی لامبورگینی هوراکان است، اما برای راحتی و فضای بیشتر اصلاح‌شده است. علاوه بر محفظه‌ی بار در قسمت جلوی خودرو، فضای پشت صندلی‌های جلو هم به قسمت بار اختصاص یافته است. آر 8 جدید کمی پهن‌تر شده و ارتفاع کمتری دارد. به‌علاوه ظاهر آن نسبت به قبل بهبودیافته است. برای اولین بار است که این خودرو مجهز به تایرهایی با عملکرد خشن شده است. این خودرو می‌تواند در 3/5 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر برسد. قدرت این موتور 610 اسب بخار بوده و گشتاور تولیدی آن 413 پوند است. شاید بتوان جذاب‌ترین بخش خودروی آئودی آر 8 را اتاق مجازی آن دانست.

6- مک‌لارن 570 اِس

مک‌لارن 570 اس

Credit: newautocarhq.com

دونا فالکونر، مدیر تولید سری مک‌لارن 570 اس، می‌گوید این مدل در دسترس‌ترین و قابل‌استفاده‌ترین مدل مک‌لارن تا به امروز است. بااین‌حال خرید مک‌لارن 570 همچنان خارج از توان بسیاری از افراد است. این خودرو اولین ماشین مک‌لارن است که از سیستم فرمان پذیری هم‌زمان چرخ‌ها، آرایش موتور میانی و یک بدنه‌ی فیبر کربنی بهره می‌برد. این خودرو برای رانندگان امروزی ساخته شده است، اما تنظیمات آن می‌تواند برای مسابقه هم تغییر کند. قدرت مک‌لارن 570 در حدود 562 اسب بخار است و می‌تواند در 3/2 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر برسد. بالاترین سرعت در نظر گرفته‌شده برای مک‌لارن 570 ، 326 کیلومتر در ساعت است.

5- بی ام دبلیو سری 2 M235i

بی ام دبلیو سری 2 M235i

Credit: bmwofmonrovia.net

این مدل از بی ام دبلیو دارای ویژگی‌های مشترکی از یک خودروی مدل M و یک خودروی کوپه‌ی اسپرت است. این مدل یک بازگشت به عقب بوده و ظاهر کلی و ساختار آن شبیه به مدل E46 M3 در اوایل قرن جدید است. بااین‌حال، این ورژن از یک توربوشارژر بهره می‌برد که می‌تواند قدرت موتور را تا 320 اسب بخار افزایش دهد. این سری از بی ام دبلیو می‌تواند در فاصله‌ی 4/3 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر برسد. رانندگی با این خودرو که تمامی اطلاعات جاده را در اختیار شما قرار می‌دهد آسان بوده و آن را مناسب هر مسیری می‌کند. این خودروی کوچک دو ویژگی اسپرتی بودن و راحتی را در خود جای داده است. به‌جز فضای کوچک قسمت عقب خودرو، تمامی بازخوردها از آن مثبت بوده است.

4- آکورا اِن اِس ایکس

آکورا اِن اِس ایکس

Credit: motortrend.com

جثه‌ی این خودرو کوچک است، اما می‌تواند 550 اسب بخار نیرو تولید کند. این خودرو با پورشه 918 اسپایدر مقایسه می‌شود، زیرا می‌تواند هم با موتور بنزینی و هم موتور الکتریکی کار کند. طبق گفته‌ی تد کلائوس، رئیس پروژه‌ی ان اس ایکس، ان اس ایکس 2016 یک خودروی «اسپرت انسان‌محور» است. برای دستیابی به این نتیجه و داشتن شباهت به مدل اصلی ان اس ایکس، پول و زمان زیادی صرف شده است. هرچند این ورژن دارای ظاهری مدرن و موتوری جدید است که قدرت خوبی را به نمایش می‌گذارد.

3- نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما

Credit: nissanusa.com

نسل هشتم ماکسیما که از سوی شرکت نیسان به یک «خودروی اسپرت چهار در» تشبیه می‌شود یک مدل صندوق‌دار با عملکرد و طراحی عالی است. ورژن 2016 ماکسیما 36 کیلوگرم سبک‌تر بوده و قدرت آن ‌هم با 10 اسب بخار افزایش به 300 رسیده است. این مدل همچنین به‌منظور کاهش ویژگی‌های منفی مدل‌های قبلی بازطراحی شده است. به نظر می‌رسد مدل جدید ماکسیما با طراحی داخلی زیبا، فرمان تخت، سیستم استارت از راه دور و ناوبری غیرقابل مقایسه، در میان سایر مدل‌ها بدرخشد.

2- فورد فوکوس آر اِس

فورد فوکوس آر اِس

Credit: topspeed.com

فورد فوکوس مدل آر اس در بهار امسال وارد بازار آمریکا شد و به سرعت مورد استقبال همه قرار گرفت. به نظر می‌رسد که تمامی خودروهای این مدل تا پایان زمان تولید آن به فروش خواهد رسید. فورد فوکوس جدید دارای قدرت 350 اسب بخار بوده و برای دریفت ساخته شده است. این مدل حتی دکمه‌ای برای این کار دارد. مدل آر اس یکی از 12 مدل از شرکت فورد است که تا سال 2020 برای این هدف ساخته می‌شود. این مدل‌ هاچ بک با سیستم چهار چرخ محرک دارای ظاهر یک خودروی خانوادگی با قابلیت مسابقه است.

1- فورد موستانگ جی‌تی کوپه

فورد موستانگ جی‌تی کوپه

Credit: fooddesigns.net

ورژن 2016 فورد موستانگ کوپه نسبت به اجداد خود پیشرفته‌تر بوده و به خاطر داشتن سیستم تعلیق عقب چند شاخه و مستقل راحت‌تر است. این مدل از فورد موستانگ مجهز به سیستم ناوبری و سیستم هشدار نقاط کور است. موتور 8 سیلندر فورد با حجم 5 لیتر می‌تواند قدرتی معادل 435 اسب بخار تولید کند و در زمان 4/3 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر برسد. هرچند قیمت پایه برای این خودرو 33 هزار و 395 دلار است، اما مدل کوپه‌ی آن دارای قیمتی در حدود 37 هزار دلار است که آپشن‌های بیشتری نظیر کنترل خودکار دمای هوا، روکش صندلی‌های چرمی با قابلیت سرمایش و گرمایش سرنشین، سیستم استریوی قدرتمند و حالت‌های مختلف قابل تنظیم برای رانندگی را به همراه دارد.

اگر به دنیای خودرو علاقه‌ی بیشتری دارید، مطلب دو قسمتی 30 مدل ماشین که شما در آمریکا حق رانندگی با آن ها را ندارید مناسب حال شماست.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر