استاندار خوزستان:

ابعاد فرهنگی هنری خوزستان باید برجسته شود

اهواز - استاندار خوزستان بر لزوم برجسته شدن ابعاد فرهنگی و هنری این استان و خروج آنها از زیر سایه نفت و صنعت تاکید کرد.

ابعاد فرهنگی هنری خوزستان باید برجسته شود

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی شامگاه گذشته در حاشیه برگزاری جشنواره شب های خوزستان در برج میلاد تهران اظهار کرد: جشنواره فرهنگی هنری خوزستان، روزهای 16 و 17 شهریور در برج میلاد در حال برگزاری است.

شریعتی، هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی مردم با فرهنگ و هنر خوزستانی بیان کرد و گفت: تاکنون همه جا خوزستان را با اقتصاد، نفت، فولاد، صنعت، کشاورزی و اخیرا با ریزگرد می شناختند اما توان فرهنگی، هنری و سینمایی خوزستان، قابلیت های نهفته بسیاری دارند که تا کنون عرضه نشده است.

وی افزود: میراث باستانی و صنایع دستی خوزستان جزو حوزه های نهفته ایی است که به علت بزرگ بودن ذخایر ارزشمند خدادادی مانند نفت و صنعت، مغفول مانده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: اکنون برآن شدیم که این حوزه ها را به کشور و دنیا معرفی کنیم. وقتی سه اثر ثبت جهانی در خوزستان وجود دارد، باید از فرصت استفاده کرد و این آثار را به دنیا نشان دهیم. همچنین مردم پایتخت را با آداب رسوم و سنن مردم  خوزستان آشنا کنیم.

شریعتی در ادامه به برگزاری هفته فرهنگی خوزستان اشاره کرد و افزود: امیدواریم به زودی هفته فرهنگی خوزستان را با کمک معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران برگزار کنیم و
بیش از پیش ایران را با خوزستان آشنا کنیم. بی شک هرچه ایران دارد سهم بزرگی از آن خوزستان است.

وی به تاثیر نقاط مشترک فرهنگی بر شرایط اقتصادی اشاره کرد و گفت: مسائل فرهنگی و هنری زمینه ساز مباحث اقتصادی است و مشارکت اقتصادی ابتدا مشارکت فرهنگی، احساس همیاری و ایجاد سرمایه اجتماعی است.بعد از این ما مشارکت های اقتصادی را خواهیم داشت.

استاندار خوزستان تاکید کرد: ما از طریق همزبانی با کشورهای منطقه و قرابت های سنتی و فرهنگی می توانیم از این ظرفیت و پتانسیل ها برای جذب سرمایه گذاران خارجی، منطقه ای و ملی استفاده کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان