۵ تمرین یوگا برای بهتر خوابیدن

همه مان تجربه‌اش را داریم. ۳ ساعت است که در تخت دراز کشیده‌ای و به سقف زل زده ای. ذهن آشفته است و هر چه با متکا سر و کله می‌زنی، از خواب خوش خبری نیست.

یوگا

همه مان تجربه‌اش را داریم. 3 ساعت است که در تخت دراز کشیده‌ای و به سقف زل زده ای. ذهن آشفته است و هر چه با متکا سر و کله می‌زنی، از خواب خوش خبری نیست. 

نگران نباشید. برای این مشکل، چند تمرین یوگا هست که با انجام آن‌ها قبل از خواب، می‌توانید راحت‌تر به سرزمین رویاهای خوش سفر کنید.

پس برای آشنایی با این 5 حالت، این مطلب را تا انتها بخوانید.

ایستاده و خم رو به جلو

پاهای‌تان را به اندازه عرض شانه (دو مشت چسبیده به هم) باز کنید، روی پاها خم شوید، ‌ضمن این که زانوهای‌تان را خیلی کم خم کنید.

بگذارید نیم تنه بالایی روی ران‌ها بیفتد و سر، گردن و بازوها را به سمت زمین رها کنید. اگر تمام طول روز پشت میز نشسته اید، یا پشت فرمان ماشین بوده اید، این حرکت کمک می‌کند تا ستون فقرات به کمک جاذبه زمین سر جایش برگردد و تنش موجود در ران و پا کم کم آزاد شود. چند نفس عمیق بکشید و به 2 طرف بچرخید.به پشت خوابیدن

روی زمین به پشت بخوابید و کف پاها را به هم بچسبانید. اگر به کمک نیاز دارید، چند تا کتاب یا هر چیزی دیگری زیر کشاله ران بگذارید. یک دست را روی سینه و دیگری را روی شکم بگذارید. چند نفس عمیق بکشید و تلاش کنید تمرکزتان روی حرکتی باشد که تنفس در بدن ایجاد می‌کند. این تمرین اجازه می‌دهد ذهن‌تان از مسایل روزمره کمی آزاد شود و حواس‌تان روی چیز دیگری متمرکز شود.

پیچ و تاب در حال خوابیده

به پشت دراز بکشید، زانوها را به هم بچسبانید و 90 درجه خم کنید، به طوری که ساق پا روی هوا با سقف موازی باشد. بعد بگذارید هر دو پا به سمت راست بیفتد. دو دست را باز کنید و به حالت «T» دربیاورید و نگاه‌تان را به انگشت‌های دست چپ بدوزید. بعد از چند نفس، ‌پاها را به سمت دیگر ببرید و نگاه‌تان را به سمت مقابل بچرخانید. این تمرین، تنش را به طور کامل از ستون فقرات خارج می‌کند و کمک می‌کند تا آرام شوید.

حالت کودک

در هر کلاس یوگایی، این یکی از تمرینات پایه برای استراحت است و به شما اجازه می‌دهد توجه‌تان را به سمت داخل و روی نفس‌های خود متمرکز کنید.

برای این تمرین، 2 زانو نشسته و به جلو خم شوید. می‌توانید زانوها را به هم بچسبانید یا آن‌ها را کاملا از هم باز کنید و شست پاها را به هم بچسبانید. دست‌ها را در حالت کشیده یا در حالتی شل تر، کنار بدن قرار دهید. حالا پیشانی را برای کم کردن تنش، از چپ به راست ماساژ دهید. بعد از هر نفسی که می‌کشید، روی باد شدن پشت بدن تمرکز کنید.

یوگا

پاها رو به بالا و چسبیده به دیوار

بهترین تمرین را برای آخر نگه داشتیم. کنار دیوار بنشینید، در حالی که کل سمت راست بدن‌تان رو به دیوار است. وقتی می‌چرخید تا روی زمین دراز بکشید، همزمان پاها را هم روی دیوار بچرخانید. دست‌ها را در کنار بدن قرار دهید، کف دست رو به بالا باشد و چشم‌ها را ببندید. اگر تمام روز سرپا ایستاده بوده اید،‌ این یک حالت فوق العاده برای شما است. این تمرین تنش را از پاها بیرون می‌کشد،‌ ضمن این که معروف است اضطراب را کم کرده و به آرام شدن ذهن کمک می‌کند. دست کم 10 دقیقه در این حالت بمانید و با سنگین‌تر شدن بدن، شما هم خواب آلوده‌تر می‌شوید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر