ماهان شبکه ایرانیان

۲۱ماده غذایی مفید برای جلوگیری از پیری زودرس _ بخش دوم

می خواهید برای مدت طولانی تری جوان بمانید؟ حتما لازم نیست که صدها دلار صرف خرید داروهای شیمیایی یا کرمهای ضد پیری کنید

 راههای ضد پیری

می خواهید برای مدت طولانی تری جوان بمانید؟ حتما لازم نیست که صدها دلار صرف خرید داروهای شیمیایی یا کرمهای ضد پیری کنید. شما می توانید با انتخاب مناسب تر رژیم غذایی تان خیلی ساده تر از اینها، از پیری زودرس جلوگیری نمائید. این ضرب المثل که می گوید "آنچه می خورید در پوست شما نمود دارد"، دقیقا درست است. یک رژیم غذایی متعادل و سالم باعث درخشش پوست شما می شود و در نتیجه ظاهر شما جوانتر از سن واقعی تان به نظر خواهد رسید. تحقیقات حکایت از آن دارد که استفاده از برخی مواد غذایی در رژیمهای تغذیه ای می تواند آسیبهای سلولی را کاهش داده و در نتیجه پروسه پیری را به تعویق بیندازد.

خیلی از مواد غذایی دارای مواد ضد پیری هستند و به شما کمک می کنند تا بروز نشانه های پیری از جمله چین و چروک و یا تغییر رنگ پوست را به تعویق انداخته و جوان و متناسب بمانید. ولی آیا این مواد غذایی را می شناسید؟ قرار براین نیست که این مواد غذایی بی مزه یا بدمزه باشند. این مواد ممکن است در خیلی از موادغذایی خوشمزه یافت شوند. در این گزارش سه قسمتی می توانید با 21 ماده غذایی که به سلامت شما کمک کرده و بروز نشانه های پیری در بدنتان را به تعویق می اندازند، آشنا شوید. این بخش دوم گزارش ماست:

ماهی سالمون

8- ماهی سالمون:

این ماهی منبع غنی امگا3 است که امگا3 به سلامت سلولهای بدن کمک زیادی می کند و با التهاب در بدن مبارزه می نماید. پروتئین موجود در ماهی به سادگی قابل هضم است و به ساختار پوست کمک رسانی کرده و مانع ازچین و چروک پوست می شود. سعی کنید ماهی را در رژیم غذایی تان بگنجانید تا دیرتر پیر شوید و از عوارض قلبی احتمالی جلوگیری کنید.

عسل

9- عسل:

عسل هم منبع غنی آنتی اکسیدآن است و درعین حال حاوی کلسیم، ویتامین B3، ویتامین B1، ویتامین B6 و ویتامین C نیز هست. تحقیقات حکایت از آن دارد که عسل در مبارزه با استرس و اضطراب و از بین رفتن حافظه نقش پررنگی را ایفا می کند.

چای سبز

10- چای سبز:

چای سبز یک نوشیدنی گیاهی است که نه تنها به سوزاندن کالری در بدن کمک می کند، بلکه به شما کمک می کند تا جوانتر به نظر برسید. این چای دارای ترکیبی به نام پلی کاچتین است که این ماده با سایر مواد شیمیایی در بدن همراه می شود و در زمینه تولید حرارت و اکسیداسیون چربی فعالیت می نمایند. نوشیدن چای سبز باعث کنترل کلسترول خون شده و از بیماریهای قلبی و سرطان نیز تاحدودی جلوگیری می کند.

روغن زیتون

11- روغن زیتون:

تحقیقات حکایت از آن دارد که روغن زیتون دارای نوعی چربی اشباع نشده است که نه تنها ریسک عوارض و بیماری های قلبی را کاهش می دهد، بلکه در ساخت بافت و نسوج بدن نیز مفید است. روغن زیتون درعین حال منبعی غنی از آنتی اکسیدآن است و نقش موثری در مقابله با پیری زودرس ایفا می کند.

کاکائو

12- کاکائو:

کمترکسی را پیدا می کنید که شکلات دوست نداشته باشد. همه ما به خوبی می دانیم که شکلات از دانه کاکائو تهیه می شود. کاکائو مملو از آنتی اکسیدآن است و با داشتن فلانوئید طبیعی، از قلب وکلیه ها محافظت می کند و درعین حال به بدن کمک می کند تا از شر نشانه های پیری از جمله چین وچروک پوست در امان باشد. کاکائو درعین حال پروسه پیری را کند می کند و به افراد کمک می کند تا از دیابت نوع 2 نیز در امان بمانند.

انگور

13- انگور:

انگور منبع غنی رسوراترول است که خاصیتی ضد التهابی و ضد انعقادی دارد و به بدن کمک می کند تا با سرعت بیشتری به بازسازی بافتهایش بپردازد. منگنز و ویتامین C موجود در انگور به بدن کمک می کند تا درمقابل اشعه های خطرناک ماورای بنفش به خوبی مقابله کند و درعین حال دارای آنتی اکسیدآن بالایی نیز هست.

کیوی

14- کیوی:

ثابت شده که آنتی اکسیدآن موجود در کیوی به پوست کمک می کند تا محکم و مستحکم باقی بماند و سرعت ظهور چین و چروکها بر روی پوست را کاهش می دهد. ویتامینهای CوE داخل کیوی و آنتی اکسیدآنهای قدرتمند موجود در آن هستند که پوست را درمقابل حملات مختلف محافظت می کنند. کیوی از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند و پوستی سالم را به فرد هدیه می دهد و در عین حال از پوست درمقابل اشعه ماورابنفش محافظت می نماید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان