پایانه های سفر بندرعباس

فرودگاه بین‌المللی بندرعباس یکی از فرودگاه‌های معتبر کشور است که در فاصله ۸.۵ کیلومتری مرکز شهر بندرعباس در استان هرمزگان واقع شده است

فرودگاه بین المللی بندرعباس

فرودگاه بین‌المللی بندرعباس یکی از فرودگاه‌های معتبر کشور است که در فاصله 8.5 کیلومتری مرکز شهر بندرعباس در استان هرمزگان واقع شده است.
این فرودگاه در زمینی به مساحت 481.4 هکتار گسترده شده است. سطح زیربنای برج مراقبت پرواز و فضاهای جانبی 100 مترمربع، مساحت زیربنای ترمینال شامل طبقه همکف و اول 6888 مترمربع که در حدود 700 مترمربع آن که جنب ساختمان اداری می‌باشد، در سال 1365 بنا گردید. طبقات اداری و عملیاتی با وسعت 2800 مترمربع و ساختمان پاویون با وسعت 300 مترمربع، در سال 1372 خورشیدی افتتاح شد. محل استقرار نیروی انتظامی و سپاه نیز دارای زیربنایی در حدود 1300 مترمربع می‌باشد. ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه بین‌المللی بندرعباس نیز 2350 مترمربع مساحت دارد.
فرودگاه بین‌المللی بندرعباس در حال حاضر در حدود 21 پرواز در روز و حدود 150 پرواز در هفته دارد که شامل مقاصدی چون تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، اهواز، چابهار، کیش، ابوموسی، دبی، شارجه و کلمبو (یکی از شهرهای بزرگ سری‌لانکا) می‌شود.
دسترسی به فرودگاه بندرعباس از محل بلوار امام خمینی با انواع سیستم حمل و نقل شامل اتوبوس و تاکسی ویژه فرودگاه امکان‌پذیر می‌باشد.

پایانه های سفر بندرعباس

راه آهن بندرعباس

راه آهن از دیگر محورهای ارتباطی که از نظر حجم مسافر و حمل و نقل کالا به کلیه نقاط ایران درصد بالایی را به خود اختصاص داده‌است. از شهر بندرعباس روزانه دو قطار مسافری به مقصد تهران حرکت می‌کند. یک قطار دیگر با نام قطار غزال نیز یک روز در میان مسیر بندرعباس – تهران و بلعکس را طی می‌کند. از ایستگاه مسافری راه آهن بندرعباس یک قطار به مقصد اصفهان و قطار دیگری به مقصد مشهد نیز مسافرین را جابجا می‌کند. درسال 91 رییس جمهور احمدی نژاد طرح دوخطه کردن مسیر بندرعباس بافق را افتتاح کرد. قرار است طرح راه آهن بندرعباس به شیراز هم بزودی آغاز شود

پایانه های سفر بندرعباس

پایانه مسافربری بندرعباس

بندرعباس دارای یک پایانه مسافربری است که در محله نخل ناخدا قرار دارد.

پایانه های سفر بندرعباس

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر