ماهان شبکه ایرانیان

۲۱ماده غذایی مفید برای جلوگیری از پیری زودرس _ بخش سوم

می خواهید برای مدت طولانی تری جوان بمانید؟ حتما لازم نیست که صدها دلار صرف خرید داروهای شیمیایی یا کرمهای ضد پیری کنید

خوراکی های ضد پیری

می خواهید برای مدت طولانی تری جوان بمانید؟ حتما لازم نیست که صدها دلار صرف خرید داروهای شیمیایی یا کرمهای ضد پیری کنید. شما می توانید با انتخاب مناسب تر رژیم غذایی تان خیلی ساده تر از اینها، از پیری زودرس جلوگیری نمائید. این ضرب المثل که می گوید "آنچه می خورید در پوست شما نمود دارد"، دقیقا درست است. یک رژیم غذایی متعادل و سالم باعث درخشش پوست شما می شود و در نتیجه ظاهر شما جوانتر از سن واقعی تان به نظر خواهد رسید. تحقیقات حکایت از آن دارد که استفاده از برخی مواد غذایی در رژیمهای تغذیه ای می تواند آسیبهای سلولی را کاهش داده و در نتیجه پروسه پیری را به تعویق بیندازد.

خیلی از مواد غذایی دارای مواد ضد پیری هستند و به شما کمک می کنند تا بروز نشانه های پیری از جمله چین و چروک و یا تغییر رنگ پوست را به تعویق انداخته و جوان و متناسب بمانید. ولی آیا این مواد غذایی را می شناسید؟ قرار براین نیست که این مواد غذایی بی مزه یا بدمزه باشند. این مواد ممکن است در خیلی از موادغذایی خوشمزه یافت شوند. در این گزارش سه قسمتی می توانید با 21 ماده غذایی که به سلامت شما کمک کرده و بروز نشانه های پیری در بدنتان را به تعویق می اندازند، آشنا شوید. این بخش سوم و پایانی گزارش ماست:

انار

 15- انار:

انار مملو از ویتامینهای مختلف و مواد معدنی متفاوتی مثل فسفر، ویتامین B2 و... است که به شما کمک می کند تا پوست زیباتری داشته باشید. انار به سلولهای بدن کمک می کند تا الاستین و کلاژن ترشح کنند و ترشح این مواد باعث می شود تا پوست سفت شده و انعطاف پذیری اش بیشتر شود. این میوه کارکرد سلولهای پوستی را افزایش چشمگیری خواهد داد.

هندوانه

16-هندوانه:

این میوه دارای ویتامینهای زیادی است و ارزش مغذی بالایی دارد. استفاده از هندوانه از چین و چروکهای آسیب رسان و رنگ و رو رفتگی پوست اجتناب می کند. برای تهیه آب هندوانه مقوی و سالم، پوست و دانه های آن را هم همراه با گوشت هندوانه میکس کنید. هندوانه دارای آنتی اکسیدآن و ویتامینهای متعددی از جمله ویتامین A، ویتامین B و ویتامین C است و هسته های هندوانه منبع خوبی برای تامین زینک (روی)، سلنیوم ، ویتامین E و... هستند.

پاپایا

17- پاپایا:

کافی است یک لایه نازک از پاپایا را روی پوستتان بگذارید تا ببینید که چه معجزه ای رخ خواهد داد. پاپایا به شما کمک می کند تا چهره بهتری داشته باشید و به عنوان دارویی ضد چروک برای پوست به کار می رود. پاپایا مملو از ویتامینهای A، C و E است که پوست را تمیز کرده و خوراک و تغذیه خوبی به پوست می رساند. آنزیم پاپئین که آنزیم پروتئینی موجود در پاپایاست، به تجدید و نوسازی پوست و افزایش تعداد سلولهای پوست کمک می کند.

سیب

18- سیب:

سیب برای پوست و بدن خیلی سالم و مفید است. ترکیب های ارگانیک و آنزیمهای موجود در سیب به کاهش چربی بدن و حفظ حجم آب بدن کمک زیادی می کندن. با توجه به حفظ آب بدن، پوست قبراق تر و سالم تر به نظر می رسد. کمی سرکه سیب را با آب رقیق کنید و به پوستتان بمالید تا بدین ترتیب بتوانید pHپوستتان را تنظیم کنید.

 موز

19- موز:

این میوه خوشمزه حجم زیادی ویتامین C و B6دارد که قابلیت ارتجاعی و انسجام پوست را تنظیم می کند. به لطف منگنز و آنتی اکسیدآن های مختلف موجود درموز، جلوی پیری زودرس پوست گرفته می شود. این میوه از خراب شدن پوست جلوگیری کرده و آبرسانی مناسب به پوست صورت می پذیرد. اگر هرروز موز مصرف کنید، قطعا هرگز با خشکی پوست روبرو نخواهید شد.

پروتئین

20- پروتئین برای گیاهخوارها و غیر گیاهخوارها:

یک رژیم مناسب غذایی برای مبارزه با پیری زودرس، باید حاوی پروتئین های مختلف باشد. اگر وجترین (گیاهخوار) هستید، می توانید به جای تامین پروتئین از مرغ و یا گوشت قرمز، از لوبیا قرمز استفاده کنید. انواع لوبیا، پروتئین زیادی دارند. پروتئین موجود در شیر را هم می توانید با استفاده از کره، شیر و پنیر تامین کنید. اگر گیاهخوار نیستید، می توانید سینه مرغ یا بوقلمون را به رژیم غذایی تان اضافه کنید. تخم مرغ هم نقش خوبی در رژیم غذایی شما خواهد داشت. پروتئین موجود در شیر را هم باید در رژیم غذایی تان بگنجانید. پروتئین های حیوانی باید در غذایتان مصرف شود ولی در حجمی کمتر.

ادویه جات

21- ادویه جات:

ادویه هایی که معمولا در همه آشپزخانه ها یافت می شوند، به شما کمک می کنند تا چین و چروک پوستتان را کمتر کنید. ادویه های مختلف خواص متفاوتی دارند. زردچوبه ادویه فوق العاده ای است. استفاده از زردچوبه نه تنها به بهبود کیفیت پوست صورت شما کمک می کند، بلکه می تواند مانع از ابتلای افراد به آلزایمر در سنین بالا شود. زردچوبه به علاوه خاصیت ضد التهاب دارد و به ساخت وساز سلولهای بدن شما کمک می کند و از ظهور چین و چروک و لکه های ناشی از افزایش سن جلوگیری خواهد کرد. سیر، پیاز، دارچین، برگ بو و انواع فلفل هم از جمله سایر ادویه جاتی هستند که در پروسه پیشگیری از پیری زودرس پوست به شما کمک خواهند کرد. از این ادویه جات در پخت و پزهای روزمره تان بهره ببرید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان