ماهان شبکه ایرانیان

همسران شاد، سالم تر از همسران اخمو هستند

افرادی که شادتر هستند معمولاً اشخاص سالم‌تری هم هستند

افرادی که شادتر هستند معمولاً اشخاص سالم‌تری هم هستند. این سلامتی فقط به علت خنده‌های مداوم آن‌ها به وجود نیامده است. تحقیقات نشان داده است افرادی که شادتر هستند، تحرک بیشتری نسبت به افراد خموده و افسرده دارند، آن‌ها به‌جای اینکه بیشتر وقت خودشان را در همبرگری‌ها و روی تخت بگذرانند، خودشان و دوستان خودشان را به انجام ورزش و کارهای روزانه نظیر یک پیاده‌روی طولانی دعوت می‌کنند. تحرک یکی از اصلی‌ترین عوامل سلامتی این افراد است. با بنیتا همراه باشید.

شادی و سلامتی

به‌تازگی تحقیقاتی انجام‌شده است که نشان می‌دهد، افرادی که دارای همسرانی شاد هستند، اندام بهتری دارند حتی شاید خود این افراد شاد نباشند و خوشحالی آن‌ها وابسته به همسرانشان باشد. درواقع اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد، افرادی که با افراد شادتری ازدواج می‌کنند 34 درصد سالم‌تر از افرادی هستند که با یک فرد اخمو ازدواج می‌کنند.

تحقیقات در دانشگاه ایالتی میشیگان انجام‌شده است، در حدود 2000 زوج در این بررسی شرکت داشته‌اند، زوج‌هایی که مدت زیادی از زندگی مشترک آن‌ها گذشته است و تقریباهمگی مسن بودند، بین سال‌های 2006 تا 2012 موردتحقیق قرار گرفتند. نتایج تحقیقات همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، حاکی از این بود که کسانی که همسران شادتری دارند (زن یا مرد)، سلامتی و احساس بهتری نسبت به زندگی داشته‌اند.

متن گزارش به این صورت بوده است:
کسانی که در رابطه باهمسران شاد خودشان بودند، به‌صورت واضح و مشخص گزارش‌های سلامتی بهتری دارند، همچنین آن‌ها اختلال جسمانی به‌مراتب کمتر همچنین ورزش بیشتری نسبت به همسران ناراضی و ناراحت، دارند. این سلامتی به دلیل تأثیر شادی و همچنین عوامل محیطی دیگر بر زندگی آن‌ها بوده است.

سلامتی و کهن سالی

نویسنده مقاله همچنین در مورد اینکه چرا همسران شاد، زندگی عاشقانه هم دارند دلایلی را توضیح داده است. او می‌گوید: در مورد سلامتی عشق در زندگی این افراد هم می‌توانم بگویم، کسانی که شادتر هستند معمولاً سرپرست‌های خوبی برای زندگی خودشان هستند و همیشه به همسر خودشان عشق و علاقه نشان می‌دهند، همین باعث سلامتی عشق در زندگی آن‌ها می‌شود. کسانی که می‌کوشند تا از سلامتی همسر خودشان آگاه باشند، داروهایش را به‌موقع بدهند و یا در مواقع مریضی به‌شدت مراقب او باشند تا حالش بهتر شود. این‌ها همگی نتیجه سلامتی روان و شادی فرد مقابل در رابطه است. ثانیاً، کسانی که چشم‌انداز و امیدوارانه به زندگی نگاه می‌کنند دوست دارند بیشتر زندگی کنند؛ بنابراین این افراد همیشه سعی می‌کنند ورزش کنند، خواب منظم داشته باشند، برنامه‌ها و کارهایی را بکنند که کمترین آسیب را به‌سلامتی خودشان وارد کنند، زیرا که آن‌ها همواره حس خوبی نسبت به آینده دارند. آن‌ها این انرژی مثبت را به همسر و فرزندان خودشان هم می‌بخشند. بیل چوپیک (Bill Chopik) استاد روانشناس و نویسنده ارشد این مقاله می‌گوید: همسران سالم و پرانرژی، شریک زندگی خودشان را مجبور می‌کنند از تخت بیرون بیایند و باهم به ورزش می‌پردازند. برای آن که بدانید ایا فرد شادی هستید یا نه، به مقاله آیا خوشحالی؟ نگاه کنید.

زوج‌های شاد، زندگی را برای خودشان و همسرانشان راحت‌تر می‌گیرند، زیرا که نمی‌خواهند استرس زیادتری به همسر خودشان وارد شود. از طرفی وقتی مشکلی برای یکی از دو طرف به وجود آید، طرف مقابل از تلاش برای شاد کردن طرف مقابل و بیرون کشیدن او از تنها و فشارهای مشکلات خسته نمی‌شود.

یکی از دلیل‌هایی که محققان برای سلامتی افراد شادتر و تأثیر آن بر روی همسرانشان دارند این است که وقتی کسی در کنار شما شادی بکند، شما در محیطی قرار می‌گیرید که دوست دارید شادباشید؛ و همچنین فکر کنید کسی باشد که همیشه ناراحتی کند و شما را غمگین‌تر از حال خودتان نگاه دارد. وقتی کسی شاد باشد شمارا هم به انجام کارهای شادی‌آفرین توصیه خواهد کرد.

شادی

این تحقیق برای تأثیر جنسیت، ثروت، تحصیلات و سلامتی جسمی افراد تعمیم داده‌شده است، معمولاً پارامترهای زیادی وجود دارد که بر روی شادی افراد تأثیر می‌گذارد. باکمال تعجب باید به شما بگوییم، میان زن و مرد بودن هیچ تأثیری مشاهده نشد. بر اساس گفته سرپرست مقاله: به نظر می‌رسد که زنان بیشتر بر روی احساسات مردان خودشان تأثیرگذار هستند، اما در این تحقیقات شاد بودن هر دو طرف به یک اندازه برطرف مقابلش تأثیر می‌گذارد.

بر اساس گفته‌های چوپیک، رضایت و خوشحالی در زندگی بر اساس یک رابطه دوطرفه است و احساس رضایت در زندگی بیشتر از اینکه مربوط به خود شخص باشد، مربوط به رضایت داشتن دو طرف از رابطه است. پس به‌جای اینکه بکوشید طرف مقابل خودتان را ارزیابی کنید و او را شادتر جلوه دهید، بهتر است که در رابطه خودتان سعی کنید به رضایت کامل برسید. این‌که ما بر اساس تحقیقات انجام‌شده سعی کنیم فرد مقابل خودمان را شادتر جلوه دهیم تا خودمان سالم‌تر باشیم، نتیجه‌ای نخواهد داشت.

این تحقیق بر روی چهار شاخصه سلامتی سنجیده شده است: ناتوانی جسمی، ورزش، بیماری‌های مزمن و گزارش‌های شخصی. تنها موردی که با شاد بودن طرف مقابل در زندگی خودتان نمی‌توانید بهبود بدهید بیماری‌های مزمن بودند. با سلام بر عشق، می‌توانید زندگی سالم‌تر و شادتری داشته باشید.

اگر می‌خواهید همسر خوشحال‌تری داشته باشید می‌توانید با کمک گرفتن از مقاله ده غذا برای شاد بودن این کار را انجام دهید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان