ماهان شبکه ایرانیان

۵ کتاب که شما را خوشحال تر خواهند کرد

همه ما با این مفهوم که کتاب می‌تواند یک راه‌حل موقتی برای نجات از واقعیت باشد، آشنا هستیم (به همین خاطر است که ما عاشق خواندن کتاب در تابستان هستیم) اما آیا می‌دانستید می‌شود از کتاب برای درمان نیز استفاده کرد؟

همه ما با این مفهوم که کتاب می‌تواند یک راه‌حل موقتی برای نجات از واقعیت باشد، آشنا هستیم (به همین خاطر است که ما عاشق خواندن کتاب در تابستان هستیم) اما آیا می‌دانستید می‌شود از کتاب برای درمان نیز استفاده کرد؟

بله درست است. کتاب‌درمانی! یکی از آخرین متد‌های روانشناسی است. برطبق گفته‌های سوزان الدرکین یکی از این کتاب‌درمان‌ها خواندن، چیزی بیشتر از یک مفهوم جدید است. در واقع یونانیان باستان نیز این روش را امتحان کرده‌اند. اما الدرکین اشاره می‌کند اخیراً بوده که کتاب‌درمانی در موقعیت‌های خاصی مورد استفاده قرار گرفته مثل زمانی که یک سرباز از جنگ باز می‌گردد یا وقتی کودکان دچار مشکلات رفتاری می‌شوند.

در سال 2008 الدرکین و شریک تجاری‌اش الا برتود شروع به ارائه اولین سرویس کتاب‌درمانی در مدرسه زندگی لندن کردند. آنها اولین نفراتی بودند که پیشنهاد دادند کتاب‌های رمان بیشتر از کتاب‌های خود درمانی می‌توانند اثر بهتری روی درمان مشکلات روانی داشته باشند (کتاب آنها شامل 751 داستان است که می‌تواند تقریباً همه مشکلات را حل کند) و ما هم خیلی خوشحال هستیم آنها این کار را کرده‌اند.

فراتر از هیجانی که ثابت شده خواندن باعث می‌شود تا مردم خوشحال‌تر می‌شوند ما از الدرکین و برتود پرسیدیم تا 5 کتاب را برای 5 مشکل روانی عمده پیشنهاد بدهند. این کتاب‌ها را به سرعت بخوانید تا از شر استرس و غم خلاص شوید. 

 

اگر شما نسبت به آینده بدبین هستید

گولد فینچ

وقتی زمانه بر ما سخت می‌گیرد و خوش‌بینی غیرقابل دسترس است الدرکین و برتود داستان نجات یک پسر 13 ساله که از تصادفی که در آن مادرش کشته شده، را توصیه می‌کنند. در ادامه این کودک به خانواده یک دوست نقل مکان می‌کند. الدرکین می‌گوید: خیلی سخت است که رمان گولدفینچ (سهره) از دونا تارت را خواند و احساس نکرد که هر مانعی که با آن رو به رو می‌شوید را می‌شود با آن رو به رو شد. گاهی اوقات اینکه ببینید یک نفر دیگر توانسته با چالشی بزرگتر از شما مقابله کند، به شما کمک خواهد کرد.

 

اگر نیاز دارید تا اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

دلیجه برای یک آدم حقیر

برای کمک به یک بیمار تا بتواند بر مشکلات اعتماد به نفس خودش غلبه کند، الدرکین و برتود در اکثر موارد رمان «دلیجه برای یک آدم حقیر» توسط بری هینز را توصیه می‌کنند. الدرکین می‌گوید: این کتابی است در مورد یک پسر از یک شهر معدن‌نشین که با یک دلیجه رو به رو می‌شود و از این پرنده یاد می‌گیرد چطور غرور داشته باشد. کتاب بسیار زیبایی است. این کتاب را بخوانید تا به خود یادآوری کنید شما می‌توانید هر کاری را بکنید.

 

اگر شما احساس استرس دارید

من قصر را تسخیر کردم

اگر فشار کاری، فرزندان‌تان یا هرگونه فشاری که در زندگی وجود دارد شما را خرد کرده است، الدرکین و برتود خواندن یک کتاب را پیشنهاد می‌کنند. کتاب «من قصر را تسخیر کردم» رمانی است که روایتگر  خاطرات بزرگ‌شدن یک دختر جوانی انگلیسی در فقر است که در سال 1948 زندگی می‌کند.

 

اگر حس عشق را گم کرده‌اید

آپریل جادویی

گاهی اوقات در بهترین و طولانی‌ترین رابطه‌ها شاید احساس کنید که عاطفه و عشق شما رفته‌رفته کمرنگ‌تر می‌شود. در این موقعیت‌ها الدرکین و برتود رمان آپریل جادویی از الیزابت ون آرنیم را پیشنهاد می‌کنند که روایت‌گر داستان چهار زن انگلیسی در سال 1922 است که عشق را دوباره در طی یک تعطیلات در ایتالیا کشف می‌کنند. الدرکین کتاب را بهترین درمان برای اینگونه مشکلات در زندگی می‌داند.

 

اگر عزادار هستید

مقدمه ای بر بالابردن امید و نجار و سیمور

در این داستان از نویسنده مشهور جی‌دی سلینجر یک شخصیت خیالی به نام بادی گلس تلاش می‌کند تا خود را معرفی کند و به برادرش سیمور تسلی بدهد. برادری که چند سال پیش دست به خودکشی زده است. الدرکین می‌گوید: به عنوان یک خواننده شما حس می‌کنید که غم و اندوه شما حس می‌شود. احساساتی که به شما کمک می‌کنند تا نجات پیدا کنید.

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان