ماهان شبکه ایرانیان

الفبای مراقبت از پوست – G برای Glycerin [قسمت هفتم]

وقتی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به داروخانه می‌روید، روی بسته بندی محصولات را می‌خوانید؟ به مواد تشکیل دهنده محصولی که انتخاب کرده‌اید هم دقت می‌کنید؟ آیا می‌دانید کدام ترکیب‌های شیمیایی برای پوست شما مفید و کدامیک برایتان مضر است؟ پاسخ همه این سوالات را در الفبای مراقبت از پوست بخوانید

وقتی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به داروخانه می‌روید، روی بسته بندی محصولات را می‌خوانید؟ به مواد تشکیل دهنده محصولی که انتخاب کرده‌اید هم دقت می‌کنید؟ آیا می‌دانید کدام ترکیب‌های شیمیایی برای پوست شما مفید و کدامیک برایتان مضر است؟ پاسخ همه این سوالات را در الفبای مراقبت از پوست بخوانید. در این سری مقالات بنیتا با ترکیبات شیمیایی پرکاربرد در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی آشنا می‌شوید. با خواندن این مقالات، خودتان مشاور زیبایی خودتان خواهید شد و می‎‌توانید بهترین محصول را برای پوست‌تان انتخاب کنید. پس اگر می‌خواهید یک مشاور مراقبت از پوست بشوید، با بنیتا همراه باشید.

گلیسیرین یکی از ترکیبات مراقبتی است که همه ما آن را می‌شناسیم. اما چقدر از کاربردها، مضرات و فواید آن می دانیم؟ این ماده چطور روی پوست تاثیر می‌گذارد و در کدام محصولات پیدا می‌شود. جواب همه این سوال‌ها را در این مقاله پیدا کنید.

تاثیر گلیسیرین روی پوست

گلیسیرین چیست؟

گلیسیرین (Glycerin) یک مایع بی‌رنگ است که در تمام چربی‌های طبیعی (گیاهی و جانوری) از جمله چربی پوست خود شما یافت می‌شود. گلیسیرین با روش‌های مصنوعی هم تولید می‌شود.

گلیسیرین چه کاربردهایی دارد؟

گلیسیرین یک مرطوب کننده جذبی یا هومکتانت است؛ یعنی رطوبت را در لایه رویی پوست جذب می‌کند. همین ویژگی باعث می‌شود گلیسیرین با حفظ مانع پوست در برابر عناصر محیطی از خشکی و پوسته شدن جلوگیری کند. گاهی اوقات از گلیسیرین برای درمان بیماری‌هایی مثل پسوریازیس و درماتیت هم استفاده می‌شود. این ترکیب طبیعی و البته ارزان در بهبود زخم‌های پوستی هم موثر است. گلیسیرین بخاطر خاصیت نرم کنندگی و پاک کنندگی ملایمی که دارد، در تولید صابون‌های طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گلیسیرین چه فواید و مضراتی دارد؟

گلیسیرین در جلوگیری از خشکی و محافظت و تقویت لایه محافظتی پوست تاثیر زیادی دارد. یکی از اشکالات گلیسیرین این است که هر رطوبتی را جذب اپیدرم (لایه سطحی پوست) می‌کند. پس اگر در شهرهای مرطوب زندگی می‌کنید، امکان دارد رطوبت محیط هم جذب پوست‌تان بشود اما برای بیشتر افراد رطوبت اضافی از لایه‌های عمیق پوست (درم) به اپیدرم جذب می‌شوند. این سازوکار باعث طراوت و شادابی اپیدرم (که رطوبتش را به سرعت از دست می‌دهد) می‌شود اما ممکن است منجر به کاهش سطوح رطوبت لایه‌های زیری بشود. به همین خاطر بهترین حالت استفاده از گلیسیرین ترکیب آن با مواد دیگر است. مثلاً اگر از گلیسیرین به همراه نرم کننده‌های انسدادی استفاده بشود، خطر از دست دادن رطوبت پوست خیلی کمتر می‌شود و اگر با روغن‌های مرطوب کننده ترکیب بشود، لایه‌های زیری را هم تغذیه می‌کند. کسانی که از خشکی شدید پوست رنج می‌برند، می‌توانند به محصولات حاوی گلیسیرین اعتماد کنند.

گلیسیرین در کدام محصولات موجود است؟

کارکرد اصلی گلیسیرین حفظ و تقویت رطوبت پوست است و به همین خاطر بیشتر در تولید مرطوب کننده‌ها و ماسک‌ها استفاده می‌شود.

گلیسیرین فقط یکی از ترکیبات نرم کننده رایج در تولید محصولات مراقبت از پوست است. برای اینکه با سایر ترکیبات آشنا بشوید، مقالات بعدی الفبای مراقبت از پوست را دنبال کنید. 

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان