الفبای مراقبت از پوست – O برای اوت میل [قسمت پانزدهم]

وقتی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به داروخانه می‌روید، روی بسته بندی محصولات را می‌خوانید؟ به مواد تشکیل دهنده محصولی که انتخاب کرده‌اید هم دقت می‌کنید؟ آیا می‌دانید کدام ترکیب‌های شیمیایی برای پوست شما مفید و کدامیک برایتان مضر است؟ پاسخ همه این سوالات را در الفبای مراقبت از پوست بخوانید

وقتی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به داروخانه می‌روید، روی بسته بندی محصولات را می‌خوانید؟ به مواد تشکیل دهنده محصولی که انتخاب کرده‌اید هم دقت می‌کنید؟ آیا می‌دانید کدام ترکیب‌های شیمیایی برای پوست شما مفید و کدامیک برایتان مضر است؟ پاسخ همه این سوالات را در الفبای مراقبت از پوست بخوانید. در این سری مقالات بنیتا با ترکیبات شیمیایی پرکاربرد در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی آشنا می‌شوید. با خواندن این مقالات، خودتان مشاور زیبایی خودتان خواهید شد و می‎‌توانید بهترین محصول را برای پوست‌تان انتخاب کنید. پس اگر می‌خواهید یک مشاور مراقبت از پوست بشوید، با بنیتا همراه باشید.

خیلی از موادی که در آشپزخانه‌ها پیدا می‌شوند از ترکیبات اصلی محصولات مراقبت از پوست هم هستند. مثل روغن نارگیل یا جوی دو سر (با نام تجاری اوت میل) که در این پست به بیان خواص و کاربردهایش می‌پردازیم.

فواید جوی دو سر برای پوست

اوت میل چیست؟

اوت میل (Oatmeal) در واقع دانه‌های جوی دو سر است که پودر یا خرد شده است. اوت میل کلوئیدی (یا چسب سان) که در تولید محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود، از دانه‌های جوی دو سر گرفته می‌شود. برای تولید این نوع اوت میل، جوی دو سر به کاملاً پودر می‌کنند تا راحت با آب یا انواع ژل مخلوط بشود.

اوت میل چه کاربردهایی دارد؟

اوت میل علاوه بر مصرف گسترده در صنایع غذایی، بخاطر خواص تسکین بخشی و لایه برداری در تولید محصولات پوستی هم کاربرد دارد. جوی دو سر حاوی انواع مختلف مواد معدنی، ویتامین‌ها و امید اسیدها است که خاصیت ضدالتهابی و لایه‌برداری آنها ثابت شده است. اوت میل – یا سایر مشتقات جوی دو سر – حاوی ساپونین هم هست که با خواص پاک‌کنندگی و لایه‌برداری شناخته می‌شود. 

اوت میل چه فواید و مضراتی دارد؟

اوت میل کلوئیدی روی پوست بسیار نرم است و حتی برای حساس‌ترین پوست‌ها هم مناسب است. جوی دو سر می‌تواند سطح PH پوست‌های غیرنرمال را به حالت عادی برگرداند و برای محافظت از پوست هم خوب است چون نشاسته موجود در با آب ترکیب می‌شود و یک مانع روی پوست ایجاد می‌کند. اگر خارش پوست ناشی از جوش یا حساسیت باشد، اوت میل برای درمانش موثر خواهد بود. خاصیت لایه‌برداری نرم و طبیعی، این محصول را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای پاکسازی بدون خشکی تبدیل کرده است. البته اگر جوی دو سر کمتر خرد یا پودر شده باشد، برای لایه‌برداری عمیق‌تر هم استفاده می‌شود. اینها مهمترین فواید اوت میل کلوئیدی هستند و این ماده طبیعی هیچ ضرر قابل توجهی برای پوست ندارد.

اوت میل در کدام محصولات موجود است؟

اوت میل کلوئیدی معمولاً در تولید لایه‌بردارهای ملایم یا در کرم‌ها و لوسیون‌ها استفاده می‌شود. در برخی از محصولات مناسب پوست‌های حساس هم به عنوان عامل ضد سوزش و خارش کاربرد دارد. 

آیا تا به حال از محصولات مراقبت از پوست حاوی اوت میل یا جوی دو سر یا ماسک‌ها خانگی حاوی جو استفاده کرده‌اید؟ تجربه خودتان را با کاربران بنیتا به اشتراک بگذارید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر