ماهان شبکه ایرانیان

الفبای مراقبت از پوست – S برای سدیم لوریل سولفات [قسمت نوزدهم]

وقتی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به داروخانه می‌روید، روی بسته بندی محصولات را می‌خوانید؟ به مواد تشکیل دهنده محصولی که انتخاب کرده‌اید هم دقت می‌کنید؟ آیا می‌دانید کدام ترکیب‌های شیمیایی برای پوست شما مفید و کدامیک برایتان مضر است؟ پاسخ همه این سوالات را در الفبای مراقبت از پوست بخوانید

وقتی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به داروخانه می‌روید، روی بسته بندی محصولات را می‌خوانید؟ به مواد تشکیل دهنده محصولی که انتخاب کرده‌اید هم دقت می‌کنید؟ آیا می‌دانید کدام ترکیب‌های شیمیایی برای پوست شما مفید و کدامیک برایتان مضر است؟ پاسخ همه این سوالات را در الفبای مراقبت از پوست بخوانید. در این سری مقالات بنیتا با ترکیبات شیمیایی پرکاربرد در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی آشنا می‌شوید. با خواندن این مقالات، خودتان مشاور زیبایی خودتان خواهید شد و می‎‌توانید بهترین محصول را برای پوست‌تان انتخاب کنید. پس اگر می‌خواهید یک مشاور مراقبت از پوست بشوید، با بنیتا همراه باشید.

این قسمت الفبای مراقبت از پوست به معرفی سدیم لوریل سولفات یا SLS  می‌پردازد که کاربرد زیادی در تولید محصولات مراقبت از پوست و مو، خمیر دندان و ... دارد. امکان ندارد از مواد آرایشی و بهداشتی استفاده کنید و با سدیم لوریل سولفات در تماس نباشید. پس این قسمت را از دست ندهید.

 

سدیم لوریل سولفات چیست؟

فواید سدیم لوریل سولفات برای مراقبت از پوست

سدیم لوریل سولفات (Sodium Lauryl Sulfate) یا SLS یک سورفکتانت و پاک کننده است که به صورت مصنوعی ساخته می‌شود. معمولاً این ترکیب را با سدیم لورث سولفات (SLES) که در محصولات بهداشتی استفاده می‌شود اما پاک‌کننده نرمتری است، اشتباه می‌گیرند. 

 

سدیم لوریل سولفات چه کاربردهایی دارد؟

سدیم لوریل سولفات در ساخت انواع مختلف محصولات پاک‌کننده خانگی، بهداشت شخصی (مثل خمیر دندان) و مراقبت از پوست و مو استفاده می شود. این ترکیب در تماس با آب، کف  تولید می‌کند و به همین خاطر در تولید شوینده‌های پوستی کارکرد گسترده‌ای دارد. البته به عنوان نگه‌دارنده هم به سایر محصولات پوستی اضافه می‌شود. 

 

سدیم لوریل سولفات چه فواید و مضراتی دارد؟

استفاده مداوم از سدیم لوریل سولفات در برخی افراد باعث حساسیت پوست نظیر خشکی، قرمزی و حتی سوزش چشم می‌شود. مطالعات نشان داده استفاده مداوم از این ترکیب حساسیت پوست را افزایش می‌دهد. به همین خاطر کسانی که پوست حساس دارند، باید از استفاده طولانی مدت سدیم لوریل سولفات پرهیز کنند. اگرچه گزارش‌های منفی زیادی پیرامون SLS وجود دارد اما تاکنون ارتباطی بین آن و مشکلات جدی مثل سرطان پیدا نشده است. درست است که سدیم لوریل سولفات حساسیت پوست را افزایش می‌دهد اما آنقدر که در گزارش‌های اینترنتی می‌خوانید، خطرناک نیست. اگر دوست دارید از پاک‌کننده‌های صابونی و کف دار استفاده کنید، ترکیب SLS می‌تواند یکی از انتخاب‌هایتان باشد. اما بهتر است از SLES که ملایم‌تر است، استفاده کنید.

 

سدیم لوریل سولفات در کدام محصولات موجود است؟

سدیم لوریل سولفات در شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های فومی موجود است. پس اگر نمی‌خواهید از آن استفاده کنید، باید برچسب روی شوینده‌هایتان را با دقت بررسی کنید. البته این را هم بدانید که شوینده‌های بدون SLS کمی خشن و زبر هستند. 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان