ماهان شبکه ایرانیان

الفبای مراقبت از پوست – M برای میکا [قسمت سیزدهم]

وقتی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به داروخانه می‌روید، روی بسته بندی محصولات را می‌خوانید؟ به مواد تشکیل دهنده محصولی که انتخاب کرده‌اید هم دقت می‌کنید؟ آیا می‌دانید کدام ترکیب‌های شیمیایی برای پوست شما مفید و کدامیک برایتان مضر است؟ پاسخ همه این سوالات را در الفبای مراقبت از پوست بخوانید

 وقتی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به داروخانه می‌روید، روی بسته بندی محصولات را می‌خوانید؟ به مواد تشکیل دهنده محصولی که انتخاب کرده‌اید هم دقت می‌کنید؟ آیا می‌دانید کدام ترکیب‌های شیمیایی برای پوست شما مفید و کدامیک برایتان مضر است؟ پاسخ همه این سوالات را در الفبای مراقبت از پوست بخوانید. در این سری مقالات بنیتا با ترکیبات شیمیایی پرکاربرد در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی آشنا می‌شوید. با خواندن این مقالات، خودتان مشاور زیبایی خودتان خواهید شد و می‎‌توانید بهترین محصول را برای پوست‌تان انتخاب کنید. پس اگر می‌خواهید یک مشاور مراقبت از پوست بشوید، با بنیتا همراه باشید.

اگر پوست صورت‌تان سالم است و می‌خواهید آن را روشن و براق کنید، میکا یکی از بهترین موادی است که طبیعت برایتان فراهم کرده است.

فواید میکا برای پوست
Credit: Vogue

میکا چیست؟

میکا (Mica) نام گروهی از مواد معدنی سیلیکاتی است که برای استفاده در محصولات آرایشی تبدیل به یک پودر براق می‌شود و به همین خاطر لقب «درخشش طبیعت» را هم دارد. رنگ این ترکیب به نوع ماده معدنی که میکا از آن گرفته شده بستگی دارد؛ از طیف نقره‌ای و سفید تا صورتی و بنفش.

میکا چه کاربردهایی دارد؟

میکا یکی از مهمترین ترکیبات معدنی در ساخت لوازم آرایشی است که اغلب برای براق و درخشان کردن محصولات استفاده می‌شود. اگر یک محصول آرایشی درخشندگی داشته باشد، به احتمال خیلی زیاد از میکا در ساخت آن استفاده شده است. از میکا در تولید محصولات مراقبت از پوست که تاثیر درخشان کنندگی دارند هم استفاده می‌شود؛ محصولاتی مثل سفید کننده‌ها و درخشان کننده‌ها. به غیر از صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی، میکا در تولید خمیردندان، رنگ ماشین و پلاستیک هم کاربرد دارد.

میکا چه فواید و مضراتی دارد؟

مهمترین مزیت میکا قابلیت ایجاد حالت درخشندگی طبیعی است چون می‌توان آن را به شکل یک پودر نرم درآورد. میکا بخاطر طبیعی بودن یکی از محبوب‌ترین ترکیبات بین برندهای آرایشی و بهداشتی ارگانیک و طبیعی است. مزیت دیگر میکا امکان استفاده از آن روی انواع پوست بدون هیچگونه عوارض جانبی است. 

مشکلات میکا برخلاف فواید آن در طبیعت ریشه ندارد بلکه مربوط به نحوه استخراج آن است. استان جارکند هندوستان بزرگترین منابع میکا در جهان را دارد اما بخاطر فقر زیاد در این ناحیه، از کودکان کار برای استخراج آن استفاده می‌شود. روزنامه گاردین در ماه جولای گزارش داد حتی برندهایی که قصد پاکسازی زنجیره تامین منابع میکای کارخانه‌شان را داشتند هم نتوانستند خاستگاه اصلی را ردیابی کنند. میکا معمولاً توسط واسطه‌ها معامله می‌شود و به همین خاطر میکایی که به صورت غیرقانونی تولید شده هم به دست کارخانه‌ها می‌رسد. قبلاً تصور می‌شد تحریم کردن میکای تولید شده در هند راه حل خوبی است اما این نمی‌تواند راهکار مشکل کودکان کار، فقر گسترده و استانداردهای محیط زیستی را حل نمی‌کند. راهکار صحیح باقی ماندن موسسات در بازار معامله میکا و هدایت بازار به روش صحیح و اخلاقی است. برخی از کمپانی‌های آرایشی می‌توانند استفاده از میکا را متوقف کنند اما اگر تولید محصولات‌ ادامه داشته باشد، باید به دنبال پیدا کردن یک راه حل جایگزین باشند. 

میکا در کدام محصولات موجود است؟

اگر نحوه تولید میکا و استفاده از کودکان کار برایتان مهم است و نمی‌خواهید از محصولات حاوی میکا استفاده کنید، باید برچسب روی محصولات را با دقت بخوانید. البته کمپانی‌های معتبر مثل لورآل با سازمان‌های غیردولتی همکاری خوبی دارند و از منابع میکای مطمئن و سالم استفاده می‌کنند. این کمپانی زنجیره تولید میکای خودش را در هندوستان راه‌اندازی کرده و آن را طبق قوانین کار  حقوق بشر اداره می‌کند. به نظر می‌رسد این بهترین راه‌حل برای کمک به کودکان هندوستان است. کمپانی‌هایی که از تولید محصولات حاوی میکا سود می‌برند باید نحوه استخراج این ماده معدنی را سر و سامان بدهند.

خوشبختانه همه محصولات مراقبت از پوست و آرایشی به اندازه محصولات حاوی میکا حاشیه ندارند. پس با بنیتا همراه باشید و سایر قسمت‌های الفبای مراقبت از پوست را هم دنبال کنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان