الفبای مراقبت از پوست – Q برای کورستین [قسمت هفدهم]

وقتی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به داروخانه می‌روید، روی بسته بندی محصولات را می‌خوانید؟ به مواد تشکیل دهنده محصولی که انتخاب کرده‌اید هم دقت می‌کنید؟ آیا می‌دانید کدام ترکیب‌های شیمیایی برای پوست شما مفید و کدامیک برایتان مضر است؟ پاسخ همه این سوالات را در الفبای مراقبت از پوست بخوانید

 وقتی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به داروخانه می‌روید، روی بسته بندی محصولات را می‌خوانید؟ به مواد تشکیل دهنده محصولی که انتخاب کرده‌اید هم دقت می‌کنید؟ آیا می‌دانید کدام ترکیب‌های شیمیایی برای پوست شما مفید و کدامیک برایتان مضر است؟ پاسخ همه این سوالات را در الفبای مراقبت از پوست بخوانید. در این سری مقالات بنیتا با ترکیبات شیمیایی پرکاربرد در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی آشنا می‌شوید. با خواندن این مقالات، خودتان مشاور زیبایی خودتان خواهید شد و می‎‌توانید بهترین محصول را برای پوست‌تان انتخاب کنید. پس اگر می‌خواهید یک مشاور مراقبت از پوست بشوید، با بنیتا همراه باشید.

این قسمت الفبای مراقبت از پوست هم به معرفی یک ترکیب طبیعی اختصاص دارد که در میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود. با این قسمت هم همراه باشید تا بدانید باید از این ترکیب برای مراقبت از پوست‌تان استفاده کنید یا نه.

فواید کورستین برای پوست صورت

کورستین چیست؟

کورستین (Quercetin) یک ترکیب فلاونوئیدی یا زردینه‌ای که به طور طبیعی در میوه‌ها و گیاهانی مثل کلم، گوجه فرنگی، انگور، توت و برخی از برگ ها و بذرها یافت می‌شود. کورستین عامل رنگ‌های باطراوت برگ‌های درختان است.

کورستین چه کاربردهایی دارد؟

کورستین بخشی از رژیم روزانه سالم است و محققان معتقدند آثار مثبت زیادی روی سلامتی دارد. با این حال نتایج تحقیقات هیچگاه قطعی نبوده است. تحقیقات نشان داده کورستین در حوزه محصولات پوستی اثر ترمیمی، ضد خارش و آرام بخش دارد. به همین خاطر از کورستین در تولید محصولاتی که روند ترمیم پوست را شبیه سازی می‌کنند، استفاده می‌شود. چون فلاونوئیدها خواص آنتی اکسیدانی دارند، از کورستین برای تولید محصولاتی که با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند هم استفاده می‌شود. رادیکال‌های آزاد تاثیرات مخرب زیادی روی پوست دارند و حتماً باید آنها را خنثی کنید.

کورستین چه فواید و مضراتی دارد؟

برند محصولات پوستی Korres اخیراً تحقیقی انجام داده که نشان می‌دهد استفاده از کورستین درخت بلوط تاثیر زیادی در افزایش فعالیت پروتئازوم و بازسازی سلول‌ها دارد. تحقیقات قدیمی‌تر هم اثر ضدپیری (بخاطر داشتن خواص آنتی اکسیدانی)، مقابله با آسیب‌های رادیکال‌های آزاد و افزایش رشد سلول‌های جدید توسط این ترکیب را تایید کرده بودند. ایراد بزرگ کورستین این است که تحقیقات انجام شده روی آن در حوزه پوست و زیبایی بسیار محدود هستند. همه محققان قبول دارند که استفاده از کورستین به صورت خوراکی مفید است اما تحقیقات کافی برای اثبات فواید آن به صورت موضعی صورت نگرفته است. با این حال تاکنون هیچ گزارش یا تحقیق ضرر کورستین برای پوست را اثبات نکرده‌ است. پس می‌توانید با خیال راحت از آن برای مراقبت از پوست استفاده کنید چون چیزی را از دست نخواهید داد.

کورستین در کدام محصولات موجود است؟

استفاده از کورستین در محصولات مراقبت از پوست رواج زیادی ندارد اما می‌توانید آن را در کرم‌ها و تونرها پیدا کنید. ماسک‌های طبیعی و خانگی حاوی میوه‌ها و سبزیجات دارای کورستین هم می‌توانند مفید باشند.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر