ایران دهمین مصرف کننده لوازم آرایشی و بهداشتی در جهان است

مصرف لوازم آرایشی در کشور با روندی صعودی رو به افزایش است

مصرف لوازم آرایشی در کشور با روندی صعودی رو به افزایش است. این افزایش مصرف، افزایش تقاضا را نیز به دنبال دارد. جون تولیدکنندگان داخلی نمی‌توانند به درستی به این تقاضا پاسخ دهند، به بالطبع افزایش واردات این لوازم اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. بر اساس گزارش‌ها، در 6 ماه نخست سال جاری 25 میلیون دلار لوازم آرایشی و بهداشتی وارد کشور شده است. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

لوازم آرایش و بهداشتی در ایران

طبق آمارهای بین‌المللی ایران دهمین مصرف‌کننده لوازم آرایشی و بهداشتی در جهان به شمار می رود. بر اساس آ‌مار تجارت خارجی، طی 6 ماه اخیر 25 میلیون دلار لوازم آرایشی و بهداشتی از طریق گمرکات به کشور وارد شده است. این عدد تنها نشان دهنده‌ی واردات قانونی است و با احتساب قاچاق این لوازم، این عدد بسیار بزرگ‌تر خواهد بود.

بر اساس ‌آمار تجاری گمرک در 6 ماه نخست سال جاری بالغ بر 24 میلیون و 758 هزار دلار فرآورده‌های زیبایی، آرایشی، بهداشتی و  عطریات وارد کشور شده است. لوازم آرایشی و بهداشتی وارداتی به کشور، در چند گروه قرار می‌گیرند. طبق این گزارش در بخش عطریات و ادوتوالت‌ها 2 میلیون و 550 هزار دلار معادل 79 میلیارد ریال، همچنین فرآورده‌های زیبایی و آرایشی 14 میلیون و 519 هزار دلار معادل 448 میلیارد ریال وارد کشور شده است. برای دانستن 10 تا از بهترین برندهای عطر مردانه سال 2015 می توانید این مطلب را در بنیتا بخوانید.

همچنین بر اساس همین گزارش، چیزی بالغ بر 7 میلیون و 715 هزار دلار نیز فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی معطر و خوشبو وارد کشور شده است. عمده واردات این محصولات از کشورهای فرانسه، سوئیس، لهستان، ترکیه، اسپانیا، امارات و ایتالیا است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان