ماهان شبکه ایرانیان

۵ چیزی که زیبایی شما را نابود می‌کنند

چیزهای بسیاری وجود دارند که ما معمولاً هرروز انجام می‌دهیم و روی ظاهر ما تأثیرگذارند. مشکل این نیست که این چیزها به بهبود ظاهر ما کمک می‌کنند، تنها مشکل این است که برخی از این چیزها درواقع می‌توانند زیبایی ما را خراب کنند. در اینجا چیزهایی که می‌تواند زیبایی ما را خراب کند معرفی می‌کنیم. با بنیتا همراه باشید.

چیزهای بسیاری وجود دارند که ما معمولاً هرروز انجام می‌دهیم و روی ظاهر ما تأثیرگذارند. مشکل این نیست که این چیزها به بهبود ظاهر ما کمک می‌کنند، تنها مشکل این است که برخی از این چیزها درواقع می‌توانند زیبایی ما را خراب کنند. در اینجا چیزهایی که می‌تواند زیبایی ما را خراب کند معرفی می‌کنیم. با بنیتا همراه باشید.

 

1- خواب می‌تواند پوست شما را خراب کند

اصطلاحی به نام خواب زیبایی(beauty sleep) وجود دارد که درواقع برای زیبایی و سلامتی شما لازم است. ما این واقعیت را قبول داریم، اما مشکل خود خوابیدن نیست، بلکه عوامل دیگری است که می‌تواند در طول این فرآیند اتفاق بیافتد. اگر شما اتاقی مطبوع و مجهز به تهویه هوا دارید، پس احتمالاً با مشکلات رطوبتی مواجه می‌شوید که می‌تواند باعث پیری پوست شما شود. بالشی که شما استفاده می‌کنید نیز می‌تواند رطوبت را از پوستتان دور کند و علامت‌ها و خطوطی را روی صورت و بدنتان باقی بگذارد. برای مبارزه با این مشکل، قبل از خواب به پوستتان مرطوب‌کننده بزنید و یا از کوسن‌هایی استفاده کنید که فاقد ابریشم است تا پوست شما را تحریک نکند.

 

2- آرایش نیز می‌تواند برای پوست شما بد باشد

یک زن آمریکایی حداقل 10 محصول زیبایی را هرروز به‌طور منظم استفاده می‌کند. آرایش و محصولات مراقبت از پوست کاملاً هشداردهنده هستند و می‌توانند به پوست آسیب برسانند. هرچند آن‌ها ظاهری بهتر به شما می‌دهند اما اگر به مدت طولانی روی پوستتان باقی بمانند آسیبی جدی به دنبال خواهند داشت. به همین دلیل لازم است صورت خود را قبل از رفتن به رختخواب بشویید و آرایش‌ها را پاک‌کنید. یکی دیگر از عواملی که موجب آسیب رساندن به پوست می‌شود نحوه اعمال آرایش است. خیلی وقت‌ها ما با دست‌هایی آرایش می‌کنیم که تمیز نیستند، با آرایش کردن باکتری‌های دست به پوست منتقل می‌شوند.

 

3- مراقبت از ناخن‌ها را جدی بگیرید

مراقبت از ناخن

مراقبت زیاد از ناخن‌ها نیز برای سلامت و زیبایی بحرانی است. اگر شما به ناخن‌هایتان توجه نکنید، به‌ویژه ناخن‌های پا، برایتان مشکلات جدی از قبیل عفونت‌های قارچی پیش می‌آید. عفونت‌های قارچی در ناخن‌های پا شایع‌تر است چون پاها بیشتر در محیط تاریک و مرطوبی مانند کفش هستند. جریان خون نیز در انگشتان پا در مقایسه با انگشتان دست کمتر است و به همین خاطر سیستم ایمنی بدن برای شناسایی عفونت و متوقف کردن آن با مشکل مواجه است. این مسئله باعث تغییر رنگ ناخن نیز می‌شود، به این صورت که ناخن‌های انگشت پا سبز تیره، زرد یا سیاه می‌شوند. بنابراین مهم است که پا و انگشتان پایتان را پس از پوشیدن کفش کاملاً تمیز کنید تا احتمال هرگونه عفونتی را برطرف کنید.

 

4- چند ساعت صحبت کردن با تلفن می‌تواند برای پوست ما مضر باشد

صحبت کردن با تلفن آن‌هم چند ساعت، به خاطر کار و یا به دلایل شخصی، بدیهی است. بااین‌حال، در نظر داشته باشید که این مسئله می‌تواند مشکلات بهداشتی به همراه داشته باشد، چون تلفن همراه باکتری زیادی دارد. تلفن‌های همراه می‌توانند در هر نقطه‌ای مانند میزها، جیب، صندلی ماشین و غیره قرار داده شوند، اما زمانی که موبایل را به دهان و گوشمان نزدیک می‌کنیم به فکر ضدعفونی کردنش نیستیم. پس اگر شما از ناراحتی پوست و دیگر لکه‌های پوستی رنج می‌برید و ساعت‌های طولانی از گوشی‌تان استفاده می‌کنید، تعجب نکنید!

 

5- شستشوی زیاد می‌تواند به موهای شما آسیب برساند

تمیز نگه‌داشتن مو امری ضروری است اما اگر شما به شستشوی بیش‌ازحد تمایل دارید پس در حال آسیب‌رسانی به موهایتان هستید. شامپو و دیگر شوینده‌های مو حاوی یک ماده شیمیایی به نام سدیم لورت سولفات برای انجام عملکرد خود هستند. همچنین اگر مویتان به مدت طولانی در معرض شامپو باشد، این ماده شیمیایی می‌تواند به آن آسیب بزند. شایع‌ترین مشکل شستن بیش‌ازحد از دست دادن مو یا طاسی زودرس است. اگر شما به‌اندازه کافی محتاط هستند، پس شامپو و محصولاتی که حاوی این محصول نیستند را پیدا کنید. 

این 5 چیز معمولاً بخشی از زندگی روزمره ما هستند، اما در حال حاضر می‌دانیم که آن‌ها می‌توانند برای سلامتی ما مخرب باشند، شاید باید بیشتر از این به فکر مراقبت از خودمان باشیم. فقط همه‌چیز را در حد اعتدال نگه‌داریم، چون برخی از این چیزها اجتناب‌ناپذیر هستند. تا زمانی که شما از این عادات ناپسند آگاه هستید، می‌توانید از آسیب‌رسانی به زیبایی‌تان جلوگیری کنید. مقاله راه حل‌های عجیب و غریب مراقبت از پوست که واقعا کار می‌کنند شما را در این زمینه راهنمایی می‌کند.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان