پنج جایگزین برای تراشه‌ی پوست پرتقال

انرژی مرکبات تراشه‌ی پوست پرتقال، طعم و مزه‌‌ی منحصر به فردی، به دسرهای مختلف، سالادها، وعده‌های غذایی اصلی و حتی نوشیدنی‌ها می‌دهد

پنج جایگزین برای تراشه‌ی پوست پرتقال

انرژی مرکبات تراشه‌ی پوست پرتقال، طعم و مزه‌‌ی منحصر به فردی، به دسرهای مختلف، سالادها، وعده‌های غذایی اصلی و حتی نوشیدنی‌ها می‌دهد. بنابراین مصیبت شروع می‌شود اگر که به هر دلیلی آن تمام شود. در اینجا 8 جایگزین عالی برای تراشه‌ی پوست پرتقال آورده شده است.

توصیه :

همیشه به خاطر داشته باشید که جایگزین کردن یک جز باید به عنوان آخرین راه حل باشد مگر این که شما واقعاً بخواهید که طعم‌ها و مزه‌های دیگر را تجربه بکنید. جایگزین‌ها نمی‌توانند دقیقاً با طعم و مزه‌ی جز اصلی و غلظت آن، به ویژه به هنگام پخت، تطابق داشته باشند.
تراشه‌ی پوست پرتقال و یا هر میوه‌ای از خانواده‌ی مرکبات برای همان منظور، به هر غذایی که اضافه می‌شود، ویژگی خود را به آن می‌دهد. تراشه پوست پرتقال معمولاً برای به دست آوردن سطح ویژه‌ای از سبکی و یا برای استفاده از خواص اسیدی آن اضافه می‌شود.
برای شروع، شما باید با نقش مهمی که تراشه‌های پوست پرتقال در غذای منتخب‌تان دارند (عطر و رایحه، اسیدیته و یا هر دو) آشنا شوید. ‌این کار در انتخاب جایگزین مناسب، به شما کمک خواهد کرد.

پنج جایگزین محافظ دار برای تراشه‌ی پوست پرتقال :

تراشه پوست میوه‌های مرکب :

میوه‌های مرکبات دیگر مثل لیمو، گریپ فروت، نارنگی و کلمانتین می‌توانند به آسانی جایگزین پرتقال در غذا شوند. از پوست این میوه‌ها برای ایجاد تراشه استفاده بکنید و از آن به نسبت دقیق همانند اصلی، استفاده بکنید. استفاده از این پوست میوه‌هایی که در دسترس‌تان هستند، می‌تواند طعم تراشه‌ی پوست پرتقال را به شما بدهد.

آب میوه :

ما عموماً به آب میوه‌های متعلق به خانواده‌ی مرکبات، به عنوان آب میوه اشاره می‌کنیم. در واقع، اگر تراشه‌ی پوست پرتقال را تمام کرده‌اید و یک کارتن آب میوه در یخچال خود دارید، باید سرخوش و شاد باشید. به خاطر داشته باشید، آب میوه ممکن است فاقد آن تلخی کمی باشد که در پوست پرتقال وجود دارد اما حداقل به طعم دلخواه خود خواهید رسید. آب میوه‌ها فاقد تکه‌های پوست پرتقال هستند، بنابراین مقدار آن را دو برابر کنید تا جایگزین پوست پرتقال شود.

تغلیظ میوه :

تغلیظ‌ها همان طور که از اسمشان پیدا است، سرشار از طعم و مزه هستند، به همین دلیل فرد نیاز پیدا می‌کند تا آنها را به مقدار خیلی کم اضافه بکند. از سه چهارم تغلیظ پرتقال و یا لیمو برای یک بخش از تراشه پوست پرتقال استفاده بکنید. به خاطر داشته باشید این تغلیظ‌های آشپزی متفاوت از مخلوط‌های کوکتل هستند – مخلوط کوکتل حاوی شکر اضافه شده است و اگر به کار رود، طعم غذای شما را تغییر خواهد داد.

عصاره‌های خالص :

عصاره‌های خالص از پوست و گوشت میوه‌ی ذکر شده، گرفته می‌شوند. آنها سرشار از طعم و مزه هستند و باید نصف مقدار عصاره، جایگزین یک بخش از تراشه‌ی پوست پرتقال شود.

سرکه :

اگر از تراشه‌ی پوست پرتقال برای دادن عنصر اسیدیته به غذای خود استفاده می‌کنید، می‌توانید از سرکه به عنوان جایگزین استفاده بکنید. اما به خاطر داشته باشید، سرکه طعم و رایحه‌‌ای دارد که نسبت به تراشه‌ی پوست پرتقال، بسیار متمایز است. در نتیجه ممکن است سرکه افزودنی مناسبی برای غذاهای با طعم شیرین نباشد. در مواردی که شما به دنبال اسیدیته هستید، از نصف قاشق چای خوری سرکه برای هر قاشق چای خوری تراشه‌ی پوست پرتقال استفاده بکنید.

برخی از جایگزین‌های غیر مرسوم :

ماجراجویان غذا دائماً به دنبال روش‌ها و تکنیک‌های غیر مرسوم آشپزی هستند و دانش ذاتی آنها، ایده‌ی منصفانه‌ای از جایگزین‌ها و سهم آنها می‌دهد. در این بخش ما برخی از جایگزین‌های غیر مرسوم برای تراشه‌ی پوست پرتقال را برای شما آورده‌ایم – آنها را عاقلانه تجربه کنید.
• خمیر تمبر هندی طعم و مزه‌ی تندی دارد و به طور گسترده در آشپزی هندی و آسیای جنوبی به کار می‌رود.
• مارمالاد پرتقال می‌تواند برای طعم دادن به دسرها مورد استفاده قرار گیرد.
• پوست پرتقال شیرین شده به عنوان جایگزین تراشه‌ی پوست پرتقال در برخی دسرها به کار می‌رود.
• پودر انبه خشک شده، به طور گسترده در غذاهای هندی به کار می‌رود تا طعم و مزه‌ی تندی به آنها بدهد.
• آب لیمو می‌تواند جایگزین تراشه‌ی پوست پرتقال در دسرها و کوکتل شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر