خانه‌تان را به گالری هنری تبدیل کنید

بهره‌گیری از تابلوهای نقاشی به هماهنگی‌ و زیبایی دکوراسیون داخلی خانه بسیار کمک می‌کند. برای نصب تابلو‌ها به دیوار به میانگین قد و قامت افراد ساکن در آن محیط توجه کنید.

خانه‌تان را به گالری هنری تبدیل کنید

تحریریه گروه زندگی آنلاین- گروه زنان

 

گویی به مهمانی بازدید از یک گالری هنری آمده‌ای از در که وارد می‌شوی، منظره‌ای زیبا از آثار هنری پیش رویت قرار می‌گیرد.

دیوار روبه‌رو چشم‌اندازی از یک سبک و سلیقه هنری، تابلوهای نقاشی از طبیعت زیبا از جنگل گرفته تا دریا و دشت، بخشی از دیوار این خانه زیبا را در بر گرفته‌اند. یک تابلوی خوش‌نویسی با اشعاری از سعدی درون قابی چوبی، کمی آن سوتر از تابلوهای نقاشی طبیعت خودنمایی می‌کند.

نگاهم را که می‌چرخانم. چشمانم روی دیوار کوبی خیره می‌ماند که دستان هنرمند ایرانی با بهره‌گیری از گل و هنر سفال آن را ساخته است؛ کتیبیه‌ای گلی با نقش و نگار خیالی با آویزهای نخی که به هر یک تکه سفالی آویزان شده است.

صاحب‌خانه این خانه توانسته هنرمندان و با سلیقه دیوارهای خانه‌اش را با تابلوها و دیوارکوب‌ها بیاراید.

این هنر به اندازه‌ای چشمگیر است که با ورود به خانه و گذر از در به خوبی می‌توانی حس‌اش کنی... آرامشی به تو می‌دهد که گویی وارد یک موزه یا نگارخانه هنری شده‌ای صاحب اینجا هر که هست توانسته با ابزار و وسیله‌هایی محدود، خانه‌ای در قواره موزه هنری پدید بیاورد.

یک ویترین رایگان

دیوارهای یک فضای مسکونی، فرصت گسترده کم‌‌نظیری در اختیار ساکنان آنجا می‌گذارند تا هم طراحی جذابی در این محدوده انجام دهند هم توجه کسانی را که برای نخستین بار به آنجا وارد می‌شوند، جلب کنند.

اینگونه است که باید در طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه، به موضوع دیوارآرایی با بهره‌گیری از دیوارکوب‌های زیبا و هنری توجه فراوانی داشت. با ریختن طرحی جذاب و مناسب برای دیوار‌آرایی می‌توان هنر را به خانه وارد کرد و سبکی شخصی از نگرش به زندگی و محیط پیرامون آفرید و به نمایش گذارد.

اگر تاکنون برای دیوارهای خانه‌تان طرحی نریخته‌اید و این فضای مناسب را خالی گذاشته‌اید، فرصت را از دست ندهید.

اکنون می‌توانید کم‌کاری گذشته را با هزینه‌ای مناسب جبران کنید و طرحی هنرمندانه برای این فضای خالی بریزید و اجرا کنید.

بهره‌گیری از تابلوهای نقاشی به هماهنگی‌ و زیبایی دکوراسیون داخلی خانه بسیار کمک می‌کند برای نصب تابلو‌ها به دیوار به میانگین قد و قامت افراد ساکن در آن محیط توجه کنید نباید فاصله تابلو به اندازه‌ای باشد که بیننده همیشگی‌اش برای دیدن آن مجبور شود به آسمان و سقف بنگرد.

دردی که چشمان و گردن شما را آزار خواهد داد و به یقین از نصب تابلوها پیشمان‌تان خواهد کرد.

با اندکی ذوق و سلیقه می‌توانید گالری هنری در خانه پدید بیاورید از دیدن آن لذت ببرید و مهمان‌تان را نیز در این لذت شریک کنید.

تابلوها ویترین هنری یک خانه زیبا به شمار می‌آیند. دیوارهایی که با تابلوهای گوناگون براساس یک سبک و روش مشخص، آرایش شده باشند نشان خواهند داد ساکنان آن خانه چه اندازه ذوق دارند و این مسئله را در طراحی و دکوراسیون خانه به کار گرفته‌اند.

به کارگیری این ابزار برای آرایش خانه باید براساس یک منطق و روش مشخص و تعریف شده باشد آرایش دیوارهای خانه با تابلوها به این معنی نیست که هر دیوار کوبی به دستمان رسید در هر اندازه‌ای و سبکی به این ویترین راه یابند.

در چنین وضعیتی بازار مکاره‌ای پدید خواهد آمد که نه تنهایی زیبایی دیداری نخواهد داشت که وضعیت مغشوش و درهم ریخته بر خانه حاکم خواهد کرد.

هماهنگ کردن رنگ تابلوها با دیگر بخش‌های خانه به اهمیت نقش این اجزا در طراحی منزل می‌افزاید خانه‌ای که در آن برای تابلوها و دیوار کوب‌های گوناگون راه و تدبیری اندیشیده نشده باشد دکور و چیدمانی ناقص دارد معمولا در انتخاب تابلوها بیشتر به کارکرد و جنبه تزئینی آنها توجه می‌شود در حالی که تاثیر آنها را در تغییر فضا و حال و هوای محیط خانه و در نتیجه روح و روان ساکنان نباید نادیده گرفت.

اگر رنگ‌های به کار رفته در تصویر تابلو ملایم و کمرنگ است و می‌خواهید محیط خانه را با رنگ‌های شادتر و جیغ‌تری آرایش کنیدف می‌توانید به آسانی این خلا را با گزینش قابی با رنگ‌های تند و گرم جبران کنید. جلوه چنین ابتکاری چند برابر خواهد بود.

تابلوها و دیوارکوب‌ها در زمره وسیله‌های تزئینی یک محیط مسکونی یا حتی اداری به شمار می‌آیند و می‌توانند جلوه‌ای ویژه به آن محیط بخشند.

دیوارهای خانه همچون یک گالری هنری، فضایی آماده و در معرض دید در اختیار می‌گذارند تا بتوان از این فرصت برای زیبایی بیشتر خانه و محیط بهره‌ برد.

تابلوها و دیوارکوب‌ها در کنار وسایل و لوازم کاربردی مانند تلویزیون و یخچال، زینت خانه به شمار می‌آید و فرصتی فراهم می‌آورند تا ذهن خسته و آرامش‌طلب ساکنان آن خانه بتوانند با مشاهده این آثار هنری، اندکی بیاسایید و خود را آماده کنند.

به کارگیری تابلوها و دیوارکوب‌ها درخانه در کنار جلوه‌های زیبایی شناختی و هنری می‌تواند منظره دیوارها را نیز تغییر دهد.

به عنوان نمونه اگر می‌خواهید دیوارهای اتاق‌تان بلندتر به چشم آید، می‌توانید از چند تابلوی عمودمی در کنار هم استفاده کنید.

در برابر اگر دوست دارید دیوارها پهن دیده شوند تابلوهای افقی در کنار هم به کمک سلیقه شما خواهند آمد.

اگر تابلوهای کوچک را به دیوارهای بزرگ بیاویزید در واقع ارزش تابلو و دیوار ساختمان را پایین آورده‌اید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان