ماهان شبکه ایرانیان

ورزشکاران بزرگی که به اسپانسرهایشان خیانت کردند- بخش اول

این روزها و با ظهور یک ستاره در دنیای ورزش، کمپانی های بزرگ و سرشناس دنیا به سراغ او رفته تا با او قرارداد اسپانسرینگ ببندند

ورزش

این روزها و با ظهور یک ستاره در دنیای ورزش، کمپانی های بزرگ و سرشناس دنیا به سراغ او رفته تا با او قرارداد اسپانسرینگ ببندند. مقامات این کمپانی ها اسپانسرینگ باشکاه های مختلف ورزشی را هم برعهده می گیرند. در این میان رقابت مقامات این کمپانی ها برای قرارداد بستن با ستاره های مشهور دنیای ورزش به شدت جالب توجه است و جالب تر اینجاست که کم نیست تعداد ورزشکاران صاحب نامی که درابتدا با یک برندخاص قرارداد اسپانسرینگ بسته بودند و سپس با برند رقیب به توافق رسیدند. در این گزارش 2 قسمتی قصد داریم تا شما را با تعدادی از ورزشکاران سرشناسی که اسپانسرهایشان را عوض کردند آشنا کنیم. این بخش اول گزارش ماست:

ورزش

1- جیمز هاردن از قرارداد با نایک تاهمکاری با آدیداس:

این بسکتبالیست سرشناس آمریکایی که به خاطر ریش های بلندش چهره متفاوتی دارد، اخیرا قراردادی به ارزش 200 میلیون دلار با کمپانی آلمانی بسته است. البته او تا چندی پیش با کمپانی نایک قرارداد داشت. بعد از قرارداد هاردن با آدیداس، او دوبار با کفش های جردن دیده شد که چندان به مذاق روسای آدیداس خوش نیامد.

ورزش

2- کوبی برایانت از همکاری با آدیداس تا قرارداد بستن با نایک:

زمانی که کمپانی آدیداس کفشهایی را تحت نام کوبی 2، برای برایانت طراحی کرد که از نظر کوبی بدترین کفش های تاریخ بود، او به سراغ کمپانی نایک رفت و با خیانت به کمپانی آلمانی آدیداس، با نایک قرارداد بست. کوبی برایانت نیز مثل هاردن یکی از سرشناس ترین بسکتبالیست های آمریکایی بود که اخیرا برای همیشه از دنیای بسکتبال خداحافظی کرد.

ورزش

3- لیونل مسی، از جدایی از نایک تا همکاری با آدیداس:

شاید الان برایتان خیلی سخت باشد که بتوانید لیونل مسی را در لباس نایک تصور کنید ولی وقتی او فوتبالش را در باشگاه بارسلونا آغاز کرد، کفش های توتال90 نایک را به پا می کرد. اما مسئولان کمپانی آدیداس با زیرکی و زرنگی خاصی مهارتهای رو به رشد مسی را کشف کردند و به هر ترتیبی که بود نظر مثبت او را جلب کرده و با مسی قرارداد بستند و این ستاره که کمی بعد تبدیل به مرد شماره یک دنیای فوتبال شد را از چنگ رقیب دیرینه، یعنی نایک درآوردند.

ورزش

4- نوواک جوکوویچ از آدیداس به سراغ یک برند کلاسیک رفت:

نواک جوکوویچ فعالیت گسترده ای در دنیای اسپانسرینگ داشت. وقتی در سال 2010 مسئولان آدیداس، اندی ماری را به عنوان ورزشکار و نماینده شان برگزیدند، نوواک هم به سراغ برند کلاسیک سرخیو تاچینی رفت. اما کمی بعد برند ژاپنی اونیکلو، با قدرت تمام توانست رضایت نوواک جوکوویچ را کسب کرده و با او قرارداد اسپانسرینگ ببندد. جوکوویچ از سال 2012 نماینده این برند ژاپنی است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان