ماهان شبکه ایرانیان

چگونه ریش خود را در بهترین حالت نگه داریم؟

دانستن این موضوع که ریش هم دارای انواع مختلفی بوده و با توجه به زمان مد می‌شود عجیب نیست. از ریش معمولی گرفته تا ریش پروفسوری، موی صورت حالا به‌اندازه‌ی اصلاح موی سر و استایل شخصی شما اهمیت یافته است.

دانستن این موضوع که ریش هم دارای انواع مختلفی بوده و با توجه به زمان مد می‌شود عجیب نیست. از ریش معمولی گرفته تا ریش پروفسوری، موی صورت حالا به‌اندازه‌ی اصلاح موی سر و استایل شخصی شما اهمیت یافته است.

مراقبت از ریش نیز باید به‌مانند اصلاح موی سر انجام شود. پس اجازه دهید تا بنیتا نکاتی از انتخاب مدل ریش گرفته تا مراقبت از آن، پس از کوتاه کردن را به شما نشان دهد. در ادامه با ما همراه باشید.

چه مدل ریشی مناسب من است؟

آدام بِرَدی، متخصص مد در آرایشگاه رافیانز می‌گوید: «رشد مو و مدل آن بخشی از شکل صورت است. اگر دارای صورتی کشیده هستید، بهتر است تا ریش شما در قسمت گونه کمی بلندتر باشد. درنتیجه صورت شما پوشیده می‌شود. بالعکس، اگر صورت شما گرد است، باید به دنبال راهی برای کاهش عرض صورت بود.»

تمامی این مدل‌ها برای ایجاد توازن در صورت و دستیابی به بهترین نتیجه‌ی ممکن است. بااین‌حال، گاهی اوقات اوضاع کمی از دست ما خارج می‌شود. شما باید مراقب رشد موهای صورت خود باشید، زیرا ممکن است نتوانید به ظاهر دلخواه خود دست یابید. بردی توصیه می‌کند مردانی با ریش‌هایی که رشد آن‌ها نامنظم و نامرتب است تنها به ته‌ریش اکتفا کنند؛ در این صورت رشد ناپیوسته‌ی ریش آن‌ها کمتر به چشم می‌آید. برای انتخاب ته‌ریش خود به مطلب دوقسمتی آموزش کامل برای داشتن یک ته ریش زیبا مناسب صورت شما مراجعه کنید.

برخی از مدل‌های ریش نیز به مانند مدل‌های مو پس از مدتی از مد می‌افتند. پس‌ازاینکه ریش‌های بلند مدتی روی بورس قرار داشتند، حالا ریش‌های مدل کوتاه و مرتب در اولویت قرار گرفته‌اند. مدل‌های کوتاه‌تر می‌توانند صورت استخوانی شما را بیشتر نمایش دهند و برخی از ویژگی‌های نامناسب صورت نظیر چانه‌ی ضعیف و یا گونه‌های گوشتی را مخفی کنند.

بردی همچنین توصیه می‌کند تا مردان به سبیل خود در کنار ته‌ریش نیز توجه داشته باشند. برای مثال می‌توان به سبیل تام سِلِک اشاره کرد که به‌نوعی امضای صورت او است.

مدل های ریش

Credit: Leon Bowers for FashionBeans

شست و شوی ریش

ریش‌های خود را به‌طور مرتب بشویید. گاهی اوقات غذای شما در ریش‌ها گیر کرده و در این زمان سلول‌های پوست می‌توانند خارش را به هنگام رشد ریش‌ها دوچندان کنند. باوجود یک جسم خارجی در بین ریش‌های شما، پوست به‌سرعت واکنش نشان داده و به دنبال دفع این عامل خارجی به شیوه‌ی مشابه برای خارج کردن چربی اضافی از پوست است. درنتیجه لکه‌هایی بر روی صورت ظاهر می‌شود. یا اینکه پوست ملتهب شده و حس ناخوشایندی به شما می‌دهد. خارش صورت بیشتر شده و حتی ریش شما چرب‌تر می‌شود. برای ریش‌های بلندتر استفاده از شامپو برای شستن ضروری است.

شامپوی ریش

صورت خود را ماساژ دهید

برای ریش‌های کوتاه‌تر (از 2 سانتی‌متر) و ضخیم‌تر، ماساژ صورت گزینه‌ای بهتر است. لایه‌برداری پوست اطراف ریش‌ها با استفاده از شامپوهای لایه‌بردار به طراوت و تمیزی ریش شما کمک کرده و مانع از چرب به نظر رسیدن آن می‌شود.

لایه بردار صورت مردانه

روغن ریش

روغن ریش که از سوی آرایشگرها تبلیغ می‌شود مناسب ریش‌های بلند است. بردی می‌گوید: «روغن ریش ساقه‌ی ریش را پوشانده و مرطوب‌کننده‌ی طبیعی را در داخل فولیکول‌های مو حفظ می‌کند. این مرطوب‌کننده‌ی طبیعی سبوم نام دارد و مانع از شکنندگی موها می‌شود.»

روغن ریش

درنهایت برای جلوگیری از خشکی بیش‌ازحد از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید.

به نظر شما این کار کمی دشوار است؟ اما تمامی این کارها با هدف سلامت ریش شما و داشتن ظاهری مناسب انجام می‌شود. ریش‌هایی با فولیکول‌های خشک و پوستی خارش‌دار موجب شوره‌ی صورت می‌شوند. پس به نظر می‌رسد که جلوگیری از این اتفاق به هر قیمتی ارزش خود را داشته باشد. در پایان، اگر در انتخاب مدل ریش‌های خود تردید دارید به مطلب چگونه به اندازه‌ مناسب ریش دست یابیم مراجعه کنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان