مقلدهای گرین با ترجمه ی سپانلو در ویترین کتابفروشی ها

هنری گراهام گرین در۲ اکتبر ۱۹۰۴، در انگلستان به دنیا آمد

هنری گراهام گرین در2 اکتبر 1904، در انگلستان به دنیا آمد. او رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، منتقد ادبی و سینمایی و نویسنده‌ای پرکار در نوشتن داستان‌های کوتاه  بود. وی در طول عمر طولانی 86 ساله‌اش در اغلب ماجراها و آشوب‌های سیاسی و انقلابی گوشه و کنار جهان حاضر و ناظر بود و ماجراهای داستان‌هایش عمدتاً در متن همین وقایع قرن بیستم و دنیای پر هرج‌ومرج و خشونت آن می‌گذرد، آثاری که ابهامات انسان نوین در این دنیای ناآرام را می‌نماید.

گراهام گرین

گراهام گرین

بیشتر نوشته‌های او رمان است. یکی از معروف‌ترین رمان‌های او «مقلدها» نام دارد که شاعر، نویسنده و مترجم فقید کشورمان «محمدعلی سپانلو» ترجمه کرده بود. اکنون این رمان بار دیگر با همین ترجمه چاپ‌شده است. البته این رمان پیش از این نیز توسط دیگر نشرها منتشر شده بود.

محمدعلی سپانلو

محمدعلی سپانلو

استقبال از ترجمه‌ی آثار نویسندگان بزرگ در کسور ما خوب است. چندی پیش اثری از «جولین بارنز» نویسنده‌ی انگلیسی برنده‌ی جایزه‌ی بوکر در کشور منتشر شده بود. پیمان خاکسار، هیاهوی زمان جولین بارنز را برای علاقه‌مندان امضاء کرد. این مطلب را می‌توانید در بنیتا بخوانید.

اکنون «مقلدها» بار دیگر با ترجمه‌ی سپانلو و از سوی نشر «افق» به چاپ مجدد رسید. این کتاب در 456 صفحه و به قیمت 33 هزار تومان در ویترین کتاب‌فروشی‌هاست.

داستان در مورد فردی است به نام «براون». وی هتلی در «هائیتی» دارد که از مادرش به او ارث رسیده . سرزمینی که روزی پر از جهان گردان بوده اما اکنون در زیردست دیکتاتورهایی وحشی اداره می‌شود و پای هیچ‌کس به آنجا نمی‌رسد . همه‌جا تحت وحشت و نظارت است . براون راهی هائیتی است و خانم و آقای «اسمیت» دو نامزد ریاست جمهوری قبلی در آمریکا و «جونز» مردی که معلوم نیست به چه کاری مشغول است هم‌سفر او هستند .ماجرا به‌نوعی تعقیب و گریز پلیسی با زیر مایه‌های سیاسی و انتقاد از دیکتاتوری هست . گراهام گرین با شگردهای سینمایی و شیوه‌های گزارش‌نویسی، نقش بازانش را در فضای جدی و طنز که ویژه‌ی اوست، به حرکت درآورد.

در پشت کتاب آمده است: «از اینکه مقلد هستیم نباید چندان گله‌مند باشیم. بازیگری حرفه‌ی شریفی است. اگر لااقل مقلدهای خوبی بودیم، دست‌کم دنیا شناختی از سبک پیدا می‌کرد. ما وا‌خورده‌ایم ... فقط همین. مقلدهای بدی هستیم، انسان‌های بدی نیستیم.»

برای تهیه‌ی این کتاب می‌توانید به فروشگاه نشر افق واقع در خیابان انقلاب، خیابان 12 فروردین، خیابان شهید نظری (غربی)، شماره 183 مراجعه کنید. 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر