خواص باورنکردنی انار برای داشتن پوستی بهتر _ بخش دوم

شاید باورش سخت باشد اما انار یکی از میوه هایی است که برای بهبود اوضاع پوست به طرق مختلف مورد استفاده قرار می گیرد

 خواص انار

شاید باورش سخت باشد اما انار یکی از میوه هایی است که برای بهبود اوضاع پوست به طرق مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل آنکه دانه های انار، چربی خاصی ندارند، بسیاری از سرمهای پوست، با بهره گیری از عصاره دانه انار تهیه می شوند. در عین حال برای ساخت اسکراب های پوست، کرم های صورت و روغنهای ماساژ هم استفاده از انار بسیار مرسوم است. اگر می خواهید از ویژگی های خاص و غیرقابل باور انار برای تقویت پوست مطلع شوید، این گزارش دو قسمتی رابه دقت مطالعه کنید. این بخش دوم گزارش ماست: 

6- فواید اناربرای پوستهای چرب/ ترکیبی:

روغن انار، برای پوستهای چرب عالی است و معمولا در تهیه محصولات پوستی برای پوست های چربی و دارای آکنه به کار می رود. چرا که می تواند جوشها و آثار زخم را از بین برده و پوست تحریک شده را نیز تسکین می دهد.

 پیری زود رس

7- جلوگیری از پیری زودرس پوست:

انار دارای ویژگی هایی است که می تواند از پیری زودرس پوست جلوگیری کند و پوست را چه به صورت داخلی و چه خارجی، جوان می کند. آب انار برای پوستی که درمعرض آفتاب و یا به خاطر بالارفتن سن و سال آسیب دیده نیز سودمند است. روغن حاصل از دانه های انار به تقویت اپیدرم پوست کمک می کند و با استفاده از آن چین و چروکهای پوست کم شده و به تعویق می افتند. این میوه، آسیبهای وارده به پوست را ترمیم می کند و پوستی صاف و جوان را به شما هدیه می دهد و عمر سلولهای پوست که در تولید کلاژن و الاستین موثر هستند را افزایش می دهد. کلاژن و الاستین پوست را بالا می کشند و انعطاف پذیری پوست را افزایش می دهند و ظهور چین و چروکهای پوستی را به حداقل می رسانند

8- محافظت دربرابر آفتاب:

انار خاصیت فوق العاده ای در مراقبت از پوست در برابر آسیبهای خورشید دارد. آنتی اکسیدآنهای موجود در انار این نقش را ایفا می کنند. انار درعین حال از سرطان پوست جلوگیری کرده و سوختگی پوست در اثر آفتاب را تسکین می دهد و جالب است بدانید که آنتی اکسیدآن پولیفنول موجود در انار مانع از رشد تومورهای پوستی می شود.

 انار

9- درمان التهاب پوست:

عصاره انار در تسکین التهاب پوست عالی است. انار دارای پولیفنول است که همراه با سایر ترکیبات ضد التهابی که دارد، دراین زمینه فوق العاده عمل می کنند. دانه های انار می توانند به سرعت به بهبود مشکلات پوستی کمک کنند. مصرف انار و استفاده از عصاره یا روغن آن برروی بخشهایی از پوست که ملتهب هستند، خیلی سریع به تسکین آن بخش پرداخته و از عفونت احتمالی جلوگیری می کند و بعد از بهبود مشکل، دیگر اصلی از جای زخم روی پوستتان نخواهید دید.

10- درمان پوست خشک:

آیا پوستتان خشک و ترک ترک شده است؟ روغن دانه انار را روی این بخش پوست بمالید و جادوی آن را ملاحظه کنید.

خواص انار

11- ترمیم پوست صورت:

یکی از خواص انار این است که پوست صورت را نرم می کند و زخمها را سریعتر بهبود می بخشد

12- درمان عفونتهای پوستی:

برخی افراد از عفونت پوست و یا مشکلاتی مثل اگزما یا پسوریازیس (نوعی بیماری پوست به نام صدفک) رنج می برند. امابه سادگی می توان در خانه دارویی درمانی برای این مشکلات ساخت. دانه های انار خاصیت ضد میکروب و ضد عفونی بالایی دارند و به بهبود مشکلات پوستی شما کمک شایانی می کنند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر