ماهان شبکه ایرانیان

۴۰ مکان دیدنی هاوایی که شما را وسوسه می کند به آنجا سفر کنید [قسمت دوم]

همانطور که به یاد دارید گفتیم که گاهی انسان‌ها در سفر مقصدی را صرفاً به‌قصد تماشای یک شگفتی طبیعی انتخاب می‌کنند

همانطور که به یاد دارید گفتیم که گاهی انسان‌ها در سفر مقصدی را صرفاً به‌قصد تماشای یک شگفتی طبیعی انتخاب می‌کنند. هاوایی بهشت گرمسیری آمریکا، گروهی از جزیره‌های گرم در آب‌های آمریکا است که هرکدام ویژگی‌های خاصی دارند. از گشت و گذار در اوهائو و شگفتی‌های مائوئی گرفته تا زیبایی‌های هونولولو و عجایب نهفته در لانای (Lanai)، هاوایی منطقه‌ی گرمسیریِ عالی برای کسانی است که دنبال سفر به آمریکا و کسب تجربه‌ای ناب هستند. اگر جز دسته افراد ماجراجو هستید امروز با بنیتا همراه باشید تا جزایر زیبای هاوایی را برایتان به تصویر بکشیم.

هالئاکالا

هاوایی

Credit: Mariusz Blach

هالئاکالا (Haleakalā) یا آتش‌فشان مائوئی خاوری یک آتش‌فشان بزرگ است که 75 درصد از مساحت جزیرهٔ مائوئی در هاوایی را پوشانده است. اگر عاشق کوه و تماشای ابرها زیر پاهایتان هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا کوه آتش‌فشانی هالئاکالا در مائوئی هاوایی را از دست ندهید. هرچند که بازدید از اینجا زمان زیادی می‌برد، اما دیدن منظره‌ای که در انتهای این کوهستان 3000 متری منتظر شماست واقعاً ارزشش را دارد. رنگ خاک و سنگ‌های این کوه واقعاً بی‌نظیر هست و منظره را زیباتر هم کرده است.

توده‌های آتش‌فشانی جامد در جزیره بزرگ

هاوایی

Credit: George Burba

این جزیره 8000 سال دارد که جوان‌ترین جزیره هاوایی نیز به شمار می‌رود، ولی اولین جزیره‌ای بوده است که توسط اهالی پولینزی کشف شده است.

ایکی کیلاوع (KILAUEA IKI)

Credit: Jason Kolenda

آتش‌فشان‌های هاوایی به خاطر فعال بودنشان در دنیا معروف هستند ولی درعین‌حال منظره زیبایی را نیز به نمایش می‌گذارند. کوچک‌ترین آتش‌فشان آن کیلائو (KILAUEA) است که تقریباً از سال 1983 به‌طور مکرر فوران کرده است که همین امر موجب شده تا مواد مذابی که مداوم از این کوه به دریا وارد می‌شوند صخره‌های سنگی سیاه زیبایی را ایجاد کنند. این آتش‌فشان یکی از فعال‌ترین آتش‌فشان‌های جهان محسوب می‌شود که به شکل یک سپر درآمدهاست.

مونا کیا

هاوایی

Credit: Alexeykamenskiy

خیلی جالب است که از بلندترین نقطه این ایالات به پایین بنگرید. جالب است بدانید که در موناکیا قادر خواهید بود در حدود 2 ساعت تا ارتفاع 450 متری بروید. مونا کیا (Mauna Kea) و به زبان محلی به معنی کوه سفید، آتش‌فشانی است خاموش در جزایر هاوایی که ارتفاع آن از سطح دریا 4207 متر و از کف اقیانوس 10100 متر است. از آخرین فوران آتش‌فشانی آن، 4600 سال می‌گذرد و سازمان زمین‌شناسی آمریکا در سال 2012 آن را در درجه «نُرمال» قرار داده است. از نظر شرایط محیط زیست دارای دو گونه آب و هوای کوهستانی در قله و جنگلی در دامنه هست.

با توجه به شرایط آب و هوایی ثابت و ارتفاع قله، محل مناسبی برای ستاره شناسان و اهل نجوم شناخته‌شده است و از سال 1964 که جاده مناسبی برای قله ساخته‌شده تلسکوپ‌های متعددی برای رصد ستارگان احداث‌شده است. رصدخانه مونوکی یا مونا کیا یکی از مراکز علمی دانشگاه هاوایی است و دارای تلسکوپ‌های قوی برای مطالعات رصدخانه‌ای است.

تماشای نهنگ‌ها

نهنگ

Credit: konart

افزایش جمعیت نهنگ‌ها در فصول سال هم بسیار جالب است و از ماه آبان تا اردیبهشت به سمت آب‌های هاوایی می‌آیند. اوج حضور آن‌ها نیز از دی‌ماه تا اسفندماه است.

کائوآئی

هاوایی

Credit: Malgorzata Litkowska

این تکه از هاوائی دارای صخره‌های بسیار زیبا هست که چشم هر توریستی را به خود خیره می‌کند. اگر دنبال این هستید که چرا قسمت غربی جزیره‌ی کائوآئی را باغ جزیره (Garden Isle) می‌نامند در طول مسیرهای پیاده‌رویِ که در این ناحیه واقع‌شده است مشغول قدم زدن شوید. این مسیرها به‌خوبی علامت‌گذاری شده‌اند و مناظر تماشایی و همچنین گیاهان گرمسیری جالبی را از تنگه‌ی وایمیا (Waimea) و ساحل ناپالی در دید شما قرار می‌دهند‌. اگر دنبال مکانی آرام و کم جمعیت برای سپری کردن اوقاتتان در تنهایی هستید بهترین جای پیشنهادی در هاوایی منطقه‌ی نی نی پوینت (Ninini Point) واقع در جزیره‌ی کائوآئی است. اساساً در این نقطه دیدی 360 درجه یا پانوراما از آسمان و تمام جت‌های موجود در آن‌که در حال نمایشی باشکوه هستند دارید.

کیلایوئی (Kilauea)

هاوایی

Credit: Rob Cicchetti

کیلایوئی (Kilauea) یکی از فعال‌ترین آتش‌فشان‌های هاوایی محسوب می‌شود.

دره کالالائو

هاوایی

Credit: Steven Heap

این دره در سمت شمال غربی جزیره کائوآئی واقع شده است. تمام راه‌های این دره سرسبز به دریا منتهای می‌شود. این دره به خاطر مسیرهای پیاده‌روی شگفت‌انگیز خود بسیار مشهور است و همان‌طور که گفتیم، انتهای اکثر این مسیرها به ساحل دریا ختم می‌شود.

خلیج هاناوما (Hanauma)

هاوایی

Credit: Gangzstudio

این خلیج یکی از بهترین اماکن در هاوایی برای یک زندگی کنار دریا هست. در اینجا لاک‌پشت‌ها نیز به همراه صخره‌های مرجانی هم‌نشین شما هستند. همچنین شیپور ماهی و فرشته‌ماهی‌ها را هم می‌توانید ببینید.

جنگل‌های کائوآئی

هاوایی

Credit: maximkabb

کائوآئی جزیره‌ای در هاوایی است که دره‌های سرخ‌رنگی در آن وجود دارد و گردشگران در آن می‌توانند از جنگل‌های انبوه و آبشار‌های زیبا لذت ببرند. این جزیره مدال افتخار نقره را در خصوص فعالیت‌های تفریحی به دست آورده است. با فرصت‌های قایقرانی و پیاده‌روی و ماجراجویی در جنگل، این جزیره بی‌شک می‌تواند یک ایستگاه خوب برای توریست‌ها باشد.

جزیره کائوآئی (Kauai)

هاوایی

Credit: maximkabb

کائوآئی از لحاظ زمین‌شناسی، قدیمی‌ترین جزیره هاوایی محسوب می‌شود. به خاطر داشتن جنگل‌های بسیار و سرسبز نیز به «جزیره باغ‌ها» مشهور است. در این منطقه می‌توانید در ساحل نا پلای (Na Pali) قدم بزنید و به تماشای زیبایی‌های آن بپردازید. گردشگران ماجراجو نیز می‌توانند در ساحل هانالئی (Hanalei) اقدام به موج‌سواری کنند. برای غواصی از طریق لوله تنفس نیز ساحل تونلز (Tunnels) با غار‌های خود مکان مناسبی است. البته اگر علاقه زیادی به آب داشته باشید، اقامت در استراحتگاه هانالئی کلونی (Hanalei Colony) برایتان جالب خواهد بود زیرا سوئیت‌های آن تنها 3 متر با آب فاصله دارند.

وایمی‌آ (Waimea) در کائوآئی

هاوایی

Credit: maximkabb

دره‌ی عمیق و باریک وایمی‌آ (Waimea)، با طول 16 کیلومتر که به عنوان دره‌ی بزرگ اقیانوس آرام (گراند کنیون) هم شناخته می‌شود و در جزیره‌ی کائوآئی (بخشی از هاوایی) قرار دارد. با این حال، سطح سرسبز این دره مانند مناطق دورافتاده‌ای چون مناظر عریان راکی و آریزونا نیست. دره‌ی وایمی‌آ در نتیجه‌ی فرایندهای چشمگیر زمین شناسی به وجود آمده، در واقع این شگفتی طبیعی پس اینکه یک آتش‌فشان باعث متلاشی شدن جزیره شد، شکل گرفت.

این محل پذیرای گردشگران است و مسیرهای پیاده‌روی بی‌شماری را در اختیار آن‌ها می‌گذارد. این مسیرها امکان گشت‌وگذار در اطراف این دره‌ی جذاب فراهم می‌کنند. چشم‌انداز دره‌ی یادشده، مناظر پانورامای بسیار هیجان‌انگیز و همچنین نقاط دید کوچک‌تر و مناطقی برای پیک‌نیک را به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد. به‌علاوه بازدیدکنندگان می‌توانند در اردوگاه کوکی (Koke’e) چادر بزنند و از تجربه‌ی فراموش‌نشدنی در محیط‌های طبیعی بکر و دست‌نخورده منطقه لذت ببرند. دره‌ی وایمی‌آ مکانی زیباست که از نظر زمین‌شناسی جذابیت خاصی دارد و فرصت انجام تفریحات بی‌شماری را برای گردشگران فراهم می‌کند. در تمام طول سال می‌توان از این دره بازدید کرد.

شما می توانید قسمت قبل ین مطلب را در"40 مکان دیدنی هاوایی که شما را وسوسه می کند به آنجا سفر کنید [قسمت اول]" مشاهده کنید. 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان