ماهان شبکه ایرانیان

۴۰ مکان دیدنی هاوایی که شما را وسوسه می کند به آنجا سفر کنید [قسمت سوم/پایانی]

همانطور که به یاد دارید گفتیم که گاهی انسان‌ها در سفر مقصدی را صرفاً به‌قصد تماشای یک شگفتی طبیعی انتخاب می‌کنند

همانطور که به یاد دارید گفتیم که گاهی انسان‌ها در سفر مقصدی را صرفاً به‌قصد تماشای یک شگفتی طبیعی انتخاب می‌کنند. هاوایی بهشت گرمسیری آمریکا، گروهی از جزیره‌های گرم در آب‌های آمریکا است که هرکدام ویژگی‌های خاصی دارند. از گشت و گذار در اوهائو و شگفتی‌های مائوئی گرفته تا زیبایی‌های هونولولو و عجایب نهفته در لانای (Lanai)، هاوایی منطقه‌ی گرمسیریِ عالی برای کسانی است که دنبال سفر به آمریکا و کسب تجربه‌ای ناب هستند. اگر جز دسته افراد ماجراجو هستید امروز با بنیتا همراه باشید تا جزایر زیبای هاوایی را برایتان به تصویر بکشیم.

ساحل وایکیکی، هانولو (WAKIKI BEACH, HONOLULU)

هاوایی

Credit: Scott Thompson

وایکیکی منطقه‌ای ساحلی در هونولولو است. این منطقه توریستی دارای آسمان‌خراش‌های ساحلی است که به‌عنوان هتل استفاده می‌شوند. خیابان کالاکوآ در این منطقه است که جهانگردان برای خرید به آنجا می‌روند.

کیلایوا

هاوایی

Credit: bennymarty

این اتشفشان از سال 1983 تاکنون به‌طور مداوم در حال فوران است. برخورد گدازه‌های آن با اقیانوس باعث می‌شود که یک صحنه جالب از بخار آب پدید بیاید که توریست‌های زیادی مشتری این منظره هستند.

دره‌ی وایپو (Waipio)، هاوایی

هاوایی

Credit: Maria Luisa Lopez Estivill

این دره دارای اهمیت تاریخی بسیار زیادی برای هاوایی هست، چون پایتخت باستانی بسیاری از پادشاهانی با لقب «آلی» بوده است. دره‌ی وایپو چشم‌انداز شگفت‌انگیزی دارد که چشم شما را از سمت ساحل و دره‌ای که در میان صخره‌هایی با شیب تند احاطه‌شده به‌سوی اقیانوس جلب می‌کند. از همه مهم‌تر این‌که تعدادی آبشار از این صخره‌ها پایین می‌ریزد. سفر به این دره علاوه بر اتومبیل، با پای پیاده هم امکان‌پذیر است.

دره وایپو (Waipio) دارای پوشش گیاهی گرمسیری است. مرتفع‌ترین آبشار سقوط آزاد در جهان در وایپو (Waipio) قرار دارد. این دره به ساحل شنی زیبا سیاه‌وسفید منتهی می‌شود. هنگامی‌که آب آرام باشید شما می‌توانید از شنا، بادی سورفینگ (bodysurfing) لذت ببرید. توریست‌ها از بازی در رودخانه‌های این دره نیز لذت می‌برند.

سر الماسی

هاوایی

Credit: Maria Luisa Lopez Estivill

وقتی‌که از بالا به این دهانه آتش‌فشانی در هانولو نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که سری الماس گونه دارد و مکانی بسیار محبوب برای کوهنوردانی هست که می‌خواهند در بالای قله فتح‌شده خود یک نیم‌نگاهی هم به اقیانوس داشته باشند.

یادبود یواس‌اس آریزونا

هاوایی

Credit: Ritu Jethani

یادبود یواس‌اس آریزونا (USS Arizona Memorial) بنای یادبودی در بندر پرل هاربر در هونولولوی هاوایی است که برای گرامیداشت یاد 1٬102 ملوان از 1٬177 خدمهٔ نبردناو یواس‌اس آریزونا که در طی حملهٔ هواپیماهای ژاپنی به پرل هاربر در 7 دسامبر 1941 کشته شدند در محل غرق این نبردناو و بر بالای لاشهٔ آن ساخته‌شده است.

این بنای یادبود که تنها به‌وسیلهٔ قایق قابل‌دسترسی است در 30 مهٔ 1962 افتتاح گردید و سالیانه بیش از یک‌میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند.

آلفرد پرایز، معمار اتریشی تبار ساکن هونولولو که در ابتدای جنگ جهانی دوم به دلیل اتریشی بودنش به‌عنوان دشمن آمریکا، به مدت سه ماه در جزیره سند بازداشت بود این بنای یادبود را طراحی کرده است. به خواست نیروی دریایی ایالات‌متحده این بنا باید به شکل پلی شناور بر بالای کشتی و با ظرفیت 200 نفر طراحی می‌شد.

سازهٔ این بنا 56 متر طول داشته و دارای دو رأس قله مانند در ابتدا و انتهایش است که به طرف مرکز بنا انحنا می‌یابد. شکل این سازه نمادی بر غرور بالای آمریکاییان در پیش از جنگ، افسردگی ناگهانی آنان پس از حمله به پرل هاربر و افزایش قدرت بیش از پیش آمریکا پس از جنگ است. بااین‌حال منتقدان در ابتدا، طراحی این بنا را همچون یک «پاکت شیر له‌شده» توصیف می‌کردند.

خود پرایز طرحش را چنین توصیف می‌کند: «این سازه در مرکز دچار خمیدگی می‌شود اما در دو انتهای خود با قدرت ایستاده است که این حالت بیانگر شکست اولیه و پیروزی نهایی است. از به‌کارگیری مفاهیم غم‌آلود در طراحی این سازه اجتناب شده تا بیننده با تأمل خود در آن به برداشتی حسی و شخصی برسد».

هالئاکالا (Haleakala )

هاوایی

Credit: vlue

همان‌طور که گفتیم، هالئاکالا یا آتش‌فشان مائوئی خاوری یک آتش‌فشان بزرگ است که 75 درصد از مساحت جزیرهٔ مائوئی در ایالات هاوایی آمریکا را پوشانده است. صحنه طلوع آفتاب در این دره بسیار خیره‌کننده هست.

پارک وایان اپاناپا (Waianapanapa)

هاوایی

Credit: Maria Luisa Lopez Estivill

این منطقه حفاظت‌شده در «Maui» هاوایی، مناظر زیبای ساحلی دارد. شن‌ها و صخره‌های سیاه‌رنگی که در تضاد بارنگ آبی آسمان و آب و رنگ سبز درخت‌ها و خزه‌ها چشم شمارا به خود خیره می‌کنند.

بزرگراه هانا (Hana)

هاوایی

Credit: Sekar Balasubramanian

این بزرگراه در سراسر ساحل ناهموار مائوئی کشیده شده است.

ساحل لانیکای (LANIKAI)

هاوایی

Credit: tomas del amo

این ساحل یکی از اولین نقاط برای گشت و گذار است، شما می‌توانید برای گشت‌وگذار آرام در شن و ماسه‌های سفید این مکان را انتخاب کنید و از غروب عاشقانه آن لذت ببرید.

آبشار رنگین‌کمان

هاوایی

Credit: Joseph Belanger

اسم آن به خاطر رنگین‌کمانی است که در پایین آن و هنگام ریزش آب ایجاد می‌شود. آبشار رنگین‌کمان، آبشاری است که در کشور ایالات‌متحده آمریکا واقع‌شده است و بلندترین ریزشگاه آن 24 متر ارتفاع دارد. حوضهٔ آبریز این آبشار، رود وایلوکو است.

معبد بیودو-این (Byodo-In)

هاوایی

Credit: Malgorzata Litkowska

شاید وجود همیچین معبدی در هاوایی برای شما کمی عجیب باشد، این معبد در جزیره اوآهو واقع شده است. این معبد در سال 1968 به خاطر بزرگداشت صدمین سالگرد مهاجرت ژاپنی‌ها به جزایر هاوایی ساخته‌شده است.

وایلیا (Wailea)

هاوایی

Credit: Pierre Leclerc

سواحل و غروب آفتاب‌های زیبا در این جزیره باعث می‌شود که یکی از بهترین مکان‌ها برای ماه‌عسل زوج‌های جوان محسوب شود.

سانست بیچ (Sunset Beach)

سانست بیچ

Credit: Nataliya Hora

این ساحل دل‌انگیز در شمال اوآهو واقع شده است که توریست‌های زیادی از سراسر نقاط جهان را به خود جلب کرده است.

جنگل‌های خشک گرمسیری

هاوایی

Credit: George Burba

در جزایر هاوایی جنگل‌های خشک گرمسیری بسیار زیادی وجود دارد که اگر از طرفداران سفر و ماجراجویی در جنگل هستید، ما این مکان‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

آبشار وایلوا

هاوایی

Credit: Maximkabb

با پای پیاده می‌توان به‌راحتی به این آبشار رسید و یکی از دیدنی‌ترین نقاط هاوایی به حساب می‌آید. در افسانه‌ها آمده است که مردان قدیم هاوایی از بالای این آبشار به پایین می‌پریدند تا استقامت خود را آزمایش کنند. بلندترین ریزشگاه آبشار وایلوا 53 متر ارتفاع دارد. حوضهٔ آبریز این آبشار، رود وایلوا است.

شما می توانید قسمت قبل ین مطلب را در"40 مکان دیدنی هاوایی که شما را وسوسه می کند به آنجا سفر کنید [قسمت دوم]" مشاهده کنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان