۷ صبحانه‌ای که بیشتر از یک اسنیکر قند دارند

بله درست است، صبحانه می‌تواند شگفت‌انگیز باشد

بله درست است، صبحانه می‌تواند شگفت‌انگیز باشد. اگر شما صبحانه‌ای شامل مواد غذایی لازم برای بدن خودتان یا به‌اصطلاح مواد مغذی همانند پروتئین، چربی‌های سالم، فیبر و یا کربوهیدرات را بخورید، صبحانه می‌تواند به شما انرژی بدهد که درکل روزبه‌عنوان آدم قوی و پرتحرک همه کارهایتان را انجام دهید و سلامتی خودتان را تضمین کنید. در دست دیگر شما ممکن است که صبحانه خودتان را پر از مواد غذایی قند دار کنید، همان صبحانه‌هایی که همگی عاشقشان هستیم و به‌عنوان صبحانه پرانرژی تبلیغ می‌شوند، در ابتدای صبح انرژی زیادی خواهید داشت ولی باگذشت روز شروع به چرت زدن روی میز خودتان خواهید کرد. این صبحانه و عملکرد ایده آل نیست. حالا به فکر رفته‌اید که چه غذاهایی قند کافی دارند و کدام‌یکی قند اضافی؟ باید به شما بگوییم که بعضی از صبحانه‌هایی که شما در روز می‌خورید از یک‌تکه کامل اسنیکر که 8 گرم قند دارد، پر شکرتر است. همراه بنیتا باشید تا با صبحانه‌های قندی آشنا شوید.

اسنیکرزCredit: Self

قبل از اینکه به سراغ صبحانه‌های قندی برویم باید به شما در مورد قندهای مفید و غیرمفید بگوییم. قندهایی هستند که شما از میوه‌ها، عسل دریافت می‌کنید که به قندهای طبیعی معروف هستند و سالم هستند، این نوع قندهای بیشتر فروکتوز و لاکتوز هستند. ولی برخی دیگر از قندها افزودنی و اضافه‌شده به مواد غذایی هستند. مصرف قندهای طبیعی نسبت به مصرف قندهای فراوری‌شده مفیدتر است، این قندها در میوه‌ها و مواد غذایی وجود دارد و معمولاً نیاز شما به مصرف قندهای فراوری‌شده را کاهش می‌دهند و همچنین باعث تنظیم قند خون شما می‌شود. این قندها دیرهضم هستند و می‌توانند مدت زیادی قند شما را تأمین کنند. داشتن قند در صبحانه شما اصلاً بد نیست و شما لازم دارید همیشه زیر 36 گرم قند در صبحانه خودتان مصرف کنید تا انرژی لازم برای شروع فعالیت خودتان را داشته باشید. گاهی اوقات قضاوت در مورد میزان قندهای موجود در مواد غذایی سخت‌تر ازآنچه فکر می‌کنید است، ولی سازمان غذا و دارو در برچسب‌های غذایی که برای سال 2018 در نظر گرفته است میزان قند را به بیان ساده‌تری خواهد نوشت. از طرفی برخی از قندها تحت عنوان قندهای اضافه‌شده به‌صورت ساکاروز و گلوکز که در زیر عنوان‌هایی همانند شکر تبخیری و شیرین‌کننده‌هایی همانند عسل و شربت مخفی می‌شوند. شما باید از مصرف بیش‌ازاندازه قند اجتناب کنید. برای بانوان مقدار قند مصرفی در روزبه 25 گرم کاهش می‌یابد. در ادامه با صبحانه‌های پر قند آشنا شوید.

قند موجود در نوار گرانولا (معجون) = 1٫5 برابر یک اسنیکر

اسنیکرز

Credit: Self

نوار گرانولا آب‌زیرکاه و مظلوم‌نما است. آن‌ها معمولاً چون غنی‌شده از پسته، بادام، مغز گردو و دیگر مغزها هستند، شما را فریب می‌دهند که سالم و مغذی هستند. البته دارای مقدار زیادی پروتئین و فیبر است؛ اما بیش از اینکه برای شما فایده داشته باشد یک کیسه شکر است. این تکه‌های گرانولا به‌تنهایی درون خودشان به‌اندازه 1٫5 برابر اسنیکر شکر و قند دارند که برابر با نصف میزان قندی است که باید در طول روزدریافت کنید. با خوردن هر تکه شما به میزان قند خطرناک نزدیک‌تر می‌شوید. این مواد غذایی اصلاً سالم نیستند. اِمی گورین (Amy Gorin)، مالک شرکت گورین به شما توصیه می‌کند قبل از اینکه سبد خودتان را پر از مواد غذایی کنید بدانید چه چیزی می‌خواهید و قبل از برداشتن هر چیزی برچسب آن را مطالعه کنید. برخی از همین مواد غذایی با مارک‌های دیگر می‌تواند به شما قندی در حدود 4 گرم بدهد که به‌جای پر شدن از قند از وانیل و چیزهای دیگر پرشده است.

قند موجود در نیم فنجان ماست طعم دار = 3 برابر یک اسنیکر

ماست طعم دار

Credit: Self

در اینجا یک شیطان شکری دیگر داریم. بله ماست‌های طعم دار که شما به‌جای ماست‌های معمولی می‌خورید. ماست به تنهای می‌تواند گزینه سالمی برای صبحانه شما باشد. حتی ماست‌هایی که با آجیل و یا میوه مخلوط شده باشند هم می‌توانند شما را بسیار آماده و مقوی نشان دهند. ولی ماست‌های طعم داری که در بازار وجود دارند سرشار از شکر و مواد قندی هستند. برخی از این ماست‌ها 24 گرم در یک فنجان غذاخوری دارند که تقریباً 3 برابر اسنیکر های قندی است. این‌که روی بسته‌بندی یک میوه بکشند و بخواهند شما را به قندهای میوه و شیر راضی کنند درست نیست. شما باید قبل از خرید کاملاً دور ظرف را بخوانید تا بدانید چقدر قند در این ماده که به‌عنوان ماست فراوری‌شده است وجود دارد.

قند موجود در یک مافین کوچک = 2٫4 برابر یک اسنیکر

مافینCredit: Self

بیایید واقع‌بین باشیم: مافین ها همان کیک‌های شکلاتی بدون رو کش هستند. یک مافین کوچک و خوشمزه به‌اندازه 2٫4 برابر یک اسنیکر قند در خودش دارد؛ و تمام این قندها، قندهای فراوری‌شده همانند شکر هستند. شما می‌توانید به‌جای خوردن یواشکی مافین، یواشکی اسنیکر بخورید، لااقل اسنیکر در خودش آجیل دارد. مافین فقط آرد است و شکر!

قند موجود در دونات متوسط = 1٫5 برابر یک اسنیکر

Credit: Self

خب با دیدن شکل دونات گفتید که دیگر این هم از صبحانه ما باید حذف شود؟ دونات های کوچک و خوشمزه بدون هیچ افزودنی به روی آن‌ها تقریباً 12 گرم در خودشان شکر ذخیره کردند که وقتی گاز می‌زنید در بدن شما آزاد می‌کنند. بدانید که 1٫5 عدد از دونات ها می‌توانند اندازه یک گرانولا قند داشته باشند. انتخاب با شما است، دونات یا گرانولا!

قند موجود در غلات جو بدون شیر = 1٫5 برابر یک اسنیکر

Credit: Self

همیشه ما در همه‌جا می‌گوییم که کاسه پر از غلات برای بچه‌ها یک صبحانه مغذی است؛ اما برای بعضی از اوقات نه همیشه. استفاده از غلات در مواد غذایی لازم است زیرا دارای فیبر و همچنین پروتئین‌های مفیدی برای بدن کودکان است که می‌تواند وزن آن‌ها را تنظیم کند و همچنین به کاهش چربی اضافی آن‌ها کمکم کند؛ اما نباید این مفید بودن با استفاده هرروزه اشتباه گرفته شود که باعث افزایش قند خود در کودک می‌شود. قبل از خرید این مواد غذایی همیشه پشت آن‌ها و میزان قند آن‌ها را مطالعه کنید برخی از این مواد کمتر از 12 گرم و یا به عبارتی.15 برابر اسنیکر در هر بشقاب غذایی قند دارند. آن‌ها را بخرید و به‌سلامت خود و کودکتان اهمیت دهید.

قند موجود در دو پنکک تخم‌مرغی = 2٫75 برابر یک اسنیکر

پنکک

Credit: Self

بگذارید خیال شما را وقتی به رستوران می‌روید و پنکک سفارش می‌دهید کمی آشفته کنیم، می‌دانید دو پنکک به روی‌هم به‌اندازه 22 گرم و کل قند موردنیاز شما در طول روز قند دارد؟ این میزان قند تقریباً به‌اندازه 3 برابر یک اسنیکر است. اگر بعد از خوردن پنکک‌های خوشمزه شربتی هم‌میل کنید قند خون شما سر به فلک خواهد زد و احساس گرما و انرژی ناگهانی زیادی خواهید کرد. اگر هم دوست دارید پنکک سفارش دهید، لاقل سعی کنید یکی از آن‌ها را بخورید و یا جایگزینی سالم‌تر پیدا کنید.

قند موجود در اسموتی کوچک = 6٫25 برابر یک اسنیکر

اسموتی

Credit: Self

اسموتی ها نوشیدنی‌های میوه‌ای هستند که در همه‌جا با اسم‌های مختلف می‌توانید پیدا کنید، معمولاً به‌صورت متوسط این نوشیدنی در خودش در حدود 50 گرم قند (دو برابر بالاتر از قند موردنیاز بدن) دارد که برخی از آن‌ها طبیعی و برخی دیگر مصنوعی هستند و فقط برای طعم دهندگی استفاده می‌شوند. در برخی از اسموتی ها به‌جای میوه از آب‌میوه‌هایی که خودشان به مقدار زیادی شکر به‌جای هرگونه فیبر و ماده مغذی دارند، استفاده می‌شود. مسلماً این‌گونه اسموتی ها نمی‌توانند در زنجیره غذایی شما و برای معده و روده شما مفید واقع شوند و فقط قند شما را بالا خواهند برد. پس در هنگام خرید کردن به میزان قند موجود در این محصولات به‌شدت دقت کنید و تا از انجام دادن اشتباهاتی که ناخواسته قند شما را بالا می‌برد پرهیز کنید.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر