تغییر سخت نیست؛ بهتر زندگی کنیم _ قسمت اول

تغییر با ریسک کردن همراه است و خیلی از ما از ریسک کردن می‌ترسیم. با این حال، یک چیز قطعی است: اگر می‌خواهید زندگی‌تان تغییر کند و بهتر شود، باید بیش‌تر تلاش کنید.

 ماهی زرد

 تغییر با ریسک کردن همراه است و خیلی از ما از ریسک کردن می‌ترسیم. با این حال، یک چیز قطعی است: اگر می‌خواهید زندگی‌تان تغییر کند و بهتر شود، باید بیش‌تر تلاش کنید.

همه ما با اشتیاق، خیال یک زندگی بهتر را در سر داشته و داریم. همه ما شب در تخت دراز کشیده‌ایم و فکر کرده‌ایم، چه می‌شد اگر چند کیلو وزن کم می‌کردم، شغل بهتری داشتم یا شریک واقعی زندگی‌ام را می‌یافتم. اما تفاوت بین آن‌هایی که زندگی بهتری دارند و آن‌هایی که هم‌چنان در حال خیالپردازی می‌مانند، تنها در توانایی دست به کار شدن است.

این را به یاد داشته باشید که هر کسی می‌تواند زندگی‌اش را تغییر دهد و هر کسی می‌تواند زندگی که رویایش را دارد، به دست بیاورد؛ از جمله خود شما.

تعیین هدف 

از کجا می‌دانید چطور زندگی‌تان را تغییر دهید، اگر حتی نمی‌دانید چه می‌خواهید؟ خیلی از ما رویای یک زندگی بهتر را داریم ولی چند نفر از ما واقعا هدف مشخص و قاطعی برای خود تعیین کرده‌ایم؟ اگر دقیقا مشخص نکنید چه هدفی دارید، هیچ وقت به رویاهای‌تان نمی‌رسید.

برای نمونه، به جای این که بگویید «می‌خواهم وزن کم کنم»، چرا دقیق‌تر و با تعیین تاریخ صحبت نکنیم؟ می‌توانید بگویید: «می‌خواهم در عرض 3 ماه، 10 کیلوگرم وزن کم کنم.» تعیین هدف باعث می‌شود بیش‌تر بتوان روی شما حساب باز کرد چون احتمال این که دست به کار شوید و به اهداف‌تان برسید، بیش‌تر می‌شود.

 پلکان

زودتر بیدار شوید

یک توصیه خوب دیگر برای تغییر زندگی این است که صبح‌ها زودتر از خواب بیدار شوید. نمی‌توانید ساعت 10 صبح خواب‌آلود از تخت بیرون بخزید و بعد تلاش کنید زندگی‌تان را تغییر دهید. این طوری نمی‌شود.

سحرخیز بودن شما را مثبت‌نگر می‌کند، زمان کافی برای انجام کارهای بیش‌تری خواهید داشت و این که می‌دانید، دیگران خروپف می‌کنند ولی شما بیدار شده‌اید و دارید روی زندگی جدیدتان کار می‌کنید، حس فوق‌العاده‌ای به شما خواهد داد.

افسوس گذشته را نخورید

درگیر حسرت‌های گذشته بودن یکی از چیزهایی است که مانع می‌شود زندگی‌مان را بهتر کنیم. آن وقت به جای این که به آینده فکر کنیم، درگیر اشتباهات گذشته می‌شویم. تا حالا زیاد به این فکر کرده‌ایم که در گذشته اوضاع چطور می‌توانست بشود و نشد، این کار فقط وضع کنونی‌مان را بدتر می‌کند.

با حسرت‌های گذشته 2 کار می‌شود کرد: یا کاملا فراموش‌شان کنید و از آن‌ها بگذرید. یا می‌توانید از آن‌ها به عنوان نقطه عطف زندگی‌تان یاد کنید. 

زندگی متعادلی داشته باشید

انجام همان کارهای خسته کننده همیشگی در طول روز، زندگی یکنواخت و راکدی را رقم می‌زند. تکراری بودن کارها می‌تواند روح ما را نابود کند و اگر روح آدم درست تغذیه نشود، احساس رقت و بدبختی پیدا می‌کند.

اما کلید بهبود کیفیت زندگی این است که همه چیز متعادل باشد و از نظر جسمی، روحی و احساسی به درستی تامین شود. این یعنی ورزش کنید، رژیم غذایی بهتری داشته باشید و دور و برتان را با آدم‌هایی که مناسب شما هستند، پر کنید. این باعث می‌شود راجع به همه چیز خوشبین باشید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان