حرکات ورزشی ایده آل برای مبارزه با واریس ـ بخش اول

همیشه صحبت‌های زیادی در مورد مزایای ورزش کردن و فواید آن در زندگی افراد مطرح می‌شود

بیماری واریس

همیشه صحبت‌های زیادی در مورد مزایای ورزش کردن و فواید آن در زندگی افراد مطرح می‌شود. اما شاید ندانید که ورزش کردن، برای واریس نیز مفید و سودمند است. شما با انجام حرکات ورزشی می‌توانید از پیشروی و پیشرفت واریس در فازهای ابتدایی‌اش جلوگیری کنید. از همین رو در گزارشی دو قسمتی قصد داریم تا توضیحاتی را دراین باره به شما ارائه دهیم. این بخش اول گزارش ماست.

ایگناسیو لوخو روکامونده، رئیس بخش جراحی عروقی بیمارستان کئیرون لاکرونیا در اسپانیا در این رابطه گفته:« فعالیت فیزیکی، فاکتوری اساسی در بهبود علائم بیمار مبتلا به واریس است. فردی که عروق وریدی کافی و سلامتی ندارد و در اکثر ساعات روز نشسته و یا دراز کشیده، با مشکل اِدِم و نشانه‌های فراوان واریسی بیشتری در مقایسه با یک فرد فعال روبرو می‌شود.»

 بیماری واریس

به کسانی که واریس دارند توصیه می‌شود تا بیشتر ورزش‌های ایروبیک انجام دهند. به گفته خوسه رومن اسکودرو، رئیس اتحادیه "از رگهایتان مراقبت کنید" و مدیر بخش رگ شناسی، جراحی عروقی و آندوواسکولار بیمارستان سانتا کرئو ایی سنت پائوی بارسلونا در این رابطه گفته: «با حرکت دادن و مورد استفاده قرار دادن عضلات پا، در حقیقت به پمپاژ خون به سمت نیمه پائین بدن کمک می‌کنید و بدین ترتیب از اِدِم و یا تجمع خون در قوزک پاهایتان اجتناب خواهید کرد.» او ادامه داد:« با این کار (ورزش کردن) فشار موجود بر روی رگها و نشانه‌های واریسی را کاهش خواهیم داد ولی هیچ وقت نمی‌توان واریس را با ورزش کردن به طور کامل درمان کرد؛ چرا که دلیل و علت آن را نمی‌دانیم.»

چه مقدار ورزش کنیم؟

توصیه می‌شود که افراد به صورت روزانه ورزش کنند و دکتر لوخو روکامونده دراین باره گفته:« در فصل تابستان، بهتر این است که در ساعات میانی روز ورزش نشود.» فرناندس بریتو هم گفته:«انجام حرکات ورزشی به صورت منظم، امری مفید و کاربردی برای بهبود چرخش خون در رگهاست. به همین خاطر توصیه می‌شود که افراد به صورت روزمره ، حتی شده روزی 5 دقیقه،ورزش کنند.» از سوی دیگر رومن اسکودرو هم اعلام کرده که واریس و نقص‌های عروقی درمانی ندارد. او دراین باره گفته: «می‌توانیم بگوئیم که حرکات ورزشی را باید در طول تمام  عمر انجام داد. البته این به اوضاع فیزیکی و بدنی افراد و کارهایی که انجام می‌دهد و بیماری‌هایی که از آنها رنج می‌برد نیز بستگی دارد.»


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان