چرا نازک شدن پوست، متفاوت از دیگر نشانه ‌های پیری پوست است؟

اسمش را هرچیزی که دوست داشته باشید می‌توانید بگذارید، پوست فیلی، پوست نازک یا پوست مادر بزرگی

اسمش را هرچیزی که دوست داشته باشید می‌توانید بگذارید، پوست فیلی، پوست نازک یا پوست مادر بزرگی. معنی همه‌شان یکی است. دکتر ماکرین الکسیادس (Macrene Alexiades) متخصص پوست از نیویورک می‌گوید: نازک شدن پوست یکی از نشانه‌های پیری پوست است که اجتناب از آن بسیار سخت است زیرا علت وقوع آن متنوع بوده و در قسمت‌های زیادی از بدن می‌تواند رخ دهد. اما فقط اینکه پوست شما استحکام خود را از دست داده و شل می‌شود به این معنی نیست که شما باید تا آخر عمر به این شکل زندگی کنید. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا دقیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم.

نازک شدن پوست

زمانی که وارد دهه 40 سالگی می‌شوید نازک شدن پوست شدت می‌گیرد. این اتفاق چیزی نیست که یک شبه شاهد مشاهده آن باشید، بلکه هفته‌ها و ماه‌ها طول می‌کشد تا شکل پوست شما عوض شود. دکتر آنیتا سالوجا (Anita Saluja) متخصص پوست می‌گوید: دلایل مختلفی در نازک شدن پوست موثر هستند. خورشید، از دست دادن کلاژن و الاستین و کاهش رطوبت به علت افزایش سن می‌تواند باعث تغییر شکل پوست شود. نازک شدن پوست زمانی خودش را بیشتر نشان می‌دهد که در آن نواحی کاهش چربی (به علت افزایش سن یا وزن کم کردن) هم اتفاق بیفتد. استفاده زیاد از داروهایی مانند استروئید هم می‌تواند عامل موثری باشد. کاهش هورمون‌های زنانه باعث خشکی پوست و در نتیجه نازک شدن پوست بازوها و ران‌ها می‌شود. درمان‌های جایگزینی هورمون‌ها می‌تواند به بهبود ظاهر پوست کمک کند.

نازک شدن پوست به چه شکل است؟

پوستی که نازک می‌شود، ضخامت آن کم شده و شل می‌شود. دکتر سوزان کیلمر (Suzanne Kilmer) متخصص پوست می‌گوید پوست نازک از نظر ضخامت و چاقی نمی‌تواند با پوست‌های جوان مقایسه شود. این نوع پوست‌ها اغلب به نازکی کاغذ شده و در واقع نازک شدن پوست ظاهر آن را به این شکل تبدیل می‌کند. دکتر الکسیادس می‌گوید: نازکی پوست متفاوت از دیگر انواع پیری پوست است. در این عارضه پوستی ابتدا لکه‌های کوچکی روی پوست ظاهر می‌شود که شبیه نقاط کوچکی در اطراف فولیکول‌های مو هستند و کم کم به شکل الماس درآمده و به هم متصل می‌شوند. با گذشت زمان چین‌های ظریفی به وجود آمده و کمبود کلاژن و الاستین خودش را بیشتر نشان می‌دهد. در همین نواحی چین‌ها بیشتر شده و پوست شروع به نازک شدن می‌کند. ترک پوست در نتیجه پارگی و کمبود الاستین اتفاق می‌افتد در حالی که چین و چروک در اثر حرکت مداوم یک ناحیه از پوست ایجاد می‌شود و نازک شدن پوست نتیجه کم شدن ضخامت پوست است.

نازک شدن پوست

چه کسانی به آن مبتلا می‌شوند؟

همه مستعد نازک شدن پوست هستند. اما برخی از رنگ‌ها و نوع‌های خاص پوست بیشتر از دیگران احتمال ابتلا به آن را دارند. هر شخصی که در معرض آسیب‌های خورشیدی قرار می‌گیرد و میزان ملانین پوستش کم است یا رنگ پوست روشنی دارد و همچنین کسانی که از تخت‌های برنزه کننده استفاده می‌کنند بیشتر از دیگران در خطر ابتلا به نازکی پوست هستند یا شدتش در آن‌ها بیشتر است. اقوام خاصی مانند مردم لاتین، آفریقایی آمریکایی‌ها و آسیایی‌ها ذاتا ضخامت پوستشان بیشتر از بقیه مردم بوده بنابراین میزان ابتلا شدن به این عارضه پوستی در آن‌ها کمتر است.

در همین رابطه خواندن مقاله "10 باید و نباید برای داشتن پوستی با زیبایی طبیعی" را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر