زنان مقتدری که یک تنه باشگاه های فوتبال در اسپانیا را می چرخانند- بخش اول

در دهه های اخیر، فوتبال همواره ورزشی مردانه بوده ولی این روزها، زنان یکی از مهره های ارزشمند و کلیدی در دنیای فوتبال به حساب می ایند

ورزش

در دهه های اخیر، فوتبال همواره ورزشی مردانه بوده ولی این روزها، زنان یکی از مهره های ارزشمند و کلیدی در دنیای فوتبال به حساب می ایند. البته حضور در دنیای فوتبال مردان، برای خانمها کار ساده ای نیست و به ندرت پیش می آید که بانویی بتواند در دنیای فوتبال به شهرت زیادی برسد. اما بانوان زیادی هستند که در دنیای فوتبال به پستها و جایگاه های بالایی می رسند و حتی در لیگ های فوتبال آقایان به درجات مهمی دست می یابند. 

این روزها باشگاه هایی مثل والنسیا، ایبار و لگانس در لیگ فوتبال اسپانیا توسط بانوان مدیریت می شود. این در حالی است که در سالهای اخیر، در برخی از باشگاه ها، بانوانی در سمت مدیران ارشد قرار گرفته اند ولی هنوز زمان زیادی باقی است تا این موفقیت ها فراگیرتر از قبل شود. اما حالا کاملا جا افتاده که یک بانو، ریاست یک باشگاه را در دست داشته باشد.

در این گزارش  دو قسمتی قصد داریم تا شما را بانوان موفق در لیگ فوتبال اسپانیا آشنا کنیم. در بخش اول گزارش با 3بانویی که در لیگ فوتبال اسپانیا، ریاست باشگاهی را در دست دارند، آشنا می شویم:

ورزش

*ویکتوریا پاوون، رئیس باشگاه لگانس

خانم ویکتوریا پاوون، در سال 2008 ریاست باشگاه لگانس را در دست گرفت و این تیم در پایان فصل گذشته موفق شد تا با صعود به دسته بالاتر، سهمیه حضور در رقابت های این فصل لالیگا را به دست بیاورد. همسر خانم  پاوون، یعنی آقای فلیپه مورنو، مالک باشگاه لگانس است. دوران مدیریت خانم پاوون در باشگاه، هنگامی آغاز شد که باشگاه در شرایطی بحرانی قرار داشت و قرضها و بدهی های لگانس رو به افزایش بود. اما در حال حاضر باشگاه دیگر بدهی ندارد و به سود دهی نیز رسیده. خانم پاوون در مورد مدیریتش گفته:« الان دیدن بانوان در همه مشاغل عادی شده است. درست است که بانوان دیرتر از آقایان به جرگه مدیران فوتبالی اضافه شده اند و در گذشته دنیای فوتبال، دنیایی کاملا مردانه بود ولی الان دیگر از مردسالاری خبری نیست. از هر نظر ، با من خیلی خوب رفتار می شود. گاهی وقتها از من سوال می شود که آیا به عنوان یک خانم واقعا درک خوبی از فوتبال دارم یا نه و آیا از فوتبال خوشم می آید یا خیر. اینها بحثهایی است که مطرح می شود و اهمیت زیادی هم ندارد.»

*آمایا گوروستیزا، اولین بانوی رئیس باشگاه ایبار:

خانم آمایا در ماه می جانشین الکس آرانسابال شد و ریاست باشگاه ایبار را در دست گرفت. او اولین رئیس زن باشگاه در طول عمر 76 ساله ایبار است. ایبار در دو فصل اخیر و با وجود بودجه کمی که داشت توانسته در رقابتهای لالیگا باقی بماند. او عضو شورای مشاوره گروه آمایا تیریا و مشاور و عضو کمیسیون اقتصادی شرکت الکارگی و چند شرکت دیگر نیز هست.

ورزش

*لای هون چان، رئیس باشگاه والنسیا:

لای هون چان، بانویی است که با وجودی که به زبان اسپانیایی تسلط ندارد، ریاست باشگاه والنسیا را در دست دارد. او تجربه گسترده ای در زمینه اقتصاد و  سرمایه گذاری دارد و تا پیش از این مدیریت شرکتهایی در بورس هنگ کنگ و سنگاپور را نیز در دست داشته. خانم لای هون چان، در سال 1985 لیسانس علوم اقتصادی را از دانشگاه ملی سنگاپور دریافت کرد و مشاوره بیش از 20 شرکت مختلف را برعهده داشته. او از دسامبر سال 2014 ریاست باشگاه والنسیای اسپانیا را در دست دارد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر