تمام نکاتی که باید در مورد خشک شدن مو بدون استفاده از سشوار بدانید

آیا می‌توان بدون استفاده از سشوار هم موهایی زیبا داشت؟ پاسخ این سوال برای کسانی که کمبود زمان و انرژی برای هر دفعه سشوار کشیدن دارند می‌تواند بسیار حیاتی باشد

آیا می‌توان بدون استفاده از سشوار هم موهایی زیبا داشت؟ پاسخ این سوال برای کسانی که کمبود زمان و انرژی برای هر دفعه سشوار کشیدن دارند می‌تواند بسیار حیاتی باشد. جدای از اینکه می‌توانید پول زیادی را که صرف خرید اسپری برای محافظت از موهایتان در برابر گرمای سشوار می‌کنید را پس‌انداز کنید، سشوار کشیدن واقعا ضرر داشته و به موهای شما آسیب می‌رساند. علاوه بر این بسیاری از متخصصان زیبایی نیز معتقدند خانم‌هایی که برای زیبا کردن موهایشان زیاده‌روی نمی‌کنند ظاهر زیباتر و جذاب‌تری دارند. اما حقیقتی که وجود دارد این است که اگر ندانید می‌خواهید با موهایتان چه کاری انجام دهید ممکن است ظاهرشان افتضاح به نظر برسد. جنس موهای هر فرد منحصر به فرد بوده و هیچ دو نفری روش یکسان برای خشک کردن موهایشان ندارند. عواملی مانند رنگ مو، مدل، شکل و محصولاتی که استفاده می‌کنید همگی در ظاهر موهایتان هنگام خشک شدن تاثیرگذار است. داشتن ظاهر طبیعی به این معنا نیست که اجازه دهید موهایتان آشفته و بی‌نظم به نظر برسند. پس در ادامه با بنیتا همراه باشید تا  نکات و رازهایی کلیدی برای داشتن 6 مدل موی زیبا بدون نیاز به استفاده از حرارت را با شما در میان بگذاریم.

مدل مو شماره 1

مدل مو

Credit: Hairstory

اولین چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که هر چقدر کمتر از محصولات جانبی مو استفاده کنید نتیجه بهتری می‌گیرید. تنها نیاز به استفاده از محصولاتی دارید که موهایتان را مرطوب کرده و سر جای خود قرار می‌دهند، نه بیشتر.در این مدل هدف آرایشگر این بوده که موج‌های نامحسوسی را با لبه‌های نامنظم برای موها ایجاد کند. این مدل مو، کامل و بدون عیب و نقص نیست اما در عوض مرتب و شانه شده به نظر می‌رسد و می‌توان بدون اینکه به هم ریخته شود گاهی دست‌ها را به داخل آن فرو برد .

مدل موCredit: Hairstory

برای درست کردن این مدل مو، باید موهای مرطوب را به شکل S درآورده و سپس با یک کلیپس در جای خود محکم کنید تا به همین شکل خشک شوند. پایین موها را رها کنید تا به شکل طبیعی خشک شوند. نحوه‌ی قرار گرفتن موها در کنار هم بسیار زیبا است. خیلی مهم است که در هنگام خشک شدن موهایتان، آن‌ها را لمس کنید زیرا در غیر این صورت همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، جای کلیپس روی موها خواهد ماند. 

مدل مو شماره 2

مدل موCredit: Hairstory

مهم‌ترین چیزی که باید در خشک شدن موها در هوای آزاد بدانید این است که موهایتان بعد از اتمام کار، زیبا و بی‌نقص نیستند. موهای شما نمی‌دانند که باید چگونه رفتار کنند. زیرا برای مدت زمان زیادی شما آن‌ها را با سشوار حالت داده‌اید و باید آن‌ها را برای مدتی به حال خودشان رها کنید تا بتوانند تعادل خودشان را دوباره بازیابند. ممکن است بار اول از ظاهر موهایتان اصلا راضی نباشید. پف نداشتن، وز شدن و بی‌حالت شدن از جمله مشکلات عادی استفاده نکردن از حرارت، برای خشک کردن موها هستند. اما زمانی که خودتان و موهایتان به این روند عادت کنید، متوجه پیشرفت کار خواهید شد. همچنین به یاد داشته باشید که بدون استفاده از حرارت، مدل موهایتان دوام بیشتری داشته و نیاز کمتری به شستشو خواهند داشت.

مدل موCredit: Hairstory

موهای فر به دلیل پف کردن ممکن است کمی گول زننده به نظر برسند. برای درست کردن این مدل، یک دسته از فرها را به پشت سر شانه بزنید سپس هر دسته از موها را به دور انگشت پیچیده و با کیلیپس محکم کنید تا فرها را تعریف کنید. می‌توانید دسته‌ی موها را به دور انگشتان مختلف بپیچید تا اندازه و ظاهرشان متفاوت شود.

مدل مو شماره 3

مدل موCredit: Hairstory

موهای کوتاه به خودی خود در هوای آزاد با مدل خوبی خشک می‌شوند. برای خشک شدنشان زمان زیادی نیاز نیست و بدون استفاده از تکنیک خاصی می‌توان حالت زیبایی به آن‌ها داد.  

مدل موCredit: Hairstory

کمی کرم موی مخصوص استفاده از سشوار را به موهای مرطوب اضافه کرده و اجازه دهید در همین حالت خشک شوند. به صورت اتفاقی چند کلیپس را به موها اضافه کنید تا شکل خاص‌تری بگیرند. وجود بی‌نظمی ظاهر موها را طبیعی‌تر نشان می‌دهد.

مدل مو شماره 4

مدل مو

Credit: Hairstory

برای اینکه موهایتان را به یک طرف متمایل کنید باید موها را به همان طرف کلیپس بزنید. مزیت دیگر خشک شدن موها بدون استفاده از حرارت این است که نیازی به استفاده از انواع ژل و محصولات مو نخواهید داشت.

مدل مو

Credit: Hairstory

این مدل مو در دهه‌های 30، 40 و  50 میلادی و قبل از رایج شدن استفاده از سشوار بسیار پرطرفدار بوده است. برای داشتن این مدل مو باید چند بار آزمون و خطا کنید تا بتوانید روش درست را یاد بگیرید. اگر موهایتان بلند و ضخیم است، خشک شدن موها زمان زیادی می‌برد. انتظار نداشته باشید که بعد از بیرون آمدن از حمام موهایتان کاملا خشک شوند. بهترین روش این است که از شب یا غروب قبل، برای درست کردن آن اقدام کنید و تا جایی که زمان دارید اجازه دهید موهایتان در هوای آزاد خشک شوند سپس سشوار را تنها چند ثانیه روی موها گرفته تا خیسی احتمالی آن نیز از بین برود. 

مدل موCredit: Hairstory

میزان درشت بودن فرهایتان بستگی به دسته بندی موهایتان دارد. پس از انتخاب سایز، هر دسته مو را به دور انگشت پیچیده و با استفاده از یک کلیپس و با فشار آن‌ها را به سرتان محکم کنید. باید از دو سنجاق برای هر دسته فر استفاده کنید و آن‌ها را به شکل X قرار دهید.

این کار را برای کل سر انجام داده و اجازه دهید موهایتان خشک شوند. سپس سنجاق‌ها را باز کرده و موهایتان را هوا دهید تا فرها حجیم شوند. هرچقدر قسمت بندی موهایتان بزرگتر باشد فرها هم بزرگتر هستند.

مدل مو شماره 5

مدل مو Credit: Hairstory

مدل موی باب کلاسیک نیازی نیست که همیشه کلاسیک به نظر برسد. و خشک شدن موها در هوای آزاد هم به این معنا نیست که موها ژولیده به نظر برسند. برای داشتن این موهای صاف، ریشه‌های آن حجم داده شده اما پایین موها به حالت طبیعی و نرم باقی مانده است. بافت موی آسیایی تمایل به پف کردن دارد اما ما می‌خواهیم که ظاهر لخت‌تری به آن‌ها بدهیم.

مدل موCredit: Hairstory

راه حل چیست؟ استفاده از هدبند. موها را شانه زده و پایین را کلیپس بزنید تا به سمت پایین لخت شود. یک ایده‌ی عالی این است که برای حفظ رطوبت و جلوگیری از پف کردن موها می‌توانید از هدبند پلاستیکی استفاده کنید. می‌توانید از شکل سر به عنوان یک راهنما استفاده کنید. این کار موها را شکل داده و مانع از این می‌شوند که شل و وارفته به نظر برسند.

مدل مو شماره 6

مدل موCredit: Hairstory 

به این مدل مو، موجدار ساحلی گفته می‌شود. برش موها عمیق بوده اما می‌توانید کمی آن‌ها را پخش کنید تا ظاهر نامرتب و طبیعی‌تری داشته باشند.

مدل موCredit: Hairstory

مدل دادن موهایی که ظاهر مرتبی دارند کمی سخت است؛ زیرا ممکن است لخت و بی‌حالت به نظر برسند. بنابراین می‌توانید از تعدادی کلیپس استفاده کنید تا با بالا نگه داشتن ریشه‌ها کمی مدل و حالت به موها بدهید. فقط کافیست تا کلیپس‌ها را به طور تصادفی روی موها قرار دهید تا موها در جهت‌های مختلف خشک شوند.

مدل موCredit: Hairstory

همچنین برای صاف نگه داشتن بغل‌های مو می‌توانید تعدادی کلیپس را روی شقیقه‌های خود بگذارید. با استفاده از مقدار کمی کرم حالت دهنده، تعدادی کلیپس، سنجاق و هدبند پلاستیکی می‌توانید زیباترین و طبیعی‌ترین مدل موها را داشته باشید و با کم کردن استفاده از حرارت، موهای سالم‌تری خواهید داشت. 





قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر